Poll

Hoe goed is dit verhaal?

1
0 (0%)
2
0 (0%)
3
0 (0%)
4
1 (5.6%)
5
1 (5.6%)
6
1 (5.6%)
7
0 (0%)
8
0 (0%)
9
5 (27.8%)
10
10 (55.6%)

Totaal aantal stemmen: 17

Hoe moeten we nu verder  (gelezen 46845 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Geboortejaar: 1988
  • Ik ben: DL
Re: Hoe moeten we nu verder
Reactie #15 oktober 10, 2009, 16:55:35 16:55*
Vlot leesbaar en schrijffoutjes zijn toch niet erg of wil je het als roman publiceren?

ach...ik zit inmiddels wel al over de 20 bladzijde op words  ::)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #16 oktober 11, 2009, 21:13:58 21:13*
Huuup Huuup....Huuup....Bobby truc. En alweer een hoofdstuk  ;D

Hoofdstuk 5: De voorbereiding

Om 6 uur werd Suus wakker van trompetgeluid uit de kazerne. Ze keek voor de tijd op haar telefoon. “Shit”, ze had alweer door haar wekker heen geslapen. Ze had echt een betere ringtone nodig. Leon gebruikte het geluid van een luchtalarm als wekker en Susan hield zich voor om die volgende week via bluetooth ook op haar mobiel te zetten. Ze sloeg de deken van haar af en stond op. Toen voelde ze de luier en de prop tussen haar benen. Ze keek omlaag en zag dat het absorberende gedeelte verkleurd was. Snel stapte ze uit de pull-up en zag dat het ding enorm was opgezwollen. Ze had echt als een klein kind in een luier geplast! Susan bekeek haar bed en zag 2 kleine plekjes niet groter dan een euromunt op het overtrek. Het had een beetje gelekt maar dit was stukken beter dan helemaal doordrenkt nat worden.

Terwijl ze de pull-up oprolde sloop ze naar de badkamer en gooide het in de afvalbak. Snel sprong ze onder de douche. Onder aangekomen zat haar moeder moe in haar badjas met een kop koffie. “Bij de volgende CAO-onderhandelingen ga ik een werktijd van 10 tot 4 voorstellen” mopperde haar moeder. “Hey zonnestraaltje” zei Susan. Ze gaf haar moeder een kus. “Heb jij de rebellen al wakker gemaakt?” “Nee nog niet grinnikte Suus.” Haar moeder pakte een bord met boterhammen en een mok warme melk. “Je bent de eerste die beneden is, dus je mag als eerste eten.” “Bedankt mam.” “Hoe…eee… heb je trouwens geslapen?” Susanne voelde de schaamte weer aankomen en nam een slok van haar melk. “Ik..was wel weer nat, maar het broekje heeft zo goed als alles geabsorbeerd. Alleen 2 kleine plekjes op het bed.” “Okee, Cindy zei al dat je misschien beter de slip kon dragen dan een broekje.” “Jah..” Reageerde Susan, ze had niet echt zin in dit gesprek.

Ze kwam vroeg op school aan, gelukkig was Joy er ook al. “Ha zieke” “Hey meid.” Na een knuffel gingen ze in een hoekje van de aula zitten. “Ik heb eindelijk al het geld binnen, de laatste hebben me gister de 5 euro betaald. Bas vroeg of we samen vast spullen gingen halen, dan konden we daarna gelijk door voor de training.” “Okee klinkt goed, ik had mijn sportspullen toch al meegenomen.” “Super, een van de docenten uit Bas zijn klas gaat mee. We kunnen zijn auto gebruiken om de spullen in te laden.”

Tijdens de pauze gingen de meiden bij de groep van Bas staan. “Hey iedereen.” “Ha die Susan, ik hoorde van Joy dat je ziek was. Alweer wat beter” vroeg Bas. “Ja het gaat wel weer. Hoe laat gaan we straks?” “Gelijk na het 6e uur. We mogen de auto van Meneer Maes gebruiken en van hem hebben we eigenlijk het 7e les. Maar daar hoeven we dus niet heen.” “Top, ik en Joy hebben ook maar tot het 6e uur les.”

