De luiers van mijn broertje  (gelezen 46775 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • Contact behoefte: alleen bekenden
  • Geboortejaar: 1967
  • Ik ben: AB & DL
Re: De luiers van mijn broertje
Reactie #30 november 28, 2015, 11:25:35 11:25*
 !1
Een pandabeer is lief, schattig en knuffelig maar ook een beetje gevaarlijk.

Offline (Verborgen)

• Tieners
  • Toplid
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Geboortejaar: 2000
  • Ik ben: Geen van allen
Reactie #31 november 28, 2015, 12:23:05 12:23*
kei leuk en nu dat de hoofdpersoon ook in zijn luier doet
leuk verhaal

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • ben op zoek naar leuke contacten
  • Contact behoefte: tieners jonge
  • Geboortejaar: 1992
  • Ik ben: DL
Reactie #32 november 28, 2015, 17:54:28 17:54*
 !1 !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1976
Reactie #33 november 29, 2015, 09:58:57 09:58*
mooi verhaal  :D

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1974
Reactie #34 november 29, 2015, 11:19:23 11:19*
Of het een mooi verhaal is,geen idee was het al kwijt wat meer lege regels ertussen maakt t lezen wat makkelijker.
Maar ja dat is mijn mening.
Je bent jezelf,dan doe je al gek genoeg.....

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
  • Geboortejaar: 1987
Reactie #35 november 30, 2015, 18:30:11 18:30*
--- deel 5 ---

In de auto vroeg mama of we het naar ons zin hadden gehad. Mijn broertje zei snel ja.. en vertelde over de lego. Ik knikte ook en zei dat mama mijn luier vergeten was. “Ohw lieverd, het spijt me, het zit nog niet helemaal in mijn ritme denk ik.” “Oma had nog een luier dus het is opgelost gelukkig” zei ik. “Via de patatzaak reden we naar huis.” We vanuit de auto snel naar binnen en gingen snel aan tafel zitten om lekker patatjes te eten. Na het gesmikkel kropen we voor de tv en zapte we in de film Toy-story. Heel aandachtig keken we beiden naar het scherm. We kregen van mama een glasje limonade erbij. Toen de reclame begon zei mijn moeder “lieverds zullen we vast pyjama aandoen, dan mogen jullie de film afkijken vanavond, maar morgen niet chagrijnig zijn op school he!” We liepen snel naar boven, we wisten niet hoe snel we de kleding moesten uit doen. We wilde natuurlijk niets missen van de film. Mijn broertje ging vast op bed liggen. Mijn moeder kwam binnen en pakte meteen 2 luiers uit het pak. Mijn broertje tilde zijn billen op en de luier werd er onder geschoven. Behendig zoals mijn moeder dat deed, plakte ze de luier dicht.

Nu was ik aan de beurt, mijn broertje stapte van het bed af en deed snel zijn pyjama verder aan en holde weer naar beneden. Ik deed ook netjes mijn billen om hoog en de zachte krakende luier kwam onder mij te liggen. Mijn moeder deed snel de luier dicht en gaf me een hand om snel uit bed te komen. Mijn broertje riep dat het al begonnen was.. mijn moeder zei ” ga maar vast, breng zo je pyjama wel” In alleen mijn luier holde ik naar beneden en ging ik snel naast mijn broertje zitten. Hij keek me aan en zei “staat je goed broer en kneep even in mijn luier”. Mijn moeder kwam de kamer in en trok me mijn pyjama aan. Daar zaten we dan, 7 en 10 jaar en beide met een luier om voor de tv. Mama schonk de glazen nog een keertje bij en we keken de film aandachtig verder. Natuurlijk kwam er weer reclame. Ik voelde de limo nu wel in mijn blaas drukken. Zou ik het laten lopen dacht ik bij me zelf.. maar vond dat toch geen goed idee, mama vindt dat vast niet leuk. Ik liep naar mama toe en zei dat ik moest plassen. Ze deed mijn pyjamabroek naar beneden en trok mijn luier los. Ga maar snel lieverd. Met mijn blote kont liep ik naar de wc en deed daar mijn plas. Terug in de woonkamer moest ik op de bank liggen en kreeg ik mijn luier weer om. De film begon weer. Het einde naderde en de film was afgelopen.

