Naomi's nieuwe leven  (gelezen 2967 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Geboortejaar: 1996
  • Ik ben: TB & DL
Naomi's nieuwe leven
september 18, 2016, 21:33:27 21:33*
Deel 1

Een maand geleden is Naomi eindelijk afgestudeerd. Nu wilt ze eindelijk haar laatste stap naar vrijheid zetten en een eigen woonplek vinden. Haar ouders willen dat eerst niet maar uiteindelijk geven ze toe nadat Naomi ze heeft uitgelegd dat ze ook best met een ander iemand wilt samenwonen.

Na veel uitzoeken waar ze kan gaan wonen vindt ze een paar locaties. Ze belt al haar vriendinnen op of misschien een van hen samen met haar wilt wonen. Maar niemand heeft daar echt zin in dus de ouders van Naomi zeggen weer nee.
Uiteindelijk heeft Naomi toch nog met haar ouders afgesproken dat ze ergens anders mag gaan wonen. ‘’Bertinus straat 98. Dat is waar je naartoe wilt?’’ vraagt haar moeder. Naomi knikt vrolijk. ‘’En er woont nog een andere volwassene voor toezicht te houden. Ik vind het goed als je daar naartoe wilt.’’

Blij loopt Naomi naar haar kamer om spullen in te pakken. Ze heeft maar twee tassen nodig, een voor haar Laptop en andere voorwerpen en een voor haar kleding. Na een keer gebeld te hebben naar de eigenares van de woning duurt het zo’n vier dagen voor ze mag komen. ‘’Zal ik je brengen met m’n auto?’’ vraagt de vader van Naomi. ‘’Nee ik fiets er wel naartoe.’’
Na een tijdje gefietst te hebben met zware bagage Komt ze eindelijk aan bij haar bestemming. Ze klopt nieuwsgierig op de deur. Een volwassen vrouw rond de 30 opent de deur. ‘’Hallo, ben jij Naomi?’’ vraagt ze aardig. ‘’Ja dat ben ik.’’ Ze wijst naar de woonkamer en zegt dat Naomi daar haar spullen kan zetten.

Het loopt al tegen de avond dus de eigenares maakt alvast het avondeten klaar. Naomi heeft niet zoveel honger dus ze eet maar de helft van haar bord leeg. ‘’Kom Naomi, wel je bord leegeten.’’ Zegt de eigenares een beetje teleurgesteld. ‘’Nee dank je. Ik heb net thuis al gegeten.

‘’We moeten ergens deze avond wel nog het contract bekijken. Anders kun je hier vanavond niet slapen.’’ Zegt ze. Naomi knikt en ruimt haar bord op. ‘’Mag ik even op mijn laptop? Of wil je nu het contract bekijken?’’ vraagt Naomi. ‘’We kijken er wel later deze avond naar.’’ Beantwoord de eigenares.

Na even op het internet te hebben gesurft te hebben vraagt de eigenares of ze nu naar het contract kunnen kijken. Ze legt het blaadje neer voor Naomi en begint uit te leggen dat onderaan het papier getekend moet worden door haar. Globaal leest Naomi over de regels.

1. Als Je in dit pand bent mag je geen geweld gebruiken.

2. Als je in dit pand bent dien je je altijd netjes te gedragen.

3. Je hoeft geen belasting mee te betalen.

4. Je slaapkamer wordt aangewezen door de eigenares (Justine).

5. Sommige klusjes dien je wel te doen (Wassen, Koken, ect.)

6. Je krijgt het recht om in dit pand te wonen

Deze regels lijken wel redelijk voor Naomi dus ze tekent onderaan het contract. Justine glimlacht en neemt het contract weer mee en doet het in een envelop. Naomi is het niet opgevallen dat er ook nog regels op de achterkant van het contract staan. Naomi zou niet hebben getekend als ze die ook had gelezen.

