De luiers van mijn broertje  (gelezen 39238 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geslacht: Man
  • Check out my tumblr www.bartje90.tumblr.com
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1990
  • Ik ben: DL
Re: De luiers van mijn broertje
Reactie #75 december 22, 2015, 12:48:05 12:48*
 toppie

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Beginneling
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Geboortejaar: 1981
Reactie #76 december 28, 2015, 20:11:27 20:11*
Waar blijft het vervolg?   :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geboortejaar: 1994
  • Ik ben: AB
Reactie #77 december 28, 2015, 20:24:13 20:24*

Feestdagen he dan duurt alles wat langer want het gewone leven gaat gewoon door(en is altijd nogal druk rond kerst enz)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Beginneling
  • Geboortejaar: 1981
Reactie #78 december 28, 2015, 21:10:11 21:10*

Feestdagen he dan duurt alles wat langer want het gewone leven gaat gewoon door(en is altijd nogal druk rond kerst enz)

Bedankt voor de info. Toch aardig dat Luierikl een assistent heeft die de vragen beantwoord.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
    • Mijn instagram
  • Contact behoefte: alleen bekenden
  • Geboortejaar: 1987
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #79 december 29, 2015, 15:45:49 15:45*
— deel 13 —

Het dekbed werd weg gehaald en ik voelde half slaperig dat ik het kouder kreeg. “Wakker worden lieverd, we moeten zo naar school” zei mijn moeder. Ondertussen trok ze mijn pyjamabroek uit en werd mijn luier af gedaan. De koude lucht voelde ik tegen mijn huid waar net nog de warme luier zat. Ik verliet slaperig mijn slaapkamer naar de douche. Mijn broertje stond er nog onder, ik kroop gewoon bij hem onder de douche en al snel werd mijn broertje door mijn moeder er onder uit gevist. Ik kleedde me zo stoer mogelijk aan en ging naar benden toe. “Wat zie jij er stoer uit zeg!” zei me moeder lief tegen me. Ik voelde me klaar voor het kamp, het moet nu goed gaan dacht ik zelf.

Mijn broertje werd opgehaald zoals altijd door het schoolbusje en even later klom ik in de auto en reed ik samen met mijn moeder naar school. Het was er al behoorlijk druk, alle klasgenootjes waren op het schoolplein en de ouders waren aan het kletsen bij het hek. Ik sleepte mijn tas mee het schoolplein op en legde deze bij de hoop die al ontstaan was door de rest van de tassen. De meesters en juffen kwamen naar buiten en de meester gebaarde om te verzamelen rondom de zandbak. De meester ging op de rand staan en sprak ons allemaal toe. “Leuk iedereen te zien, we gaan zo met de bus vertrekken, maar daarvoor wil ik graag dat jullie vast tweetallen maken, heeft iedereen zijn tas bij de rest van de tassen liggen? We willen natuurlijk niets vergeten”. Iedereen keek meteen om zich heen om te kijken wie er tweetallen konden zijn. Ik keek ook snel om me heen en zag mijn vriendje al staan, maar zag ook ineens Suzan staan. Snel liep ik naar Suzan toe en vroeg “wil jij met mij een tweetal zijn dit kamp?” en keek haar beetje verlegen aan. Ze keek even om zich heen en knikte ja. “Ja graag, ik ben best wel bang” fluisterde ze. “We zijn samen komt goed” fluisterde ik terug.

“Neem even afscheid van je ouders, de bus komt er zo aan” riep de meester. Ik rende naar mijn mama en gaf haar een knuffel en kus. Ze fluisterde terug “komt allemaal goed schat, anders ga je naar de juf he”. Ik knikte en ging terug naar Suzan. De bus kwam er aan rijden en de meesters en juffen stopte alle tassen onder de bus. Daarna kwam er nog spelmateriaal bij en toen de klep dicht ging mochten we steeds twee voor twee de bus in. Ik pakte de hand vast van Suzan en we zochten samen een plekje in de bus.