Onderweg naar boven keek ik tegen het luierkontje van mijn broertje aan en na mijn idee was deze dikker dan toe net. We gingen tandenpoetsen en toen mijn moeder de badkamer uit liep voelde ik aan zijn luier.. “je hebt geplast” Fluisterde ik. Mijn broertje knikte en zei “zo lekker”. Mijn moeder kwam binnen en zei “wat is er zo lekker?”  Snel zei ik we het hadden over snoep en dat hij de kikkertjes zo lekker vindt. “Zal ze eens meenemen zei mijn moeder”. Ik had mijn broertje gered. We werden beide in gestopt en ik viel snel in slaap.

Maandag ochtend en de zon scheen precies via het kiertje tussen mijn gordijnen naar binnen.
Ik werd wakker en voelde zoals elke ochtend aan mijn luier, hij was weer behoorlijk nat. Ik voelde dat ik nog een plasje kon doen en besloot deze te laten lopen, ik voelde de warme straal langs mijn balletjes de luier in lopen, ik begreep ineens waarom mijn broertje dit zo lekker vond. Mijn moeder kwam mijn slaapkamer in lopen en deed mijn dekbed omhoog. “je bedje is weer droog schat, heel goed! Kom maar snel doe ik je natte luier af” Ze deed mijn pyjamabroek uit en ze keek naar mijn enorm natte luier. “maar goed dat je een luier draagt schat, dit had je matras niet leuk gevonden”. Met een rood hoofd liep ik snel naar de douche.

Ik zette mijn fiets in de stalling van school en liep naar mijn vriendje Lucas toe. We vertelde over onze weekenden en voor we het wist ging de bel om naar binnen te gaan. De meester deed een rondje door de klas met wat iedereen had meegemaakt. Nadat iedereen iets verteld had opende de meester het school bord en stond er groot “Schoolkamp”. Ik schrok enorm en ik had het idee dat mijn hart stopte met kloppen. Iedereen enthousiast maar ik bleef een beetje stil. De meester legde uit dat we naar 2 dorpen verderop gingen en dat we 2 nachtjes zouden gaan slapen. Maar meer informatie volgde nog. Het leek de school een leuke afsluiting van dit schooljaar. In de pauze kwam Lucas naar me toe en vertelde hoe leuk hij het vond en hoe gaaf het zou worden.. stiekem naar de meisjes slaapzaal toe.. hij had al allerlei plannen klaar.

Ik fietste na de schooldag met lood in mijn schoenen naar huis, hoe ga ik dit nu weer doen…

-------

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1996
  • Ik ben: Weet niet
Reactie #36 november 30, 2015, 20:31:56 20:31*
Goed joh heel luke verhaal  dance !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1976
Reactie #37 november 30, 2015, 23:45:24 23:45*
spannend  :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Plasticbroekjesfan!
  • Geboortejaar: 1991
Reactie #38 december 01, 2015, 05:50:34 05:50*
Eén van de leukste nieuwe verhalen van dit moment. Ga zo door!
"Ben je klaar voor de nacht, jongen? Luier om, je plasticbroekje aan?"
"Ja, ma!"
"Goed zo, want je zal wel weer in bed plassen...."

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
Reactie #39 december 02, 2015, 16:47:05 16:47*
-- deel 6 --