7. Je wordt geacht altijd een luier te dragen en te gebruiken (een ander verschoont je).

8. Justine kiest je kleding uit.

9. Je zult altijd accepteren wat Justine zegt en doet.

10. Justine wast je en zorgt voor je.

Naomi gaat maar weer teug naar haar Laptop. De rest van de avond gaat nog best wel leuk. Ze krijgt nog twee glazen cola te drinken en nog wat snacks om te eten. Op een gegeven moment zet Justine de tv aan en gaan ze gezamenlijk tv kijken
‘’Je weet dat het contract officieel morgen pas ingaat hé?’’ zegt Justine tegen Naomi. ‘’Dat had ik zo ongeveer wel begrepen ja.’’ Verder kijken ze de hele avond naar de tv. Om 10 uur zegt Justine ‘’Naomi, ik denk dat we eens naar bed moeten gaan. Kom je mee naar boven? Naomi pakt haar pyjama en tandenborstel uit haar kleren tas en gaat naar boven toe.

Wat wil jij lezen in deel 2? Laat het me weten.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geslacht: Man
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1987
Re: Naomi's nieuwe leven
Reactie #1 september 18, 2016, 23:32:52 23:32*
Leuk verhaal en leuk om te lezen. Ben erg benieuwd naar deel 2.
Mij lijkt het ook leuk om bij iemand te wonen en zo ook behandeld :P

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
Reactie #2 september 19, 2016, 20:57:29 20:57*
Deel 2

Na haar tanden te hebben gepoetst komt Naomi mee met Justine. ‘’Hier is je kamer. Beloof je me dat je hier zult slapen?’’ vraagt Justine. ‘’Jazeker wil ik hier slapen.’’ Justine opent de deur en laat de kamer zien. ‘’Waar is het bed?’’ vraagt Naomi verbaasd. ‘’Die verschoningstafel daar is je bed. Ik moet je trouwens wel nog verschonen.’’

Een beetje geschrokken neemt Naomi een stap terug. ‘’hier heb je voor getekend, dus kom binnen.’’ Zegt Justine terwijl ze Naomi terug de kamer in duwt. Naomi besluit zich er maar aan over te geven. ‘’Kom maar alvast op je bed zitten, dan pak ik alvast de rest.’’ Nog steeds onzeker over de situatie gaat Naomi maar op het bed zitten en doet haar pyjama aan.

‘’Hou maar uit ik heb een betere pyjama voor je.’’ Zegt Lisette terwijl ze naar de houten verschoningstafel loopt. Ze heeft een volwassen wit, groen en blauw gekleurde luier in haar handen met kinderachtige plaatjes erop. ‘’Trek maar even al je kleren uit dan kan ik je verschonen.’’ Zegt ze rustig. ‘’Nee, blijf van me af ik ben helemaal klaar met jou en je gedoe!’’ Schreeuwt Naomi tegen Justine.

‘’Ok, zoals jij het wilt.’’ Reageert ze. Ze pakt een paar roze leren handboeien zonder dat Naomi het ziet. In een paar vlugge bewegingen heeft ze haar vastgemaakt aan de verschoningstafel. Ze trekt de broek van Naomi uit en knipt met een schaar haar shirt los. Ook het ondergoed van Naomi gaat uit.

‘’Blijf daar eens even vanaf!’’ Schreeuwt Naomi tegen Justine. Rustig loopt Justine naar een lade van een kastje en haalt daar een fopspeen met een riempje eraan uit. Deze doet ze om bij Naomi en gaat weer rustig verder met het uitkleden van haar. Als ze volledig naakt is pakt Justine de luier weer van de tafel en opent deze. Met moeite vanwege het gestoei van Naomi, krijgt ze uiteindelijk de luier om.

‘’Slaap zacht, want morgen krijg je staf van mij.’’ De nacht is heel oncomfortabel en slapeloos voor Naomi. Tegen de morgen aan moet ze poepen, maar ze besluit het binnen te houden. Een tijdje later komt Justine binnen. ‘’Goedemorgen, hoe is het met je?’’ Zegt Justine terwijl ze het hekje naast te tafel omlaag doet. ‘’Hoe is het met je luier?’’ langzaam voelt ze met haar hand over de voor en achterkant van de luier. ‘’Je bent nog schoon, goed zo.’’ Ze doet het hekje weer omhoog en loopt de kamer uit.

Voor zo’n 10 minuten wordt Naomi weer alleen gelaten. Uiteindelijk komt Justine terug met wat spullen bij zich. ‘’Ik heb hier een plastic zak gevuld met vloeibaar voedsel en een medische standaard. Ook heb ik een pijpje vastgemaakt aan de zak dat loopt naar deze mondknevel. Je zult de hele dag op deze kamer zijn jongedame.’’