Na het 5e uur kwamen Bas, Joy en Suus bij elkaar. “Nou we gaan het nog druk krijgen” zei Bas. “Meneer Maes heeft geregeld dat de 3e vwo klas van ons jaar ook naar de fuif komt, hij heeft het geld al voorgeschoten.” “Dan zijn we met bijna 90 man!” zei Joy. Bas pakte zijn mobiel. “Ik ga mijn moeder maar even bellen, het gaat nog druk worden thuis.” Suus keek Joy aan. “Ojah, dat wist jij nog niet, we houden het feest bij Bas thuis. Daar is genoeg ruimte”  legde Joy uit. Meneer Maes kwam de hoek omgereden. Hij reed in een oude groene citroën. “Nou stelletje wandelende hormoonbommen. Instappen en wegwezen, die grapjassen van de planning hebben mij durven in te delen voor het 8e uur.” De 3 tieners moesten lachen. Joy en Suus hadden meneer Maes niet als docent maar ze kende de verhalen. Een prettig gestoorde vent van begin dertig. Had een soort van haat liefde verhouding met tieners en de enige rede waarom hij les gaf was voor het geld. Althans dat zou hij altijd tijdens zijn les uitspuwen.

Bij de groothandel aangekomen begon het viertal in te laden. Cola, chips, red bull, wodka, bier, mixdrank…”Gaan jullie dat allemaal op drinken?” vroeg meneer Maes.
“Drinken, smoken, spuiten, slikken…verzin het maar en wij doen het.” Suus moest lachen om de grap van Bas en ze voelde zich gelijk weer warm worden van binnen. “En ik dacht altijd dat ik de losgeslagen generatie was” zei meneer Maes. Joy keek Maes aan..”de losgeslagen generatie?” Meneer Maes keek de 3 aan alsof het de domste vraag ooit was. Hij hield een hand voor op zijn hoofd en begon op een soort vreemde manier op te plaats te huppelen. “Strak strak in mijn trainingspak pak, kijk eens hoe ik HAK HAK!” ……”Wat is dat!!?!!” vroeg Joy verbaast. “Het glorieuze hakken van de begin jaren ’90 dame. Toen konden we nog echt feesten. Bier en pillen…niks wodka en rare mixdrankjes.” Het drietal barste in een lachen uit en Susan moest de tranen van haar gezicht vegen.

“Meneer Maes, u bent tijdens de fuif van harte welkom bij mij thuis. Maar beloof me dat u niet met die rare aerobicspasjes gaat beginnen.” Maes gromde een keer naar Bas en begon de rest van de spullen in te laden. Daarna bracht hij de tieners naar het huis van Bas een daar legde ze alle spullen in de garage. “Zorg dat het bier koud ligt zaterdag. Ik word chagrijnig van lauw bier! Maar ik ben er weer vandoor, jullie weten wel….dat 8ste verdomde uur.” Terwijl meneer Maes wegreed vroeg Joy “geeft die vent serieus les?” “Yep” reageerde Bas. “Doet ie nog best goed ook trouwens.”

De 3 liepen het huis naar binnen en pakte wat te drinken in de keuken. “Ha die meiden.” Joy en Suus draaide zich om en Sandra, de moeder van bas kwam de keuken binnen gelopen. “Hoi Sandra.” Terwijl ze Bas een kus op de wangen gaf vroeg ze “En hebben jullie alles ingekocht voor het feest?” Bas die al een soort van mannelijk protest met zijn hand de kus op zijn wang wou weggeven zei “Yep.” “Alleen heb ik ander nieuws voor je. Ik had je al geprobeerd te bellen maar je nam de telefoon niet op. We gaan eee….iets meer gasten krijgen zaterdag.” “Hoeveel” vroeg Sandra met een serieuze stem. “Ooo…maar een stuk op negentig” zei Bas, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. “Negentig!. Het waren er eerst dertig toen zestig en nu negentig. Wie gaat de rommel zondag opruimen?”

“Rustig maar mam, er blijven een paar man later om de grootste zooi op te ruimen. Zondag ruim ik dan de rest van de boel op.” “En dan zeker zondag pas om 3 uur wakker worden zodat ik de hele dag in die rotzooi zit….nou lekker dan.” Sandra wende zich tot Suus en Joy. “blijven jullie eten meiden?” “Als het kan graag Sandra, dan kunnen we daarna gelijk door naar de training.” De moeder van Bas knikte en begon alvast met het wassen van de groente. Toen kwamen Kim en Kay de kamer binnen gestormd. “Bas Bas Bas! Als twee overactieve eekhoorns besprongen ze hun grote broer, wat als snel in een worstelpartij uitgroeide.

“Niet in de keuken stoeien!” Zei Sandra geïrriteerd. Bas was vrij slank, absoluut niet breed gebouwd. Toch leek het alsof hij zonder enige moeite Kim en Kay bij de voeten omhoog trok en ze de keuken uitsleurde. De twee giechelden het uit “Suus, Joy help” zeiden de twee lacherig. De meiden lachte en snel liepen ze naar de achterkamer waar de twee Bas te lijf gingen. Kay klemde zich op het rechter been van Bas. “Tackel hem neer, samen kunnen we hem aan!” Terwijl Kim zich om het andere been klemde gaven Joy en Suus, Bas tegelijk een douw en samen vlogen ze allemaal de vloer op. Daar werd het meer een ‘free for all’ iedereen tegen elkaar.