Iedereen zat en er werd wat gegrinnikt over het feit dat ik naast Suzan zat, maar dat hield snel op toen Juf Sandra en Meester Geert voor ons kwamen zitten. Juf Sandra draaide zich om en richte zich tot ons. “Hebben jullie er zin in?, de medicijnen zijn mee” en gaf ons een knipoog. We knikte beide ja en staarde vervolgens weer beetje zwijgend door het raam naar buiten.

“lieve leerlingen, leuk dat jullie allemaal mee zijn op kamp, we stoppen straks bij de speeltuin. Jullie mogen zelf het park rond lopen, wij zitten bij de grote glijbaan en zullen hier limonade hebben, tegen 12.00 uur moet iedereen zich hier verzamelen, dan gaan we lunchen en rijden we daarna door naar het gebouw waar we de komende dagen zullen zijn, mocht er iets zijn kan je ons bij de glijbaan vinden, veel plezier allemaal” klonk het door de boxen van de bus.

Even later stopte de bus en stapte we uit, we konden de speeltuin in en samen met Suzan ging ik eerst naar de waterfietsen en trapte een eind de vijver op. Andere klasgenoten kwamen ook snel aan getrappeld en we deden een soort wedstrijdje. We verkende met een klein groepje de speeltuin en haalde een glaasje limo bij de meesters en juffen. De tijd vloog voorbij en we hoorde ineens een omroep van de meester om te verzamelen. Bij de picknicktafels naast de glijbaan waren er broodjes te krijgen en genoten we zo met elkaar van de lunch. “Denkt iedereen nog even aan de wc voordat we zo de bus weer in stappen” zei meester Geert.

Na het wc bezoek gingen we weer de bus in, iedereen weer op zijn vertrouwde plekje. Na ongeveer 20 minuten kwamen we al aan bij een grote boerderij. De meester sprak nog een keer door de bus “iedereen zo even verzamelen op het grasveld dan geven we daarna een rondleiding”. De bus stopte en we konden niet wachten om te zien waar we zouden verblijven.

De meester kwam ons halen en we begonnen met de rondleiding, eetzaal, speelzaal, keuken en de trap op naar boven. Links was de badkamer met daarnaast de kamer waar de meesters en juffen slapen, toen de meisjes slaapzaal en achterin de jongens slaapzaal. De slaapzalen hadden allemaal lage bedden en stonden steeds twee aan twee. Na de rondleiding moest iedereen zijn tas halen en een bed uitzoeken. Gespannen liep ik snel met mijn tas in de hand weer naar boven, waar zou ik het beste kunnen slapen dacht ik. Meester Geert zat op het bed naast de deur wat alleen stond, ik liep de kamer verder binnen en hij zei, ga jij hier maar liggen en gaf me een knip oog. Ik legde snel mijn slaapzak op het bed en legde mijn tas er boven op. Op het bed naast me kwam Joost liggen een stille jongen gelukkig.

De tijd vloog enorm en voor we het wisten moesten we tafel dekken en werden er hamburgers, aardappeltjes en sla uitgedeeld. Het was enorm gezellig, Suzan leek haar plekje ook gevonden te hebben en zat redelijk ontspannen tussen de andere meiden. Na het eten kregen we tijd voor ons zelf. Buiten speelde we een potje voetbal en al snel kwam Bram met het plan om vannacht stiekem naar de meiden slaapzaal te sluipen. Ik deed me stoer voor en deed als of ik mee ging doen, maar realiseerde me enorm hoe lastig dat zou zijn, ik zou dan mijn luier al om hebben, en Suzan ook, die zou ook wel enorm schrikken. Tegen 21.00 uur werden we allemaal binnen geroepen. We kregen wat te drinken en Meester Geert legde even wat regeltjes uit.