Justine maakt de boeien van Naomi los en tilt haar van de tafel. Ze zet haar op de grond neer en zegt dat ze stil moet blijven staan. Ze maakt de kast open en haalt er een soort hondenkooi uit. Naomi  hoopte erop dat ze eindelijk kleding krijgt, niet dus. ‘’Kom, in de kooi met jou.’’ Als Naomi in de kooi op haar handen en knieën zit maakt Justine haar speen los. De kooi is net groot genoeg voor Naomi om erin te zitten.

Justine maakt het deurtje achter haar dicht en vraagt of Naomi haar mond wilt openen. De mondknevel wordt in haar mond gedaan en de voedselzak wordt opgehangen aan de standaard. ‘’Ik kan hierboven regelen of er voedsel doorkomt of niet. Ik zet hem nu open maar hij gaat ook zo weer dicht. Het voedsel is ook gemengd met laxeer middel en een urine stimulatie middel.

En Justine loopt weer weg. Naomi probeert zoveel mogelijk te drinken van het vloeibare voedsel. Na een minuut of twee voelt ze dat ze weer nodig moet poepen. Nu besluit ze het gewoon te laten gaan. Rustig voelt ze dat de semi vloeibare poep uit haar komt. Maar veel kan ze hiertegen niet doen.

Na een tijdje komt ook Justine weer opdagen. ‘’Zo jij hebt veel gedronken. Ik denk dat je nu wel genoeg hebt gehad.’’ Zegt ze terwijl ze de eten toevoer dichtmaakt. Opeens moet Naomi erg nodig plassen, maar voordat ze er ook maar over na kan denken is ze al aan het plassen. Justine komt kijken of haar luier al vol is. ‘’zo hee, jij ziet eruit alsof je een nieuwe luier nodig hebt. Jammer genoeg kan ik dat niet doen.’’

Ze loopt weer naar de deur en zegt ‘’De luier die nu aanhebt kan nog wel wat hebben dus ik ga weer even.’’ De rest van de morgen is Justine niet meer op de kamer gekomen. Dat waren zo’n 45 minuten dat Naomi volledig alleen opgesloten was. Als ze eindelijk terug is begint ze meteen weer aan de luier te voelen.

‘’Je hebt weer veel gepoept en geplast. Deze luier kan waarschijnlijk niet meer hebben dus ik pak even een nieuwe.’’ Snel pakt ze een nieuwe luier en scheurt de onderkant van de oude open. De nieuwe doet ze erover vastmaken en ze gaat weer weg nadat ze zegt. ‘’Ik ga even met wat vriendinnen shoppen. Dus ik laat de voedselzak open voor je.’’

Deel 3 is onderweg dus laat me je ideeën weten.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
Reactie #3 september 27, 2016, 16:02:20 16:02*
Deel 3

Niet veel later voelt Naomi weer semi vloeibare poep uit haar komen. Ze moet terwijl ze poept ook nog plassen. ‘’Waar heb ik mezelf nu weer in gewerkt?’’ denkt ze. Ze probeert de kamer een beetje te observeren. Ze ziet de deur van een kast in haar kamer open staan.  Door het gleufje dat open staat ziet ze zeker drie grote pakken luiers op elkaar gestapeld staan.
Ondertussen is Justine met haar vriendin Sara in de stad op zoek naar extra luiers en meer vloeibaar voedsel.

‘’Dus ze heeft het echt ondertekent?’’ vraagt Sara verbaasd. ‘’Ze heeft de achterkant nog niet eens gelezen. Ze zit nu thuis in haar kooi met twee luiers aan en veel vloeibaar voedsel om op te drinken.’’ ‘’Zou ik een keer mogen komen oppassen?’’ vraagt Sara een beetje verlegen. ‘’Tuurlijk! Vindt ze vast leuk.’’ Krijgt ze als antwoord. Met drie voedselzakken en een pak luiers lopen ze terug naar de auto. Justine zet Sara bij haar huis af en gaat daarna terug naar huis waar Naomi ondertussen nog twee keer veel gepoept heeft en nog een keer geplast heeft.