---

Ik zet mijn fiets in de schuur en sjok naar binnen. Gooi mijn tas onder de kapstok en plof daarna op de bank. "Hoi lieverd" "Hoi mam" kan ik nog net opbrengen. "Wat is er, je zit er zo sip bij?" De tranen rolde al over mijn wangen en al stotterend vertel ik over het kamp. "Lieverd toch, daar hoef je je toch geen zorgen over te maken, ik ga naar school en samen met de meester verzinnen wij een oplossing". "maar mama, dan lacht iedereen mij uit...". "Schat maak je niet zo druk, ik ga dit voor je oplossen, ga maar even lekker tv kijken." Mijn broertje komt de kamer in lopen en ziet mij sip zitten en kijkt mijn moeder aan. "Laat hem maar eventjes, hij is een beetje verdrietig" zegt ze. Mijn broertje kruipt weer in de hoek van zijn treinbaan en gaat hier rustig mee spelen. Mijn moeder dekt de tafel en voor ik weet zitten we alweer ons avond eten weg te peuzelen. Ik help mijn moeder even wat de afwas en ineens staat Mindy bij ons aan de achterdeur. "Hoi wil je met me spelen?" "Jawel ik moet alleen eerst even mama helpen". "ga maar lekker spelen schat ik maak het wel af " zegt mijn moeder. Ik leg de theedoek weg en loop met Mindy mee naar buiten. We gaan naar het speelveldje en nemen plaats op de schommels. "Wat is er? Je kijkt een beetje sip." Ik twijfel of ik het haar zou gaan zeggen, straks lacht ze me uit. Maar bedacht me ook dat haar zusje ook nog een luier draagt. Ze ziet me twijfelen en zegt " ik vertel niks door hoor! Echt niet anders mag je me een stomp geven". Ik besluit haar toch maar het maar te zeggen en vertel over het kamp en dat ik in bedplas. Ze troost me en zegt dat zij vorig jaar op kamp ook een klasgenootje had die nog een luier droeg, maar niemand in de meisjesslaapzaal deed daar moeilijk over. Dat stelde me wel iets gerust maar was nog steeds bang. We sprongen van de schommels en gingen naar haar huis toe, zoals wel vaker pakte we mens-erg-je-niet uit de kast en speelde we met onze eigen kleur pionnetjes het spel. Haar zusje zat al in pyjama op de bank. Tijdens het spel zei Mindy "Kijk Anne draagt ook een luier, valt haast niet op toch?" Ik keek naar haar zusje en zag inderdaad niet meteen de luier en knikte Mandy toe.  Het was al 19.30 uur en ik moest naar huis, ik zei de buurmeisjes en buurvrouw dag en liep naar huis.

Thuis aangekomen kreeg ik nog een glas limo van mijn moeder. "Waar is Tom?" vroeg ik. "Die ligt al in bed, hij was vervelend en luisterde niet dus hup naar bed dan maar" met een kleine glimlach op haar mond vertelde ze me dit. Ik kroop even tegen mijn mama aan op de bank en ze knuffelde me lekker terug. "Lieverd het komt echt goed, ik bel morgen je meester even, maak je geen zorgen!".  Iets na achten liepen we samen naar boven. Ik poetste mijn tanden en liep daarna naar mijn slaapkamer toe. Mijn moeder zat op mijn bed met een luier in haar hand te wachten. Ik kleedde me helemaal uit en ging zoals afgelopen week weer netjes op bed liggen en deed mijn billen de lucht in. Mijn moeder vouwde de luier open en legde hem onder mijn billen. Ze deed mijn luier dicht, deed de randjes in mijn lies goed en trok me daarna mijn pyjamabroek aan. Ik trok daarna zelf mijn shirt aan en kroop onder de deken. "Slaap lekker schat! Morgen is Charlotte er als je thuis komt he." Ik knikte haar toe, pakte mijn beer en kroop helemaal weg in  mijn bedje.

"Wakker worden schat!" klonk het ineens. Ik schrok wakker. Mijn mama stond al naast me en sloeg de dekens open. Ze maakte meteen mijn luier los en haalde hem weg. Ik sprong uit bed en ging snel naar de badkamer. Het water van de douche maakte me gelukkig wakker en snel was ik aangekleed en zat ik beneden te eten. Mijn broertje was de deur al uit, hij wordt altijd vroeg opgehaald door een busje die hem brengt naar een speciaal onderwijs. Ik zat alleen aan tafel met mijn moeder en ze vertelde dat ze zo meteen de school zou bellen. Ik gaf haar snel een kus en pakte mijn fiets uit de schuur.