Terwijl Joy de dolle Kim en Kay van zich af hield rolde Bas en Suus samen de woonkamer in. Per puur toeval kwam Bas op zijn rug te liggen en snel ging Susanne geknield op zijn schouders zitten. “Overgeven” vroeg ze plagerig. De twee keken elkaar recht in de ogen aan. Susan zag hoe de ogen van Bas zich eerst op haar focuste. Toen langzaam naar onder op naar borsten en daarna weer verschrikt naar haar ogen. Het waren slechts enkele seconden maar het leek een eeuwigheid te duren. Opeens voelde Susan een duw in haar rug en tuimelde ze over Bas heen. Ze werd direct besprongen door Kim and Kay. “Bas we komen je redden.”

Het stoeien duurde nog even door maar uiteindelijk werd de vredesbijl begraven in de achterkamer. Uitgeput lachen ze allen op grootte kussens na te puffen. Behalve Kay, die was alweer klaar voor de 2e ronde. “Jaa…WIE DURFT TEGEN DE GROTE KAY!” “Jah, wie durft tegen de 9-jarige baby Kay hij heeft een uitdaging nodig” zei Kim sarcastisch. Suus vond Kay en Kim beide er een stuk ouder uitzien dan negen. Kay keek zijn zus kwaad aan. “Wie is hier de baby?” “Jij” reageerde Kim weer. “Jij bent als laatste geboren.” Suus en Joy konden wel lachen om de kleine ruzie en Bas probeerde de boel een beetje te sussen. Maar het had geen zin. Kay liep rood aan, “Geboren met slechts 12 minuten verschil. Ik duim tenminste niet meer tijdens mijn slaap!” riep hij nog kwader.

“Ik plas tenminste niet meer in mijn bed.” Pestte kim gemeen terug. “Dat doet de poes” zei Kay verdrietig. “Ja hoor Kay, de poes klimt terwijl je slaapt jouw bed in en gaat over je pyjamabroek heen plassen. Misschien moet je net zoals vorig jaar gewoon weer luiers gaan dragen.” Kay liep helemaal rood aan “DAT ZOU JE AAN NIEMAND VERTELLEN!” Net voordat hij zijn zus te lijf wou gaan kon Bas er tussen springen. “Dat is zo wel weer genoeg, ga aan tafel zitten we gaan zou eten. ”Kinderen” lachte Joy, terwijl ze haar hand uitstak om Suus omhoog te helpen. “Jah, inderdaad” zei Susan. Ze had medelijden met Kay, de arme jongen had ook nog last van bedplassen. Maar hij was een kind, dan werd het nog een beetje normaal gevonden. Zij was vijftien.

Aan tafel bespraken ze wat details over het feest terwijl Sandra als VN-soldaat tussen Kim and Kay moest inzitten. Joy at vlug haar bord leeg en pakte haar spullen. “Ik loop even naar huis om mijn fiets op te halen. Pikken jullie me zo op?” “Is goed, 10 minuten zijn we er” zei Bas. Suus zei Joy gedag toen ze onder de tafel de voet van Bas tegen die van haar voelde tikken. Ze keken elkaar aan en glimlachte. Sandra keek de twee aan en merkte het geflirt. “Bas, zou jij je spullen niet even gaan pakken, je moet zo gaan he.” Bas morde wat maar liep toen de eetkamer uit om zijn spullen te pakken.  “En hebben jullie alweer vrede gesloten” vroeg Suus aan de kinderen.  De twee keken elkaar nog altijd boos aan. “Dat gaat wel weer over” zei Sandra.

Sandra zet wat drinken neer en Susan nam een slok. Bas kwam de trap alweer afgestormd. Met zijn sporttas op de schouder loopt hij naar de tafel en neemt ook en slok drinken. “Kom we gaan, dan halen we Joy nog in.” “Okee, ik pak mijn tas, doei Sandra.” “Doeg Susan.” Bas pakte zijn fiets en Suus sprong achterop. Ze kwamen Joy tegen bij haar huis en toen die haar fiets had gepakt gingen ze naar de training. Terwijl Bas naar de jongenskleedkamer ging kreeg het team van Suus eerst een laatste briefing. Het werd behoorlijk slecht weer, het was al hard aan het waaien en het begon licht te regenen. Gelukkig moesten de tactieken voor de wedstrijd van zaterdag besproken worden. Als linker vleugel zou Suus veel ballen van Joy aangespeeld gaan krijgen. Joy was mid en spelverdeler. Daar had ze een neusje voor, volgens hun trainer. Susan was blij met de nieuwe tactiek die ze al een tijdje hadden geoefend tijdens de trainingen. Joy kon ballen altijd ver en scherp aanschieten naar haar positie.