‘’Hey Naomi, ik ben er weer.’’ Hoort Naomi Justine zeggen van onder. Als Justine de trap oploopt met haar aangeschafte spullen moet Nadine nog een keer plassen. Maar dit keer kan haar luier het niet meer absorberen dus lekt het uit de voorkant van haar luier. Precies op dat moment komt Justine de  kamer binnen.

‘’Hallo Naomi. Ik heb nog wat extra spullen voor je gekocht.’’ Na dat Justine dat zegt ziet ze dat Naomi heeft gelekt. ‘’Och, heb je gelekt? Kom ik verschoon je wel even.’’ Ze maakt de kooi open en helpt Naomi eruit. Ze maakt het riempje van de mondknevel los en droogt de gelekte plas op. ‘’Kom ik verschoon je wel en dan kunnen we je douchen.’’

Justine begeleidt Naomi naar de verschoningstafel. Als Naomi erop gaat zitten verspreidt de poep over haar kont en vagina. Zachtjes begint ze te huilen. Justine opent beide luiers die Naomi aanheeft. ‘’Jij hebt veel gepoept zeg. Ik maak je wel schoon. Naomi kijkt naar de hoop poep die tussen haar benen in de luier ligt.

Na een vieze verschoon beurt wordt Naomi alleen en naakt op de verschoningstafel gelaten terwijl Justine de douche alvast aanzet. ‘’Ok het water is nu wel warm genoeg, ik kom je halen.’’ Naomi wordt door Justine de douche in begeleid. Justine zegt dat ze even staan met blijven en loopt weg om een luier te pakken.

Als ze terug is legt ze de luier op de wasbak. Ze opent een lade onder de wasbak en haalt daar een metalen plug uit. ‘’Draai je even om dan kan ik dit in je doen.’’ Vraagt Justine. Verbaasd blijft Naomi stilstaan. ‘’Jongedame, nu omdraaien.’’ Zegt ze opnieuw met een strengere toon. Nog steeds verbaasd draait Naomi om. Rustig begint Justine de plug in de kont van Naomi te drukken.

Geschrokken springt Naomi weg. ‘’Blijf  van mijn kont af Justine!’’ zegt ze op een hardere toon. Streng kijkt Justine haar aan. ‘’Ik denk dat jij daar helemaal niks over te zeggen hebt.’’ Zegt Justine. Ze pakt Naomi en forceert haar om om te draaien. Opnieuw duwt ze de plug naar binnen. Langzaam en pijnlijk komt de plug uiteindelijk in Naomi te zitten.

Justine begint haar handen in te smeren met douche gel terwijl Naomi oncomfortabel onder de douche staat. Justine begint vrolijk heel Naomi’s lichaam in te smeren met douche gel. Als alles is afgespoeld, wordt Naomi afgedroogd. Haar plug wordt eruit gehaald. Een nieuwe luier wordt om haar kruis heen vastgemaakt.

Op haar kamer krijgt ze een roze romper aan. ‘’Slaap zacht prinsesje van me.’’ Zegt Justine met een zachte stem. En ze doet de deur dicht. Met veel zorgen aan haar hoofd probeert Naomi te slapen. Na een tijdje lukt dat ook wel weer. Lang slaapt ze niet want de volgende ochtend staat Justine weer vroeg aan haar bed. ‘’Wakker worden. We gaan zo weg.’’ Zegt Justine met een zachtaardige stem.

Ze tilt Naomi uit haar bed en voelt aan haar kruis. ‘’Je bent helemaal doorweekt, kom ik verschoon je wel.’’ En ze plaatst Naomi terug op het bed. Ze pakt een luier en legt die naast Naomi. Ze maakt de oude luier los en begint Naomi schoon te vegen.  Ze vouwt de nieuwe luier open en tapet deze om Naomi heen.

‘’Ga maar alvast een boterham smeren, dan kom ik zo nog wel.’’ Naomi loopt de kamer uit en gaat naar onder om een boterham te smeren. Ondertussen pakt Justine een tas in met wat luiers. Ze pakt een luier van de stapel en gaat op bed liggen. Ze doet haar strakke spijkerbroek omlaag samen met haar ondergoed.