We zaten allemaal weer in de klas, maar de meester was er nog niet. Na een paar minuutjes kwam de meester binnen en gaf me een knipoog. De les begon en voor we het wisten was het alweer drie uur en ging de bel. Iedereen pakte zijn tas en liep naar de deur. De meester tikte me aan en vroeg of ik heel eventjes wilde blijven. Mijn vriendje keek raar op en zei snel "ik wacht op het plein". Iedereen liep naar buiten en de meester ging op zijn knieën voor me zitten. "Rik ik heb je moeder gesproken vanochtend en ik begreep dat je je nogal zorgen maakt over het schoolkamp" ik knikte en keek een beetje naar beneden. "Je hoeft je geen zorgen te maken jongen, er is nog iemand die in bedplast en we doen dit al zo lang dat we precies weten hoe we jullie kunnen helpen. Juf Sandra gaat ook mee op kamp en die helpt jullie dit jaar, ken je haar nog?" Ja meester, zij is vaak bij groep 3 toch?". "Ja Rik, dat heb je goed. Voordat we op kamp gaan neem juf Sandra het met je door en wat je fijn vindt, in de klas gaan we straks het kamp ook bespreken en dan vertellen we ook altijd over kinderen die nog in bedplassen en dat het helemaal niet raar is en dat het niet is om iemand uit te lachen, want die mag dan naar huis. Maar ik denk niet dat ze er achter komen. Ga nu maar lekker naar huis". "Meester wat moet ik nu tegen Lucas zeggen, die staat buiten te wachten?". "Zeg maar dat ik een vraag had over de school van je broertje". Ik knikte en liep de klas uit naar buiten. Lucas zat op het bankje te wachten. "Wat had de meester?". Ik vertelde dat hij vragen had over mijn broertjes school, of ze daar ook huiswerk hadden enzo.." "oke stom zeg". Samen fietste we weg, halverwege de route zeiden we elkaar dag.

Thuis zette ik mijn fiets weer weg en liep naar binnen toe. Charlotte had al een spelletje Yenga opgebouwd op tafel  en zei " daar ben je! ik zit al een poosje klaar.". Ik vertelde haar waarom ik zo laat was en ze stelde me meteen gerust. "Komt wel goed vent." Ik pakte een blokje uit de stapel en wachte op haar zet.

-------

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1995
Reactie #40 december 04, 2015, 07:13:28 07:13*

Echt een leuk verhaal! Mooi geschreven.
  ~ Keep up the good work!
   !1 ^-^
"If you use your head, you won't get fat. Even when you eat sweets."

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
Reactie #41 december 04, 2015, 12:50:14 12:50*
--- deel 7 –

Charlotte pakte ook een steentje en we speelde het spel rustig verder tot dat de toren omviel door een zet van haar. Mijn broertje kwam de kamer in lopen en gaf Charlotte een knuffel. Charlotte pakte wat te drinken voor ons en we gingen met z’n drietjes op de bank zitten en speelde een potje kwartet. Na twee potjes was het wel klaar en zapte ik de tv aan. Charlotte maakte vervolgens de pizza klaar en schonk ons nog een keertje bij. We aten op de bank lekker de pizza op. Tegen zeven uur zie Charlotte “Komen jullie mee knullen, gaan we vast pyjama’s aandoen, dan gaan we daarna nog een spelletje spelen en is het bedtijd”. Mijn broertje en ik liepen achter haar aan en gingen braaf onze tandjes poetsen. Na een controle van Charlotte liepen we naar mijn broertjes slaapkamer. Ik kleedde me uit terwijl mijn broertje door Charlotte werd uitgedeeld. Mijn broertje kroop op bed en kreeg van Charlotte de luier onder zijn billen geschoven en ze maakte de plakkers dicht. Hij stapte uit bed en kreeg een tik tegen zijn luierkontje, “jij bent klaar voor de nacht, nu je grote broer nog”. Mijn broertje trok zijn pyjama aan terwijl ik op bed ging liggen. Ze deed de luier bij mij om en pakte mijn pyjamabroek en trok deze bij me aan. Ik ging zitten en trok mijn shirt aan. Uit bed gestapt kreeg ik ook een tikje tegen mijn kont en ze gaf me een knipoog. We gingen met z’n drietjes naar beneden. Charlotte pakte Memory uit de kast. Een uurtje later was het spel klaar en moesten we naar boven. We kropen op het bed van mijn broertje en luisterde aandachtig naar het verhaal wat Charlotte ons vertelde. Mijn broertje zat tegen mijn been aan en tijdens het verhaal voelde ik zijn luier warm worden. Ik moest ook plassen en besloot maar het zelfde te toen. Ik liet mijn plas lopen en voelde de warme plas mijn luier in lopen. Charlotte klapte het boek dicht en zei “bedtijd lieverds”. Ik stapte uit bed en liep naar mijn slaapkamer. Charlotte stopte mijn broertje in en wenst hem welterusten. Ze komt mijn kamer binnen, doet mijn deken goed en geeft me een kus op mijn voorhoofd.