“Jullie blijven s’nachts in jullie eigen slaapkamer, je mag natuurlijk er wel uit om te plassen. Mocht er iets anders zijn kan je altijd naar ons toekomen, zijn we nog niet in de slaapkamer dan zitten we in de speelzaal beneden. Mochten we s’nachts ondeugde kinderen tegen komen dan slapen die daarna niet meer gezellig bij de rest maar in de slaapkamer beneden, iedereen dit begrepen?” Iedereen stemde zwijgzaam toe.  “Dan mogen jullie nu naar boven en jullie pyjama’s aan doen en tanden poetsen in de badkamer”. Langzaam liep iedereen naar boven, de meiden deden snel hun deur dicht en wij kleedde ons ook om. Ik trok snel mijn kleding uit en deed mijn nieuwe pyjama aan. Zenuwachtig liep ik naar de badkamer met mijn toilet tas ging daar mijn tandenpoetsen. Suzan kwam naast me staan in haar roze pyjama en ging ook haar tanden poetsen, ik zag ook in haar ogen een beetje de angst die we beide hadden. Ik kneep even in haar hand en fluisterde met beetje bevende stem “komt vast goed”. Iedereen ging weer naar hun eigen slaapzaal. Bij ons kwam Meester Geert binnen en vroeg “Ik wil jullie graag nog een spannend verhaal vertellen, maar dan roep ik de meiden er even bij is dat goed?” Tuurlijk riep Bram al snel. De meiden kwamen even later onze zaal binnen en gingen zo her en der op een bed erbij zitten. De meester starte zijn spannende verhaal. Nadat hij ons al bang genoeg had gemaakt was het tijd dat iedereen weer zijn eigen bedje opzocht. Juf Sandra stond op de gang en zei “Willen Suzan, Rik, Jochem en Ilse nog even bij mij langs komen?” We liepen achter de juf aan mee naar beneden. In een kleine ruimte waar nog een bed stond. Wachten jullie even op de gang. Ilse kom maar als eerste. Ilse ging naar binnen en de deur ging dicht. Wij zaten gespannen op de gang te wachten. De deur ging weer open en nu was de beurt aan Jochem. Met beetje bange ogen keek ik Suzan aan. Jochem kwam ook snel het kamertje weer uit. Juf Sandra stond in de deur opening, komen jullie binnen? Beide stapte we binnen. “Lieverds wat kijken jullie angstig”. Ik voelde de tranen op komen en haalde deze snel weg met de mouw van mijn shirt. “Jullie hoeven niet bang te zijn, jullie krijgen zo je luier om en dan loop ik mee naar boven om jullie te beschermen en dan kruipen jullie snel je slaapzak in. Morgen ochtend kom ik jullie op halen terwijl de rest blijft liggen en help ik jullie weer eventjes. “Kom maar op bed liggen Rik”. Ik kroop op het bed en keek ondertussen met mijn rode oogjes Suzan aan. De Juf pakte een luier uit de kast en deed mijn pyjamabroek en onderbroek naar beneden. Ze stond er gelukkig voor zodat Suzan niks kon zien. De juf deed heel behendig de luier onder me en plakte de luier dicht. De onderboek en broek ging er over heen. “jij bent er klaar voor” zei de juf  lief tegen me. “Nu is het jouw buurt Suzan” zei de juf ook heel zachtjes. Suzan ging ook op bed liggen en ze onder ging het zelfde als ik. Daar stonden we beide beetje angstig te zijn. “Kom maar mee” We liepen achter elkaar aan naar boven toe. Ik zag bij het trap lopen duidelijk dat Suzan een dikkere kont had gekregen. maar verder viel het wel mee. De Juf bracht eerst Suzan naar de slaapzaal. En kwam toen terug op de gang voor mij. Ze deed de deur open en snel kroop ik mijn slaapzak in. Op naar de eerste nacht.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • klein zijn is fijn.
  • Geboortejaar: 1971
  • Ik ben: AB
Reactie #80 december 29, 2015, 16:18:29 16:18*
Nu wordt het spannend ! :) we hangen aan je toetsenbord. toppie
Plassen dat moet, plassen is goed, vooral
als je het in een luier doet.

greeds

Online (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1971
Reactie #81 december 29, 2015, 17:57:08 17:57*
Erg realistisch.
Ga op deze manier door.
ben benieuwd waarom die andere 2
Bij de juffrouw moesten komen.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1996
  • Ik ben: Weet niet
Reactie #82 december 29, 2015, 21:12:28 21:12*
Super verhaal :D

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geboortejaar: 1966
Reactie #83 december 29, 2015, 22:55:30 22:55*
Hopelijk vindje snel de tijd om hier een vervolg op te schrijven.
Beter een natte luier aan de kont, dan een plas op de grond.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • mijn naam radiotijger of dj teddybeer
  • Contact behoefte: volwassen vrouw
Reactie #84 december 30, 2015, 12:19:36 12:19*
 dance !1 ,./