De rest van de training bleven ze oefenen met het spel verdelen. “Vooral blijven rondtrappen die bal en wachten totdat je tegenstander een fout maakt en wij een vrouwtje vrij hebben.” Een laatste wedstrijd tussen het jongensteam zat er niet meer in en na het douche kwam Suus, Bas weer tegen. “Hey Bas, kun je Susan naar huis brengen, ik moet nog wat huiswerk maken” loog Joy tactisch. Susanne keek haar vriendin aan met een verbaasde en ondeugende blik. Ze maakte een gebaar van ‘wat doe je’. Joy giechelde en vertrok snel. “No problemo hoor Suus. Spring maar achterop.” Susan maakte haar sporttas goed vast en sprong voorzichtig achterop de fiets.

In het begin kwamen ze wat moeilijk vooruit maar toen Bas eindelijk vaart kon maken ging het nog met een redelijke vaart. Ze reden de parkeerplaats af en sloegen de hoek om toen het steeds harder begon te waaien. Tijdens het douche was er blijkbaar een stortregen naar beneden gekomen want de straten stonden blank. Gelukkig was het nu alleen nog wat kleine druppels. Suus sloeg haar armen om Bas zijn middel om goed op de fiets te blijven zitten. Terwijl Bas slingerend tegen de wind in moest fietsen kon ze zijn hartslag en ademhaling voelen. Hij had er duidelijk moeite mee, maar dit mocht van Susan nog veel langer duren. Jammer genoeg waren ze al snel bij haar thuis. Susan sprong van de fiets en draaide zich om.

“eeee…..bedankt Bas, het was gezellig vandaag, toch?” Bas stapte hijgend van zijn fiets af. Hij liet bijna hem bijna vallen maar Susan kon nog snel een stap naar voren zetten en pakte het ding vast bij het zadel. “Ja, topdag, ik ben kapot van het fietsen zeg.” Hij bracht zijn hand naar het zadel en raakte de hare aan. Zijn hand was nat van de regen maar Suus voelde het toch warm aanvoelen. Haar hele lichaam voelde warm en langzaam bracht ze haar gezicht naar voren. Alles ging in slowmotion en ze zag dat Bas zijn mond ook naar voren bracht. Eindelijk…ze zou hem gaan kussen, de eerste echte kus in haar leven. Ze sloot haar ogen en ze kond de warme adem tegen haar huid voelen.

Op de achtergrond hoorde ze aan auto langsrijden, daarna in combinatie met een raar snijdend geluid. Van schrik deden ze beiden hun ogen open en keken elkaar recht in het gezicht. Er stortte een golf van water over hen heen en Susan voelde hoe in één klap haar kleren doorweekt werden van het regenwater. Het was net of je kleren aan van de duikplank sprong. Ze zag nog net hoe de voorbij razende auto  een tweede watergolf bij een plas in de bocht veroorzaakte voordat deze de hoek omreed. De twee tieners keken elkaar weer aan en barstte in een lachen uit. “Nou topdag Bas, echt een topdag.” Ze moesten beide nog harder lachen en Suus gaf Bas snel een kus op de wang. “Doeg Bas.” Ze giechelde als een 12-jarige brugklasser en liep snel naar de voordeur. Ze draaide zich nog een keer om en zag Bas nog steeds verbaast naar haar staren. Susan lachte nog een keer naar hem en deed de deur achter haar dicht.

Binnen deed ze op haar onderbroek en T-shirt na alle natte kleren uit. En stopte deze in de wasmand die in de kelder stond. Ze liet haar sportspullen achter en ging naar de keuken. Ze had zo’n dorst en kon wel een hele fles leegdrinken, maar ze koos voor een kop warme melk. Ze legde een theedoek op een krukje en ging bij de verwarming met opgetrokken knieën zitten terwijl ze van de heette melk nipte. Ze kreeg het al snel wat warmer en ze moest weer lachen om het grappige moment van net. Susan vond het jammer dat ze niet met Bas gekust had maar ze wist nu zeker dat hij haar leuk vond. Suus keek op en zag haar moeder de keuken binnen lopen. “Hey mam nog wakker?” “Ja ik was mijn koffer nog even inpakken voor morgen…. Maar lieverd je bent helemaal nat!” Haar moeder hield een hand tegen haar wang, “Je gloeit helemaal, hup snel je bed in voor je verkouden wordt.”