De volgende ochtend wordt ik wakker voordat ik gewekt ben door mijn mama. Ik voel aan mijn luier en voel dat deze al goed nat is. Maar de druk op mijn blaas is er ook weer. Ik ga op mijn buik liggen en laat mijn plasje lopen. Maar ineens voel ik iets vreemds. Ik sla snel het dekbed open en zien dat de luier het toch niet hield en mijn pyjamabroek nu ook nat is. Ik stap snel uit bed en loop naar de badkamer. Ik twijfel of ik zelf mijn luier af mag doen en besluit om maar even de slaapkamer van mijn mama in te lopen. Ze is al wakker en kijkt me aan. “Wat is er schat?”. “mama mijn broek is nat”. Mijn moeder stapt uit bed en helpt me uit mijn broek en doet mijn luier af. “Ga maar lekker douchen schat”. Vroeger dan ooit zit ik al aan het ontbijt. Als mijn broertje de deur weer uit loopt naar het schoolbusje ga ik richting de schuur en pak ik mijn fiets en cross ik weg naar school. 

Na de grote pauze verteld de meester dat ik en Suzan straks even opgehaald worden door juf Sandra voor een leestestje. Ik kijk Suzan aan en zij kijkt mij ook verbaast terug. Ik haal mijn schouders op en denk het zal wel. De meester begint nu zijn verhaal over het kamp. Hij begint met het progamma, we vertrekken met de bus vanaf school naar het speelparadijs. Hier zijn waterfietsen, glijbanen, skelters noem maar op. Hier gaan we ook met z’n allen lunchen. Na de lunch rijden we weer verder en komen we aan bij de logeerboerderij. Hier blijven slapen. Er is een jongens en een meisjes slaapzaal. Jullie hoeven alleen een slaapzak mee te nemen, de rest is daar. ‘S avonds gaan we een avondspel spelen en daarna is het bedtijd. De volgende dag is nog een verrassing. De laatste dag gaan we wat spelletjes spelen daar en dan gaan we aan het einde van de dag weer met de bus naar school toe. Terwijl de meester vraagt zijn er nog vragen klopt juf Sandra op de deur. De meester zegt “Rik en Suzan gaan jullie met haar mee?. Beide staan we op en lopen naar de deur. Juf Sandra loopt voorop en we gaan een klein kamertje in waar een bureau en 3 stoelen staan. “Ga lekker zitten”. Suzan en ik gaan beide naast elkaar zitten en kijken beetje verbaasd de juf aan. “Jullie zijn hier niet vanwege een leestest dit was een smoesje om jullie even mee te nemen uit de klas, jullie zijn hier vanwege het schoolkamp”. Ik kreeg meteen een rood hoofd en durfde Suzan al helemaal niet aan te kijken. “Jullie hoeven je echt niet te schamen, elk jaar zijn er wel kinderen die nog in bedplassen”. Ik keek nu Suzan wel aan, want ineens begreep ik dat zij ook nog in bed plaste. Ze had ook een rood heeft en keek een beetje verdrietig. “Ik wilde graag met jullie bespreken hoe we het beste jullie kunnen helpen tijdens het kamp, want we willen jullie natuurlijk wel graag mee hebben.” Suzan begon stilletjes te huilen, ik pakte haar hand vast en zei “Suzan ik plas ook in bed, misschien kunnen we elkaar helpen, ik ben ook bang en als jij niet gaat ga ik zeker niet.” Suzan keek me lief aan en zei ook dat ze zo bang was en niet uitgelachen wilde worden. Juf Sandra kwam voor ons zitten en stelde ons gerust. “het komt echt goed, dat beloof ik.”. “Suzan hoe slaap jij nu thuis?”. Suzan vertelde dat voordat ze ging slapen van haar mama een luier om kreeg en soms wel eens had gelogeerd met een luierbroekje aan. Ik kreeg dezelfde vraag en vertelde dat ik ook altijd een luier om kreeg voordat ik ging slapen. De juf zei “Op kamp zullen we dat ook doen, jullie kleden je gewoon om zoals de rest en dan roep ik jullie bij me voor zogenaamde medicijnen en dan krijgen jullie van mij een luier om en dan kan je in pyjama weer terug naar de slaapzaal oké?” Beide knikte we. Juf Sandra vertelde dat ze onze moeders nog even zou bellen om dit door te spreken. “Willen jullie vrijdag allebei vast 3 luiers meenemen? Dan hoeven die niet in jullie tas en valt het niet op, ik roep jullie dan weer voor een leestestje”. Weer knikte we. Samen liepen we terug naar de klas. “Ik vind het fijn te weten dat jij het ook hebt” zei ik tegen Suzan. Ze bloosde en gaf me een handje. Voor dat ik de deur open deed liet ze los en we liepen weer nog ons eigen plekje toe.