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • ben op zoek naar leuke contacten
  • Contact behoefte: tieners jonge
  • Geboortejaar: 1992
Reactie #85 december 30, 2015, 20:02:26 20:02*
 !1 !1 !1

Offline (Verborgen)

• Jongeren
  • Forum Held
  • Heb de diagnose autisme,wil iets in toerisme doen
  • Geboortejaar: 1999
Reactie #86 december 30, 2015, 21:24:47 21:24*
top verhaal ik ben benieuwd waarvoor de andere 2 kinderen bij de juf moesten zijn
love rock music fantasy books and diapers

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
    • Mijn instagram
  • Contact behoefte: alleen bekenden
  • Geboortejaar: 1987
Reactie #87 januari 07, 2016, 14:08:30 14:08*
— deel 14 —

Ik lag veilig in mijn slaapzak en voelde me een beetje gespannen voor de nacht die komen zou. Bram ging aan zijn voeteneind zitten en zocht om zich heen naar maatjes die met hem mee gingen sluipen naar de meisjes slaapzaal. Een paar klasgenootjes klommen ook naar het voeten eind en snel maakte ze een plan. Bas zei “waarom gaan we niet allemaal, is toch veel leuker?” Waarop iedereen enthousiast werd, maar ik stil bleef liggen. Het plan was om per tweetallen naar de andere zaal te sluipen. De eerste twee zouden de meiden dan inlichten, mochten de meiden het niet leuk vinden kropen de eerste twee weer terug. Ik kreeg al kalme handjes en was bang dat iemand er achter zou komen dat ik hier met een luier om lag. Bas en Bram zouden als eerste gaan. Samen gingen ze in hun pyjama voorzichtig de gang op en liepen ze richting de meiden slaapzaal. Wij zaten met z’n allen naar de deur te kijken en ineens kwam Bas binnen. “het is gelukt en de meiden vinden het gezellig, dus de volgende twee kunnen nu wel mee” “Zullen we hier beginnen” en hij keek Joost en mij aan. Joost sprong uit bed en ging naast Bas staan. Ik deed snel mijn pyjamabroek nog eens omhoog en stapte uit mijn slaapzak. In mijn hoofd ging van alles voorbij, maar stoer liep ik nu mee naar de meisjes slaapzaal. Toen we binnen waren zocht ik met mijn ogen meteen naar Suzan en zag haar in het bed ook vlak naast de deur liggen. Ik liep snel naar haar toe en vroeg of ik bij haar op bed mocht zitten. Ze schoof snel iets op zei en legde de slaapzak een beetje over mij heen. Ze had duidelijk de angst in mijn ogen gezien. Langzamerhand kwamen er steeds meer jongens in de slaapzaal. Het geluid werd langzamerhand ook luider, dat we betrapt zouden worden kan niet lang meer duren. Ik had het nog niet gedacht of Juf Sandra stond binnen in de slaapzaal. “Wat hebben we ineens een hoop meisjes in de klas, kon me niet herinneren dat we er zoveel hadden, Misschien kunnen ze zich even voorstellen” Iedereen proestte het uit van het lachen. “Kom jongens terug naar jullie slaapzaal het is echt tijd om te gaan slapen, ze plukte ons van de bedden” Ik fluisterde nog snel in Suzan haar oor “slaap lekker” en liep met de groep jongens mee naar onze eigen slaapzaal.