Susanne stond eigenlijk te popelen om te vertellen wat er voor de deur allemaal gebeurd was maar haar moeder trok haar omhoog en duwde haar de gang op. “Kom maar hier met die melk, je moet niet zoveel drinken voor het slapen en ik lus nog wel een slok.” Susan besloot om ff snel 10 sec een warme douche te pakken. Ze trok haar onderbroek en T-shirt uit in de badkamer en zette de douchekraan open. Ze liet het water even water warmer worden terwijl ze een grote handdoek pakte. Ze kamde snel haar haren en deed deze in een knot. Ze sprong onder de douche en begon te tellen. “Tien, negen, acht…..” zeven seconden later deed ze de kraan dicht en pakte de handdoek, deze sloeg ze om haar heen. In haar kamer gooide ze de handdoek over de verwarming en Suus trok een nachtjapon aan. Ze dook onder de dekens en wou haar ogen sluiten toen ze zich bedacht.

Ze was haar…’nachtelijke probleem’ … even vergeten. Ze dacht na of ze weer een luier zou proberen, maar ze verkoos toch droog wakker worden en negeerde het peuterstigma wat ze aan de luier koppelde. Susan sloeg een vermoeide zucht en stapte weer uit bed. Moe zucht ze in haar kast voor één van de proefpakketjes en scheurde deze open. Ze keek naar het ding. Het leek op een babyluier alleen veel groter en zonder de vrolijke plaatjes. Ook had het vier plakkers in plaats van twee.

Susan ging op bed liggen en schoof de slip onder haar kont zoals Cindy in de apotheek had voorgedaan met de pop. Ze probeerde het ding recht te leggen maar het wou totaal niet lukken en ze raakte gefrustreerd. “He…shit.” Uiteindelijk had ze alles een beetje recht liggen en ze begin de strips vast te plakken. Eerst de rechter twee, toen de linker twee. Ze stond op en trok haar japon op om te kijken of alles goed zat. Maar Susan voelde gelijk dat de luier niet goed zat. In de spiegel zag ze hoe scheef de luier zat en ze scheurde de strips weer los. Hierbij trok ze gelijk de luier kapot waardoor het ding nutteloos werd. “Nou….verdomme.” Ze pakte de luier op en wou hem in een hoek weggooien toen de deur langzaam open ging en haar moeder een hoofd om de hoek stak.

“Wat lig je toch te vloeken meid?” Ze zag hoe haar dochter een kapotte luier in haar hand hield, een traan liep over haar gezicht. “Ik krijg die stomme luier niet goed vast.” Haar moeder glimlachte “Kom ik help je wel even met aantrekken. Pak de andere luier even.” Susanne morde, ze pakte het laatste proefpakkertje uit de kast en gooide deze naar haar moeder. Terwijl ze op bed ging liggen trok ze haar nachtjapon op. Ze vond het niet erg dat haar moeder haar naakt zag. Ze gingen vaak genoeg naar een sauna. Dat ze hier als tiener lag, om als een klein kind een luier om te gaan krijgen van haar moeder vond ze verschrikkelijk. Het maakte haar verdrietig en ze voelde nog meer tranen opkomen. “Nee schat, ga maar even staan, dat is simpeler.” Susan haar moeder was lang gelden in haar jonge jaren verpleegkundige geweest. Dus ze wist waarschijnlijk waar ze over sprak.

Suus ging staan en ze werd door haar moeder omgedraaid. Ze veegde haar tranen liefdevol weg. “Trek je japon maar even omhoog. Je moet mij zien als een muur waar je tegen aanleunt. Met je bips druk je de slip tegen de muur aan.” Haar moeder schoof de luier tussen hun twee in en liet de voorkant naar beneden hangen. “Okee, trek zelf de voorkant maar omhoog.” Terwijl Susan dit deed zorgde haar moeder dat alles goed bleef zitten. “Kijk en nu kun je de strips simpel vastmaken.” Ze legde haar hand op een flap en maakte met de andere de eerste strip vast. “Goed, nu de andere onderste strip, dan pas de bovenste twee.” Suus deed dit en de luier zat zo goed als ze het zelf kon. “D’r moeder ging even met haar vingers langs de liezen en maakte de verstelbare strips nog wat beter vast. Susan zag in de spiegel dat het de Tena luiers was met die groene gestippelde strepen. Het ding was een stuk dikker dan de pull-up en het zag er ook uit als een echte luier.