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
Reactie #42 december 05, 2015, 09:29:05 09:29*
--- deel 8 ---

De rest van de schooldag verliep snel en voor ik het wist was ik alweer op weg naar huis. Mijn moeder zat aan de eettafel met een kopje thee, ik schoof aan en vertelde wat we met juf Sandra besproken hadden en dan Suzan ook nog in bed plast. Mijn moeder gaf me een aai over mijn bol “zie je wel dat het goed komt lieverd”. Ik gaf haar een kus en ging naar boven toe, pakte mijn lego en ging weer verder met het bouwen van mijn dorp. Eten! Klonk het van beneden, ik stond op en liep snel naar beneden, de maaltijd schoof er snel in. Na het helpen met de afwas liep ik weer naar boven om verder te bouwen. “klop klop, ik heb wat drinken voor je”, mijn moeder zette een glas limo op mijn nachtkastje en liep mijn kamer weer uit. Tegen 20.00 uur kwamen mijn broertje en moeder de slaapkamer in, het was alweer bedtijd.
Tandjes poetsen, uitkleden en hup weer op bed liggen om een luier om te krijgen. Na het gebruikelijke verhaaltje ging ik naar mijn eigen bedje toe en viel ik na de kus lekker in slaap.

Ik werd wakker en voelde alweer uit mij zelf aan de luier, hij was weer goed nat. Mijn moeder kwam mijn kamertje in en maakte mijn luier los. “Je moet niet meer gaan plassen lieverd, dan moeten we opzoek naar een andere luier ben ik bang”. Ik keek haar beetje sip aan en ging snel naar de badkamer. Het was alweer vrijdag en vandaag moest ik 3 luiers geven aan juf Sandra.

Na het ontbijt liep ik naar mijn mama en vroeg om de 3 luiers, “Schat deze zitten al in een plastictasje in je rugtas”. Pakte mijn tas, gaf mijn moeder een kus en fietste naar school.