Rustig vouwt ze de luier open en plaatst die onder haar. Met wat crème smeert ze haar kruis in en ze maakt de luier dicht. Op haar eigen kamer pakt ze een rok en doet die aan. Onder zit Naomi al aan het ontbijt. ‘’Hey Naomi, weet je waar we naartoe gaan?’’ vraagt Justine afwachtend. Naomi schudt haar hoofd nee. ‘’We gaan vandaag naar de dokter toe!’’ zegt Justine enthousiast.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Beginneling
  • Contact behoefte: tieners meisje
  • Geboortejaar: 1995
  • Ik ben: ASB & DL
Reactie #4 september 27, 2016, 18:33:03 18:33*
kan niet wachten tot het volgende deel !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
Reactie #5 oktober 11, 2016, 15:57:53 15:57*
Deel 4

Tijdens de rit naar het ziekenhuis moet Naomi nog een keer plassen. Ze besluit er niet tegen te vechten omdat ze er toch niks tegen kan doen. Langzaam voelt ze haar kruis warmer worden en haar luier dikker. ‘’Zo, daar zijn we dan.’’ Zegt Justine terwijl ze de auto in de parkeergarage parkeert.

Samen lopen ze naar de balie toe. ‘’Hallo, ik had een afspraak gemaakt voor Naomi Lindens.’’ De man achter de balie knikt en zegt dat ze op de derde etage moeten zijn. Met de lift gaan ze ernaar toe. In de wachtkamer zit niemand dus ze nemen daar plaats. Na even wachten komt er een vrouwelijke arts ze halen.

Ze maakt een deur open bij de locatie waar ze moeten zijn en met z’n allen lopen ze naar binnen. ‘’Hallo Justine, ik hoorde dat je huisgenoot wat problemen had.’’ Naomi is verbaasd maar ze zegt niks vanwege de consequenties die het kan oplopen. ‘’Ja inderdaad, ze heeft wat problemen met de blaas. Heel onverwacht kan ze ongelukjes krijgen.’’ Dit is helemaal niet waar denkt Naomi. Maar wat kan ze ertegen doen?

‘’Ik maak je broek even los zodat ik aan je buik kan voelen, ok?’’ zegt de arts. Ze ziet de luier en zegt ‘’Goed dat je al wat maatregelen hebt genomen.’’ De arts voelt voorzichtig aan de buik van Naomi. ‘’Ik denk dat ik het al weet., er zit nog urine in je blaas. Dat veroorzaakt je ongelukjes.’’

Ze opent een lade  en haalt er een langwerpige verpakking uit. ‘’Dit is een katheter, die zal je helpen om je blaas goed leeg te krijgen.’’ Ze doet latex handschoenen aan en duwt het kruis van de luier aan de kant. Ze opent de verpakking en begint de katheter in de urinebuis van Naomi te duwen.

Zachtjes begint Naomi te huilen. Justine geeft haar een knuffel als haar luier en broek weer op de plaats zijn. ‘’Als er verder nog klachten zijn hoor ik het graag.’’ Zegt de verpleegster voor ze weggaan. Als ze thuis zijn gaat Naomi verdrietig met een volle luier naar haar kamer. Ze had aan Justine gevraagd of ze zichzelf mag verschonen en dat mocht voor deze keer.

Ze loopt naar haar kast toe. Ze pakt twee luiers omdat ze geen zin heeft om binnenkort nog een keer verschoond te worden. Ze gaat op haar bed liggen en doet haar broek omlaag voorzichtig doet ze haar volle luier open. Snel doet ze de schone luier onder haar leggen. Ze scheurt de voorkant open en doet nog de tweede luier om haar heen.

Ze pakt een romper uit de kast en doet die aan. Dit is meestal de kleding die ze van Justine moet dragen. Met een romper en twee luiers aan gaat ze naar onder. Opeens gaat de telefoon. Justine neemt op. ‘’Hallo met Justine.’’ zegt ze. ‘’Hallo Justine, met Angela Lindens. Ik vroeg me af hoe het met Naomi is, ze neemt de hele tijd haar telefoon niet op.’’ Naomi ziet Justine haar geschrokken gezicht. ‘’Eeh, ze heeft een nieuwe volgens mij.’’ Zegt ze snel voor ze de telefoon weer ophangt.