“Kijk, zo ziet ie al een stuk beter.” Ze deed haar nachtjapon omlaag en ze werd door haar moeder haar bed ingeleid. Susanne werd ingestopt door haar moeder. Ze schoof de dekens goed onder haar voeten en zette een wekker op haar telefoon. “Trouwens, je klassencoördinator belde nog, je hebt morgen het eerste uur vrij.” “Gelukkig, ik ben kapot.” Haar moeder wou net weglopen toen Suus zei “Eee…mam, ik ben denk..ik….verliefd.” Haar moeder draaide zich om en ging naast haar op bed zitten. “Dat wist ik allang” grapte ze. Je bent de laatste tijd zo wisselend van humeur en als Bas je belt wordt je al net zo overactief vrolijk als Lucas.” Van verbazing viel haar mond open, “En bedankt.” “We praten er morgen wel even over, ga maar slapen. truste lieverd.” “Truste mam…ee…be..bedankt he.” Ze kreeg nog een aai over haar bol en ze viel als een blok in slaap.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Contact behoefte: geen contact aub
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #17 oktober 12, 2009, 23:02:29 23:02*
Mooi nieuw stuk :)

Offline (Verborgen)

• AB
  • Volwassen
  • Forum Held
Reactie #18 oktober 13, 2009, 18:52:41 18:52*
Nog , nog , nog een deel please !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1966
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #19 oktober 13, 2009, 21:31:17 21:31*
Dit vraagt naar meer, doe zo veder, heel aangenaam om te lezen. Bedankt alvast voor de moeite en tijd die hierin kruipt.
Beter een natte luier aan de kont, dan een plas op de grond.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #20 oktober 14, 2009, 05:18:22 05:18*
Ik neem ff een korte pauze, ben wel alweer bezig aan het volgende hoofdstuk en dat er nog vele mogen volgen !1 Verwacht er volgende week weer eentje.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1995
Reactie #21 november 09, 2009, 20:10:07 20:10*
meer dan 3 weken verder maar nog geen volgend hoofdstuk :'(

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #22 november 10, 2009, 16:35:54 16:35*
mijn welgemeende excuses beste lezers :-\

druk druk druk.....Ik hoop dit weekend weer wat te kunnen typen. Ik heb genoeg ideeën in m'n hoofd :P

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Contact behoefte: volwassen vrouw
Reactie #23 november 15, 2009, 21:07:03 21:07*
oke ik hoop nu dat het week end bijna over is
er een nieuw stuk komt  dance dance

stay in diapers
stay focused

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #24 november 16, 2009, 21:14:00 21:14*
Het wordt het eind van deze week. Werk studie druk druk druk  :-X

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Contact behoefte: volwassen vrouw
Reactie #25 november 17, 2009, 21:36:09 21:36*
oke ik hoop het
stay in diapers
stay focused

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #26 november 18, 2009, 12:40:30 12:40*
aaa de druk  :-X ghehe :P

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1995
Reactie #27 november 21, 2009, 17:53:12 17:53*
Het wordt het eind van deze week. Werk studie druk druk druk  :-X

bijna het einde van de week en nog steeds geen nieuw verhaal  :'(

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #28 november 22, 2009, 12:12:28 12:12*
Hij is nog niet af....maar jullie willen zo graag leesvoer. Hierbij, geen heel hoofdstuk, maar beter iets dan niets :P

Hoofdstuk 6:

Susanne werd wakker van de drukte buiten. Ze kon wat mensen horen praten en auto’s raasde voorbij. Ze keek op haar wekker….Het was bijna 8 uur! Ze dacht bijna dat ze zich enorm verslapen had. Ojaa…ze had vandaag gelukkig het eerste uur vrij. Suus draai zich op haar buik om zich uit te rekken. Gelijk voelde ze de dikke prop tussen haar benen. Haar kont voelde een beetje klam aan. Voorzichtig schoof Suus haar hand onder de dekens om aan het bed en japon te voelen…ze was droog! Ze stond op uit bed en trok haar japon uit. In de spiegel bekeek Susan haarzelf. Als kind vond ze altijd dat ze wat middelmatig was, maar nu.

Pubertijd had haar goed gedaan. Door het voetballen had ze een goed strak figuur gekregen. Ze wist dat ze een mooie meid was geworden. Met haar blonde haren, blauwe ogen en fijne smalle gezicht keken sinds de 2e klas steeds meer jongens naar haar om. Als die er ooit achter kwamen dat ze nog in bed plaste, kon ze dat wel vergeten….dan kon ze Bas vergeten!

Ze draaide zich om en zag dat de vochtigheidslijn op de achterkant helemaal weg was. Aan de voorkant in haar kruis was die blauw verkleurd. Suus sloeg de handdoek die ze gister op de verwarming had gegooid om en liep naar de badkamer om te douche. Tijdens het lopen voelde ze prop tussen haar benen steeds meebewegen. Ze dacht dat ze bijna een beetje wiegelend als een peuter die met een luier liep. In de badkamer deed ze het ding snel uit en sprong ze onder de douche.

