Poll

Wat vind je van het verhaal? (Als je ook tips hebt, graag!)

1
0 (0%)
2
0 (0%)
3
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
1 (4.2%)
7
3 (12.5%)
8
2 (8.3%)
9
4 (16.7%)
10
14 (58.3%)

Totaal aantal stemmen: 23

Het Slot [laatste deel:19mei12]  (gelezen 43617 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1997
  • Ik ben: DL
Re: Het Slot [laatste deel:8mei12]
Reactie #45 mei 12, 2012, 14:21:06 14:21*
Mooi vervolg weer!

Vooral het stuk waarbij Rick dat verhaal verteld, heb je echt nice gedaan :P

~ LB
Proud to be part of the hard

Offline (Verborgen)

• Global Moderator
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1996
Reactie #46 mei 12, 2012, 18:15:07 18:15*
Geweldig verhaal! Ga zo door!

Kan ik weer verder met mijn mail abbo op je verhaal? (A) :P

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #47 mei 13, 2012, 00:32:56 00:32*
Bedankt weer voor de mooie reacties (: ik ben nu weer bezig dus heel misschien vannacht nog wel een nieuw deel
@lb het is denk ik sneller om het gewoon hier te lezen maar als je tussentijds wat wil zien zeg je het maar he ;p
Het Slot [Hoofdstuk 11 toegevoegd]

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Re: Het Slot [laatste deel:19mei12]
Reactie #48 mei 19, 2012, 02:23:56 02:23*
Sorry dat het zo lang duurde en niet zo'n lang stukje is - ik moet een beetje aan mijn overgang denken. Ook sorry dat de stijl een beetje verandert - ik ga denk ik een beetje Harry Mulisch achterna dankzij mijn nederlandsopdracht :\

Maar hier een nieuw deel:

“Oké, nu weet ik het zeker.” Lisa hoefde zich eigenlijk niet om te draaien om te weten wie er achter haar stond. Toch had ze Daniëlle’s blik nooit kunnen voorspellen. Een mengsel van vergenoeging, ongeuite binnenpret van twee aaneengesloten dagen en een blokjesbeugel. Het was bizar. Niet de beugel, trouwens. Die paste wel bij haar. De blik eigenlijk ook wel, maar Lisa bedacht dat als ze echt een baby’tje was geweest, ze waarschijnlijk alles had laten lopen. Zelfs met haar ervaring aan horrorfilms.
“Jezus, meid, kijk niet zo eng. Wat weet je zeker?” bracht Lisa met grote ogen uit. Daniëlle’s blik werd milder maar veranderde niet helemaal. “Hij heeft je ontmaagd, of niet?”
In haar hoofd rolde Lisa met haar ogen maar in werkelijkheid begon ze simpelweg te blozen. “Denk jij ooit ergens anders aan?”
“Oh, kom op!” verdedigde Daniëlle lachend terwijl ze langzaam naast haar vriendin ging lopen. Leigh kwam ook aanlopen en langzaam liep het tweetal naar haar toe.
“Bewijsstuk één: een weekend onbereikbaar en een gigantische glimlach op maandagochtend. Het zou al genoeg bewijs moeten zijn, maar oké, je wilt meer. Bewijsstuk twee: de hele week afwezig en wegdromend, zichtbaar niet kunnen wachtend op het weekend.”
Lisa stond mentaal op. “Ik mag toch wel zin hebben naar mijn vriendje te gaan?” Daniëlle zuchtte met een lach. “Strijdend ten onder? Bewijsstuk drie: na het tweede weekend zichtbaar staan te popelen om iemand je verhalen te vertellen. Maar je zegt niks, dat betekent dat het te privé is, of niet? Eerwaarde Stookhart, wat vindt u?”
Leigh krabbelde aan haar denkbeeldige baard. “De verdachte wordt door de jury schuldig geacht meermalig de liefde te hebben bedreven met haar vriendje, zonder dit te melden aan haar vriendinnen. Zij wordt veroordeeld tot onmiddellijke toegave.”
“Tsss,” werkte Lisa tegen. “Hij heeft me echt niet ontmaagd, geloof me. Ik zweer op mijn negen voor Engels dat ik nog maagd ben.”
Daniëlle en Leigh wisselden een blik, met de schoolbel als achtergrondmuziek. Voortgang van het gesprek werd noodgedwongen uitgesteld terwijl het gezoem doorging.
“Vertel dan in ieder geval wat jullie wél doen,” zei Leigh toen het omgevingsgeluid dat toeliet. “Vorige week zei je al dat je hem naakt had gezien!”
“Zei ik dat?” Lisa probeerde terug te halen wat ze had losgelaten, maar de vorige week was vaag achter de wolk herinneringen en gedachten van het weekend.
“Ja, dat zei je.” Er volgde nog even niets dus Lisa greep haar kans om van onderwerp te veranderen. “Hé, Daan, hoe laat is dat feestje ook al weer?”
Daniëlle merkte waarschijnlijk niet dat ze heel onsubtiel van onderwerp veranderde, want ze ging eropin. “Zaterdag, half vijf bij ons tuinhuisje. Je kunt meteen doorlopen. Jij kon ook, toch, Leigh?”
Dat was waar ook. Ze was al best lang niet meer bij Daniëlle langs geweest. Die had een extra huisje op het terrein. Een klein gebouwtje van ongeveer een normale woonkamer in grootte, maar het was ontzettend sfeervol ingericht. Een ideale plek voor een slaapfeestje. Ze zouden niet gestoord worden. Bij die laatste gedachte begon er in Lisa iets te kriebelen.
“Top,” antwoordde Leigh, en Lisa knikte dat het haar ook prima was. “Wie komen er eigenlijk allemaal?”
“Tot zover: jij, Leigh, ik, Robin, Flare en misschien Lily.”
Flare. Lisa keek even of ze haar zag zitten en vond haar halverwege de aula. Vuurrood haar, grotendeels natuurlijk. Ze heette eigenlijk gewoon Zoë, maar toen ze aan de middelbare school begon, was ze volop aan het tekenen. Ze tekende altijd, tijdens de les, tijdens de pauzes – ze ontwikkelde ook maar door. Ook tijdens haar bijbaantje – oppassen – was ze aan het tekenen. Dat bleek wel, toen ze op een dag ineens pokémon begon te tekenen. Na ondervraging bleek dat haar oppasjongetje haar had zien tekenen en had gevonden dat haar geschetste vosje wel wat op een pokémon uit zijn verzameling speelkaarten leek. Ze had verteld hoe het jongetje had uitgelegd hoe evolueren werkte, hoe sommige pokémon alleen evolueerden bij gebruik van een bepaald soort steen. Ze had een viertal van dat soort vosjes uit de reeks voor hem getekend, slapend naast elkaar. Lisa kende ze ook wel – ieder kind heeft natuurlijk een pokémon-periode gehad; het was namelijk het speciale stel. Één pokémon, “Eevee”, die met drie verschillende stenen in drie verschillende pokémon kon evolueren, om door te gaan in de richting water, vuur of bliksem.