‘’Wie was dat?’’ Vraagt Naomi verbaasd. ‘’We moeten even naar de winkel.’’ Zegt Justine stressvol. Snel trekt Naomi een broek aan en een leren jasje, de romper kan wel als shirt dienen. In de auto moet Naomi poepen, maar dat gaat moeilijk als ze zit. Dus als ze opstaat uit de auto stroomt de poep direct uit haar. In de winkel pakt Justine veel eten en drinken. Ook pakt ze een pak doekjes.

‘’Waarom hebben we al dat nodig?’’ Vraagt Naomi. ‘’We gaan op vakantie, dus hebben we veel eten en drinken nodig.’’ Zegt ze vriendelijk. Als ze weer thuis zijn begint Justine meteen met het inpakken van de auto. Alle pakken luiers gaan ook de auto in. Als alles in de auto is geladen zegt Justine ‘’Morgenvroeg vertrekken we. Zorg ervoor dat je uitgerust bent. Oké?’’

Die avond merkt Naomi dat haar luier voller is dan normaal. Ze begint aan haar kruis te voelen en zonder het door te hebben begint ze te kreunen. Ze stopt snel als ze voet stappen hoort. De volgende ochtend wordt ze al vroeg wakker gemaakt. ‘’He Naomi, ik heb vanavond nog wat ingepakt en ik denk dat we zo kunnen vertrekken.’’

Naomi stapt uit haar bed en Justine maakt haar romper in het kruis los. ‘’Oei, jij bent nat zeg. Maar we moeten wachten tot na het ontbijt.’’ Ze maakt de romper weer dicht en ze gaan naar onder om te eten. Na het ontbijt gaan ze weer naar boven toe. Naomi gaat op bed liggen en Justine pakt twee nieuwe luiers en een booster.

Ze maakt de oude luier open. ‘’Denk maar niet dat ik vergeten ben wat jij gisteren avond deed jongedame.’’ Zegt ze terwijl ze een paarse dildo tevoorschijn haalt. ‘Wat ga je met me doen?’’ zegt Naomi geschrokken. Justine zwijgt terwijl ze de dildo rustig in Naomi duwt. ‘’Je zult deze in je hebben voor de rest van de rit en misschien zelf wel tot morgenvroeg.’’ Zegt ze terwijl ze de booster in de nieuwe luier legt.

Nadat Naomi verschoont is kleedt Justine haar aan. Ze zegt dat ze onder nog even moet gaan spelen zodat zij alles kan nakijken. Maar Justine pakt twee luiers en doet deze allebei aan. De jurk die ze vandaag aanheeft helpt om ze te verbergen. Als ze weer onder is pakt ze de autosleutels en loopt ze naar de auto met Naomi.

‘’Waar gaan we eigenlijk naartoe Justine?’’ vraagt Naomi. ‘’We gaan naar zeeland, daar woont een vriendin van me die ons onderdak biedt.’’ Al snel zijn ze de stad uit. Naomi voelt haar kruis langzaam warm worden. ‘’Hoeveel kunnen deze luiers eigenlijk hebben?’’ vraagt ze als ze klaar is. ‘’genoeg om je vandaag de hele dag droog te houden.

deel 4 is af. ik vraag jullie suggesties voor deel 5.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Beginneling
  • Contact behoefte: tieners meisje
  • Geboortejaar: 1995
  • Ik ben: ASB & DL
Reactie #6 december 06, 2016, 23:53:14 23:53*
kan niet wachten po het nieuwe hoofdstuk !1
is een goed verhaal, en leest lekker.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Contact behoefte: iedereen
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #7 december 07, 2016, 07:50:47 07:50*
Wat ik wel vaker denk als ik een verhaal lees: "zonde.. Jammer gewoon, dat de schrijver het niet eerst door een ander laat lezen. Omdat weinig mensen foutloos een verhaal schrijven.
Toch heb jij dit ook gedaan. Resultaat.. op zich is het een mooi verhaal. Maar het stikt van de fouten.
Als je vrienden hebt gemaakt hier in het forum stuur het eerst even door en verbeter eens wat. Dan leest het met meer plezier. Het is die moeite echt wel waard!
Hou van luiers uit de jaren zestig, katoen of flanel, met een plasticbroek.
Incontinentie, Tena, maxi/ultima 24/7