Zoë en Lucas waren al naar school en haar moeder was onder bezig met spullen af te turven die ze voor haar weekendje nodig had.  “Hey mam.” “Morgen schoonheid. Lekker kunnen uitslapen.” Suus knikte “Ik was alleen weer nat, maar m’n bed is wel droog.” “Okee, dus deze slip werkte goed. Dan bel ik straks wel even naar de apotheek om een pak te bestellen. Je moet die wel zelf ophalen want ik ben over 30 minuten weg.”

Susan was helemaal vergeten dat dit natuurlijk haar laatste luier was, ze had helemaal geen zin om weer naar de apotheek te gaan. Ook al was Cindy dan zo aardig. Nu moest ze het ook nog alleen gaan ophalen. Suus morde wat en smeerde een boterham. Haar moeder pakte de laatste spullen in en pakte toen haar mobiel om te bellen. Even later hoorde Suus de claxon van een auto voor hun deur. “Kijk dat is mijn lift. Even wat dingen Susanne, eten ligt in de koelkast dat hoef je alleen maar op te warmen. Vanavond geen feestjes en rare dingen doen, maar dat lijkt me duidelijk.” Zei haar moeder glimlachend…”Ja mam komt goed.” Haar moeder pakte haar spullen en liep naar de voordeur.

“Ik heb net naar de apotheek met Cindy gebeld, je moest een wat grote sporttas meenemen. Geld ligt in de keuken. Ik heb voor morgen trouwens een oppas geregeld…doei doei.” Susan keek verschrikt op “Het is voor Zoë en Lucas zodat jij naar je feestje kunt…Tot zondag.” “Wie komt er dan?” vroeg Suus. Maar het was al te laat. Haar moeder gooide de voordeur dicht en was weg. “Geweldig” dacht ze bij zichzelf.

Niet veel later ging de telefoon. “Met Susanne van de Hoogheuvel.” “Ey Suus met Joy, ik was aan het denken, als we straks op school het laatste uur skippen dan hebben we nog genoeg tijd om te gaan shoppen voor kleren.” “Nieuwe kleren?” Vroeg Suus verbaast…”Ja voor morgen gekkie, voor het feest!” Suus kon zichzelf voor de kop slaan, dat ze dat alweer was vergeten. “Ja tuurlijk!” “Mooi” reageerde Joy. “Dan kunnen we vanavond bij mij blijven slapen en da…..” “Dat gaat niet, mam is weg en ik moet op de kids passen voor vandaag, maar je kunt wel hier blijven slapen.” Stelde Susan voor. “Okee top, ik moet gaan zie je zo met het 2e…toedels.”

Nog voor Suus afscheid kon nemen, hing Joy al op. Direct wist Suus hoe stom ze was geweest. Hoe ging ze dat nu met haar luiers doen! Het broekje viel wel te verbergen, maar ging dat ook met de luier, en waar ging ze die aandoen?

Suus at en dronk wat, pakte het geld uit de keuken en sprong met een sporttas op haar fiets. Ze zou eerst nog naar de apotheek moeten gaan, dan weer terug naar huis en dan naar school. Dat werd doorfietsen. Ze begon te rekenen. Nu is het half negen, 15 min heen, 15 min terug. Dan is het negen uur. Dan iets van 20 minuten naar school en dan was het 09:20. Dan had ze 10 minuten speling om binnen het pak op te halen, thuis in haar kast te doen en op school naar haar lokaal te lopen. Dat ging close worden. Snel kwam ze al bij de apotheek, ze sloot haar fiets af en liep naar binnen.

Binnen hing ze haar schooltas op die ze al bij had op. Ze zag een chagrijnige vrouw van een jaar of 35 staan, naast haar een jongen die 12 misschien 13 moest zijn. Suus zag dat hij een klein wit tasje in zijn ene hand had en een redelijke grootte tas op zijn rug, dus hij moest wel in de brugklas zitten. Susanne herkende het tasje meteen. Het was er net zo een als zij had meegekregen maar ze kon de inhoud niet zien. De vrouw gaf Cindy net een slap handje en de brugger wou al nerveus weglopen maar struikelde over zijn eigen voeten. Het tasje viel uit zijn handen maar hij kon zijn val nog net goed opvangen, ondanks de grote rugzak. “He Daan, pas een beetje op!” zei de vrouw die waarschijnlijk zijn moeder was. “Gaat het” vroeg Cindy bezorgelijk.