Ineens hoorde ik gefluister achter me en keek om, Michiel en Remco zaten te fluisteren en keken mij aan, in een reflex keek ik naar mijn pyjamabroek en zag dat mijn luier er boven uit stak. De tranen rolde me al voor ik het wist over mijn wangen. De meeste jongens waren gelukkig de slaapzaal al in. Juf Sandra keek om en zag mij en zei “wat is er jongen?” Stotterend vertelde ik wat er net gebeurd was. Juf Sandra ging meteen de slaapzaak in en kwam terug met Michiel en Remco. “Jongens waarom fluisterde jullie net achter de rug van Rik?” Ze keken beide naar de vloer, Remco nam het woord “We zagen dat Rik een luier om heeft en dat vertelde we elkaar”. “Jullie hebben dat nog niet doorverteld?” vroeg de juf. Michiel knikte nee. “Heel goed, Rik draagt een luier omdat hij nog last heeft van bedplassen, zoals wel meer kinderen, hij wil dat graag geheim houden zoals jullie kunnen begrijpen. Beloven jullie niets te zeggen?” Beide jongens knikte. “Anders krijgen jullie een ander gesprek met mij” zei de Juf. De jongens gingen terug de slaapzaal in. De Juf trok mijn pyjamabroek op en zei “ga maar lekker slapen. Morgen ochtend kom ik je helpen. “. Ik veegde mijn ogen af en ging de slaapzaal in. Iedereen lag in zijn bedje en er waren nog een paar gesprekjes gaande. Ik ging snel mijn slaapzak in en dommelde langzaam in slaap.

Langzaam werd ik wakker en keek om me heen, de rest lag nog te slapen. Ik voelde aan mijn slaapzak en pyjamabroek, oefff gelukkig die zijn nog droog. Mijn luier voelde wel enorm nat aan. Ik had geen idee hoe laat het was maar besloot nu maar wakker te blijven en te wachten tot de juf ons zou halen. Achter in de hoek zag ik Bas wakker worden en hij liep langs mij heen “ga even plassen” fluisterde hij. Ik moest eigenlijk ook maar ik kon niet zomaar mijn luier af doen. Nog even volhouden zei ik tegen mezelf. Bas kwam terug en kwam op mijn voeteneind zitten. “ik slaap altijd slecht als ik niet thuis ben, wordt altijd wakker van geluiden, even tussen ons, ik mis eigenlijk mijn knuffel ook altijd wel, slaap het lekkerste met hem” kwebbelde Bas tegen mij aan. Ik vertelde ook wel slechter te slapen maar hield wijselijk mijn mond over waarom. Juf Sandra keek om het hoekje van de deur. “Zijn jullie al wakker jongens?” We fluisterde zachtjes ja terug. “Rik kom je vast mee voor je medicijnen?” Bas liep terug naar zijn eigen bed. Ik ging mijn slaapzak uit en liep naar de gang toe. “Wacht je hier eventjes? Haal ik Suzan ook even op” Paar tellen later kwam de juf samen met Suzan de gang op. Samen tippelde we naar beneden. In het kamertje waar we gister de luier om kregen stonden we weer. “Rik kom maar even liggen” zei de juf op een lieve toon. Ik ging op het bed liggen. De juf deed mijn pyjamabroek uit en maakte mijn luier los. Ik voelde de koude lucht tegen mijn lichaam aankomen. Ik rook de luierdoekjes al en voor ik het wist maakte ze mij schoon. De deed me een onderbroek aan en opnieuw mijn pyjamabroek. “Zo Rik, het is helemaal goed gegaan ‘high five’” En gaf haar een high five terug. Nu was het de beurt aan Suzan. Ze ging ook op bed liggen en ik zag hoe ze het zelfde onderging als ik net gehad had.

Hand in hand liepen we terug naar boven en op de gang hoorde we een hoop lawaai uit de jongens slaapzaal komen, de deur stond ook open en we zagen dat de meiden daar nu ook waren. Wij gingen de zaal in en voegde ons toe aan het gezelschap. Meester Geert kwam niet veel later binnen, “komen jullie ontbijten?” Al snel ging de hele klas naar beneden en gingen we in onze pyjama’s aan de tafels zitten. Suzan kwam naast me zitten, we begonnen echte maatjes te worden. Na het ontbijt moesten we ons wassen en aankleden. Iedereen nam genoegen met een natte lap door zijn of haar gezicht. De dag kon weer beginnen. 

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1974
Reactie #88 januari 07, 2016, 14:36:27 14:36*
Nice story
Je bent jezelf,dan doe je al gek genoeg.....

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
Reactie #89 januari 07, 2016, 14:57:01 14:57*
 !1 dance !1 weer een goed deel kom maar met de rest van het verhaal