Ik was net op tijd en snel holde ik naar binnen. De les begon, meester gaf ons allemaal een velletje met sommen en een velletje met Nederlands. Iedereen moest stil voor zich zelf gaan werken. Ik kon mijn gedachte er slecht bij houden en zat met mijn gedachte weer even bij het kamp. Ineens zag ik juf Sandra alweer voor de deur staan. De meester liep naar mij en Suzan toe en fluisterde, “Juf Sandra is er weer, lopen jullie mee?”. We liepen naar de gang en pakte onze rugzak en liepen met juf Sandra mee.  In het kamertje gingen we weer zitten en begon juf Sandra te vertellen. “Jullie hebben allebei luiers meegenomen?” Beide knikte we. Ik maakte mijn tas open en pakte het plastic tasje er uit. Suzan deed ook haar tas open en pakte daar 3 losse luiers uit. Het waren 3 Pampers met vlindertjes erop. Juf Sandra stopte ze in mijn tasje erbij. Juf ik heb nog een vraag zei ik. “Hoe doen we het als we wakker zijn?” “ ’s ochtends roep ik jullie weer bij me voor medicijnen en dan zal ik jullie luiers af doen en dan kunnen jullie je in mijn slaapvertrek even wassen, is dat een goed idee?” Beide knikte we.
“Zijn er nog meer vragen? Het is al volgende week.”. Ik schudde nee en zag Suzan nog twijfelen. Stilletjes zei ze “Juf wat als nu toch iemand het ziet en mij uit lacht?” “Suzan dan kom je bij mij en dan spreek ik diegene erop aan en als hij niet heel snel stopt en zijn mond houdt dat hij of zij naar huis gaat.” We waren gerust gesteld en liepen weer richting de klas. Op de gang zei Suzan dat ze het nog best eng vond, ik gaf haar gelijk en had het zelfde. Zullen we anders bij elkaar zitten met het kamp? Dan kunnen we elkaar steunen zei ik. Ze knikte en gaf me een kusje op mijn wang. Ik voelde ineens kriebels in mijn buik.

Terug in het lokaal was iedereen aan het lezen. We sloten weer aan in de les.

Ik gooide mijn fiets tegen de schuur en liep naar binnen toe, “Mam mag ik even naar Mindy?” “Hoi lieverd, ja ga maar” riep mijn moeder terug. Ik liep naar de overkant en zag Mindy al in de tuin zitten. Ik liep naar haar toe en begon te vertellen dat ik een kusje had gehad en dat ik kriebels voelde. “Je bent verliefd” zei ze enorm blij. Verliefd? Nee.. dat kan toch niet? Mindy legde het uit en wat voor een gevoel dat gaf het paste wel bij wat ik voelde. Ik pakte de bal van het grasveldje en riep “kom we gaan even voetballen”. Samen liepen we naar het speelveldje en we trapte de bal het veld over. Na een poosje plofte we neer op het grasveld. Mindy begon me weer uit te horen over Suzan, ik fluisterde dat zij ook in bed plast en dat we daarom wel een klik hebben, niet door vertellen he! Mindy knikte overdreven heen en weer. “Blijf je logeren vannacht bij ons, kunnen we lekker verder babbelen” zei Mindy. Ik schrok even en werd stil. “Mijn zusje draagt ook een luier, dus ik vindt dat niet raar hoor, lijkt me gezellig.” Vraag jij het aan jouw mama vraag ik het aan de mijne. We liepen beide weg. “Mam mag ik logeren bij Mindy vanavond?”. “Lieverd dat mag wel, maar hou je er rekening mee dat je wel een luier om krijgt?” Ik knikte. “Zullen we dan even wat spulletjes pakken?” We liepen samen naar boven. Ik pakte mijn beer, pyjama en pakte schone kleding. Mijn moeder kwam aan met een luier, tandenborstel en deed schoon ondergoed in mijn tas. Ze gaf me een kus en zei dat ze het heel dapper vond. Ik liep met mijn tas naar de overkant. Mindy deed de deur open en zei “het mag”. “Gelukkig heb mijn tas al bij me” zei ik met een dikke glimlach op mijn gezicht. Ik zei netjes de moeder van Mindy en Anne gedag en voegde me bij de twee meiden toe aan de tafel waar Anne Monopoly aan het opbouwen was.

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1996
  • Ik ben: Weet niet
Reactie #43 december 05, 2015, 14:51:04 14:51*
 !1 !1 !1 !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geboortejaar: 1980
Reactie #44 december 06, 2015, 07:50:36 07:50*
Realistisch verhaal. Dat vind ik wel mooi! Zie uit Nasr volgende deel.