“En jij bent deze.” Flareon had het kleine jongetje aangewezen op haar tekening, de vuurrichting. “Waarom?” had Zoë gevraagd, en had een weloverwogen antwoord gekregen.
“Die is ook rood.”
De hele school had binnen de kortste keren gehoord waarom Zoë ineens alleen maar pokémon tekende, en al gauw noemde iedereen haar naar het vlammende vosje. Al snel verbasterde haar bijnaam naar ‘Flare’, maar ‘Zoë’ keerde niet meer terug.
De jongens kickten op haar identificerende haarkleur en zo hadden alle meisjes duidelijk gemerkt – de jongens zagen zoiets natuurlijk niet – dat Flare’s haar steeds roder werd, uiteindelijk vrij zichtbaar bijgekleurd. Maar Zoë was simpelweg rood geworden, bij haar dacht je gewoon aan rood. Aan vuur, aan ‘Flare’. Haar opvallende en kenmerkende uiterlijk had haar populariteit bij de jongens meer dan enigszins doen stijgen, dus zat het er niet in dat het lichtrode haar nog snel zou terugkeren. Maar dit was Zoë ook al niet meer. Dit was Flare, gewoon een nieuw persoon.
Lily was Flare’s beste vriendin. Bij vrienden redelijk aanwezig, voor de rest nogal op de achtergrond. Ze had de hele metamorfose aangezien en had er met haar neus bovenop gestaan. Toen Flare met een grote eenmalige feestdag voor de hele school, waarbij men geacht werd verkleed te komen als icoon, uiteraard als haar hoogstpersoonlijke pokémonicoon verkleed was gegaan, had Lily haar eigen haar in spijkers overeind gezet, de blonde kleur geel gespoten en net als haar hartsvriendin stoelfiltjes geknipt en op haar handpalmen geplakt als pootkussentjes. Die was als Jolteon, de bliksemrichting van Eevee, gekomen, als directe naaste van haar onafscheidelijke metgezel.
Lisa bedacht, binnensmonds lachend, dat Roy toen half als overmaatste baby verkleed was gekomen. Ze had er niks achtergezocht – niemand eigenlijk. Was hij toch mooi even zichzelf geweest.
Lisa keek om zich heen en zag dat haar vriendinnen niet meer naast haar stonden. Even zoeken later kwamen haar ogen op Daniëlle die met Roy aan het praten was. Aan zijn gezicht te zien ging dit niet over huiswerk, dus Lisa haastte zich rustig naar het groepje.
“Je mag het gewoon zeggen, hoor,” probeerde Leigh, maar dat kon niet want Lisa hing aan zijn lippen. Lisa wachtte op een signaal en sprong toen om Roy’s schouders, om met twee handen onder haar door in de lucht gehouden te worden.
“Hoe was het bij jou vanochtend?” fluisterde Roy, kalm maar snel. Lisa was haar kleverig opstaan al bijna vergeten dus die haast ging verloren in de tijd van stilte.
“Leuk, Rick was weer thuis en hij heeft het geregeld. Hoe was het bij jou?”
“Wat denk je?” Lisa ging zachtjes uit haar dak. “Ze kwam meteen toen mijn wekker ging en ik had het nog niet gedaan vannacht, dus lag ik heel snel al weer vast op die strijkplank. Je hebt geen idee, Lies. Als jij erbij bent doet ze alleen heel lief en verzorgend. Als ik er alleen ben is ze nog steeds verzorgend, maar heb ik echt geen controle meer over waar de grenzen liggen.”
Lisa kreeg een rood hoofd van het lachen en ging nog zachter praten om minder aandacht te trekken van Daniëlle en Leigh. “Laat me raden – opgetild en uitgespreid?”
“Erger. Laten liggen, uitgespreid. Ze gaat gewoon net zo lang door tot ze vrij zeker weet dat ik niet veel meer onder de indruk kan raken. Eerlijk gezegd was het ook wel heel veel – het was al tot ongeveer tussen mijn benen verspreid toen het er alleen nog maar in kwam.”
“Roy, praat eens met wat meer eufemisme. Ik heb nog niet zo lang geleden ontbeten. Maar ik weet wat je bedoelt, bij mij was het ook heel erg veel. Maar Rick was heel lief voor me. Toen ik vannacht moest heeft hij niets uitgespreid toen hij me optilde en hij vertelde zelfs een verhaaltje. Kwam er vanochtend alleen wel achter dat hij had afgesproken met mijn moeder, die dat geloof ik weer had afgesproken met jouw moeder, dat ik niet verschoond mocht zonder dat het uitgespreid was. Ook laten liggen, omlaag geduwd tegen zijn hand. Maar het was waarschijnlijk niet zo erg als jouw moeder het deed.” Aan het eind lachte ze weer en Roy zette haar neer om een speelse klap op haar kont te kunnen geven. “Kom jij nog wel achter, kleine Lisa!”
Roy voegde zich bij zijn vrienden en Lisa’s groepje bewoog zich naar hun gebruikelijke hoek in de aula.
“Zeg, wie heeft wie laten liggen?” wilde Daniëlle meteen weten, en Lisa keek haar geschrokken aan. “Wat heb je allemaal verstaan?”
“Genoeg.” Het meisje trok een content mondje. “Seks of niet, jullie hebben bij elkaar geslapen. Jullie hebben zeker weten wel wat uitgespookt.”
“Hoor je nog wel, Daan.”