Susan keek naar het tasje dat voor de jongen lag, de inhoud was er uitgegleden en Suus haar vermoede kwam uit. Ze kon de namen slip, tena, small op één van de pakketjes lezen voordat de jongen het snel in het tasje terug propte. Hij keek op en keek Susanne recht aan, zijn gezicht was nog roder dan een tomaat en Suus kon de schaamte van de jongen voelen. Ze lachte vriendelijk naar hem en stak een hand uit. Ze hielp hem overeind en er kwam een stil “dankjewel” uit zijn mond. “Geen probleem hoor, gaat het?” De vrouw legde een hand op de jongen zijn schouder en duwde hem voordat hij kon antwoorden de apotheek uit. “Een goeiedag nog” zei Cindy maar de deur viel al dicht.

“Hoi” zei Suus een beetje nerveus. “Hey die Susanne, je moeder had al gebeld. Loop maar even mee.” Achter de toonbank stond in redelijke beschutting een lage kast met allemaal medicijnen, zalfjes, pillen en ook een paar pakken luiers, overal stond een naam bij. Cindy nam de sporttas van Suus over en deed deze open op de toonbank. “Als je straks weer een nieuw pak nodig hebt moet je uiterlijk 2 dagen van tevoren bellen.

Dan kan ik eventueel altijd nog bijbestellen mocht de voorraad op zijn.” Bij een groot blauw pak zag ze haar naam staan ‘Van de Hoogheuvel’. Cindy nam het pak van boven bij een plastic handvat beet en legde het in de sporttas. Op dat moment hoorde Suus het belletje van een opengaande deur. Ze keek naar de deur en zag de chagrijnige moeder weer naar binnen komen. Ze zag hoe de vrouw naar haar pak luiers keek terwijl Cindy net de zijkanten optrok en de rits dichtdeed.

De vrouw keek haar boos aan, alsof ze vies was. Nerveus nam Susan de tas over. Cindy, die niks in de gaten had toetste wat in op de kassa. Susanne voelde aan haar zakken maar ze kon haar portemonnee nergens vinden. Die lag natuurlijk in haar schooltas. Terwijl ze terug naar voren liep probeerde ze haar gezicht strak te houden maar haar knieën bibberde van het nerveuze gevoel. Ze voelde de priemende ogen terwijl ze haar tas pakte een weer naar voren liep. “Precies 24 euro” zei Cindy vrolijk. Suus gaf haar het briefje van 50 dat haar moeder in de keuken had gelegd.  Ze kreeg geld terug en nam afscheid “doeg”, “doei Susan. Snel liep ze naar buiten terwijl ze de vrouw hoorde vragen of haar autosleutels hier lagen.

Buiten deed ze haar fiets van het slot. Ze liep naar de straat doen ze de deur van de apotheek alweer hoorde dichtvallen. Ze drukte op het knopje voor het stoplicht. Van achteren hoorde Suus het geluid van hakken die met snelle stap op haar afkwamen. Het geluid deed haar sidderen. Het kwam steeds dichter bij en opeens stopte het. Susan keek links van haar en de chagrijnige vrouw stond naast haar. Opeens keek ze haar aan, weer met diezelfde vieze blik. Ze was trendy gekleed, felle rode lippenstift, opgestoken haar. Ze had een soort van broekpak voor vrouwen aan….duidelijk een drukke zakenvrouw. Opeens sprak de heks tegen haar!

“Ik zag wat je in die tas hebt zitten. Laat me raden….ook nog een bedplasser.” Suus wist even niet wat ze moest zeggen….de heks had haar compleet van haar stuk. Ze hoorde de zin nogmaals in haar hoofd….’ook nog een ’ zei ze. De laatste twijfels over de arme brugger waren weggenomen. Susan was nog steeds stil, voor ze kon reageren zei de vrouw. “Ik dacht het al….je plast nog steeds in je bed” een gemeen lachje kwam op haar gezicht. “Toen ik 17 was zat ik al achter de jongens aan meid.” Susan herpakte zich. “Ten eerste…mevrouw, ik ben 15 jaar niet 17. Ten tweede die luiers zijn niet voor mij, maar voor mijn jongere zusje. Wat natuurlijk een leugen was. Ten derde, dat iemand in bed plast is niet hun eigen schuld…daar kan niemand iets aan doen!”

Suus schrok van haar eigen felheid, de vrouw ook. Het licht sprong op groen en ze draafde naar haar auto toe waar Suus ze de brugger verdrietig in de passagierstoel zag zitten.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Perry het vogelbekdier!!! :P
  • Contact behoefte: iedereen
Reactie #29 november 22, 2009, 12:25:58 12:25*
en weer een goed stuk ;)
hopen dat het volgende stuk net zo goed wordt  :)