“He kleintje, neem je luiers maar mee naar school, dan doe ik dat ook en kunnen we meteen door naar het zwembad. Help ik je daar wel even met omkleden ;) Je mag je skatespullen in onze opslagruimte leggen, die ligt toch op weg naar school. Code van vandaag is 85574. x Roy”
“Hoi schat <3, ik neem er wel 3 mee, voor de zekerheid, ok? Nou heb ik er echt zin in :$ goed dat je daar ook nog even aan denkt. Ik heb trouwens gym dus we hebben niet samen pauze. Ik zie je na school bij de ingang! Fijn dat de code en het woord luiers in hetzelfde bericht staan trouwens, nu kan ik hem niet verwijderen :p x”
“Haha oeps. 85574, there you go. Ik doe ook wel 3. Tot vanmiddag :) x”

Hij stond er al.
“Hé, Roy!” kwam Lisa zwaaiend aanlopen. Roy draaide zich om en hij begon te lachen toen hij haar kon ontdekken tussen de andere scholieren.
“Niet doen, ik stink,” merkte Lisa op toen Roy haar wilde omhelzen, waarop haar vriendje begon te grinniken. “Geen tijd gehad om te douchen?”
“Niet echt. Ik was ook niet helemaal met mijn hoofd bij het opschieten,” gaf Lisa toe. Het tweetal liep naar hun fietsen bij de schoolmuur en bleef stil terwijl de sloten klikten.
“Nou, laten we maar gaan,” lachte Roy, de stilte geforceerd doorbrekend. “Hoe laat moet jij thuis zijn?”
“Geen eindtijd gekregen,” straalde Lisa, terwijl ze versnelde. “Jij wel dan?”
“Één uur. Alsof we dan nog niet klaar zijn,” lachte Roy terug. “Maar hoe was gym?”
Nog voordat Lisa goed en wel doorhad dat ze in een heus gesprek was gekomen, stond ze voor de ingang van het zwembad. Roy had haar al aan de hand en leidde haar naar binnen, en Lisa besloot het gesprek gewoon voort te zetten. Het ging perfect. Ze voelde zich op haar gemak in deze situatie. Hij was het gewoon voor haar. Soulmate.
Als een echte heer betaalde Roy de toegang en de kluisjes. Uiteraard deelden ze een kleedhokje en toen de spullen in de kluisjes lagen, de twee voorbij de douches waren en op de rand van het zwembad stonden, keken ze elkaar aan.
“Ik snap wel waarom je naar het zwembad wilde, Roy.”
“Hoezo dan?” wilde die weten.
Lisa lachte. “Jij houdt er wel van om nat te worden.”
Met een gil verdween ze het zwembad in.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Stay wet! xD
  • Geboortejaar: 1995
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #49 mei 19, 2012, 10:53:49 10:53*
Leuk vervolg.
Ik merk niet echt op dat je stijl is veranderd. Ik vind het nog steeds prettig lezen.
Ga zo door. ;)

Offline (Verborgen)

• Global Moderator
  • Forum Held
Reactie #50 mei 19, 2012, 11:52:55 11:52*
Geweldig! ;D

Ik wacht met plezier op meer! ^^

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #51 mei 20, 2012, 16:34:21 16:34*
Nice vervolg!

Ik vind die nieuwe stijl juist wel leuk, mag je van mij best houden.

Het stuk met die code voor dat kluisje vond ik wel vaag. Waar was dat kluisje van dan? :P

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #52 mei 20, 2012, 16:53:20 16:53*
Nice vervolg!

Het stuk met die code voor dat kluisje vond ik wel vaag. Waar was dat kluisje van dan? :P

Huh, bij het zwembad bedoel je? er zijn toch bijna altijd kluisjes bij de kleedhokjes :p

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #53 mei 20, 2012, 17:01:36 17:01*
Nice vervolg!

Huh, bij het zwembad bedoel je? er zijn toch bijna altijd kluisjes bij de kleedhokjes :p

Nee bedoel ik ook niet, maar ik snap het al. Ik dacht er even niet aan dat die luiers in een kluis met code bij Roy lagen.  :P

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #54 mei 20, 2012, 20:25:11 20:25*
Nice vervolg!

Nee bedoel ik ook niet, maar ik snap het al. Ik dacht er even niet aan dat die luiers in een kluis met code bij Roy lagen.  :P

Ooooh, de garage bedoel je :P haha ja ik zal het stukje in het volgende stuk niet overslaan, dan is het duidelijk voor toekomstige generaties ;)

Offline (Verborgen)

• Global Moderator
  • Forum Held
Reactie #55 juni 01, 2012, 00:17:15 00:17*
Vervolg?

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht:
  • Yay , ikke zo blij in nat luiertje :P
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Ik ben: ASB & DL
Reactie #56 september 13, 2012, 23:18:42 23:18*
mooi verhaal , kan nie wachten op de pdf file

thanku
(\__/)
(='.'=)   This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")   signature to help him gain world domination

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #57 september 15, 2012, 11:19:00 11:19*
Haha nou dan is het denk ik mooi dat ik eindelijk weer tijd heb om verder te gaan. Heb nog een half hoofdstuk op m'n computer dus zal wel niet al te lang duren :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Stay wet! xD
  • Geboortejaar: 1995
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #58 september 20, 2012, 14:26:57 14:26*
Haha, ik ben blij dat het verhaal niet ten einde is!

Keep writing!  ;)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht:
  • Yay , ikke zo blij in nat luiertje :P
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Ik ben: ASB & DL
Reactie #59 september 21, 2012, 23:44:19 23:44*
Kan niet wachten op het vervolg     !1 !1 !1 !1
(\__/)