De luiers van mijn broertje  (gelezen 52077 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1998
  • Ik ben: DL
Re: De luiers van mijn broertje
Reactie #15 november 18, 2015, 21:53:56 21:53*
Helemaal top!  Kan niet wachten op het vervolg.
Voorheen was mijn forumnaam: hoi123

Offline (Verborgen)

• AB
  • Volwassen
  • Forum Held
  • Contact behoefte: niet opgegeven
Reactie #16 november 19, 2015, 21:16:20 21:16*
 !1 Door gaan met dit geweldig verhaal

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Treat others how you would wanna be treated
  • Geboortejaar: 1992
Reactie #17 november 19, 2015, 23:49:36 23:49*
Leuk verhaal leest lekker makelijk weg. Keep up the good work!  !1
The spaces between my fingers are right where yours fit perfectly - Owl City

Mijn geschreven verhalen:
Diaper Friends
http://www.ab-dl-tb-club.nl/index.php?topic=12818.msg106474;topicseen#new

Diaper Friends The Adult Life
http://www.ab-dl-tb-club.nl/index.php?topic=17074.0

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geboortejaar: 1966
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #18 november 20, 2015, 09:10:50 09:10*
Ik zou het ook appreciëren mocht er nog een vervolg komen aan dit verhaal. Ben er zeker van dat ik niet de enige ben met dat idee.
Beter een natte luier aan de kont, dan een plas op de grond.

Offline (Verborgen)

• Tieners
  • Toplid
  • Geboortejaar: 2000
  • Ik ben: Geen van allen
Re: De luiers van mijn broertje(luierikl lees hem snel)
Reactie #19 november 20, 2015, 19:18:21 19:18*
luierikl zou je aub snel je verhaal vervolgen kan er namelijk niet op wachten

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
  • Contact behoefte: alleen bekenden
  • Geboortejaar: 1987
Reactie #20 november 22, 2015, 11:02:05 11:02*
Hierbij het nieuwe vervolg:

---

Op mijn kamer bouwde ik lekker met de lego en ging ik op in mijn eigen lego stad. Op de achtergrond een muziekje aan en even aan niets denken wat maar met de nacht te maken had. Er werd op de deur geklopt. “kom maar binnen”. Mijn moeder kwam binnen met een glas limo en zette deze op mijn nachtkastje. “Lieverd het ruikt hier wel een beetje vreemd” Zet je zo wel even een raam open als je naar benden komt?” Ik knikte met een beetje een rood hoofd ja. Voor ik het wist werd ik geroepen voor het eten, ik zette mijn dakraam een stukje open en rende naar beneden toe. Tijdens het eten namen we de dag door en hoe iedereen deze mee gemaakt had. Mijn broertje was aan de beurt om te helpen met de afwas en kroop na het eten lekker op de bank om maar niets te missen van alle kinderprogramma’s op tv. Mijn broertje kwam na het afwassen erbij zitten en duwde zich een beetje tegen mij aan. De tijd ging snel en om 20.00 uur werden we naar boven gestuurd. Ik ging mijn tanden poetsen en mijn broertje werd uigekleed in de badkamer. Mijn moeder zag bij hem een gele vlek in zijn onderbroek en zei even streng tegen hem dat ze dit niet wilde en hij echt op tijd naar de wc moest. Ik ging snel mijn pyjama op mijn slaapkamer aan doen en plofte daarna op het bed van mijn broertje. Mijn broertje kwam beetje sip binnen en ging alvast liggen op zijn bed. Naakt lag hij te wachten tot mijn moeder zou komen. Ik fluisterde “heb je in je broek geplast?” “Ja tijdens het knutselen vanmiddag.. ik wilde niet naar de wc.. het was lekker warm.. maar werd helaas ook wel weer koud.. de juf had gelukkig niks door..” Ik keek hem verbaast aan, hij had dus express in zijn broek geplast.. “plas je ook s’nachts express in bed dan?” vroeg ik. “Hij keek me aan en zei “niet altijd, maar als ik s’ochtends een droge luier heb plas ik er wel in” Mijn moeder kwam binnen en pakte een luier uit het pak, vouwde deze uit en legde hem onder billen van mijn broertje. Vouwde hem dicht en zette de plakkers vast. Controleerde het randje even en zei, zo jij bent er weer klaar voor. Terwijl mijn broertje zijn pyjama aantrok pakte mijn moeder een boekje en begon vast met voorlezen. Ik kroop tegen haar aan en probeerde het verhaaltje te volgen maar het lukte me niet.. mij broertje plaste express in zijn broek en soms in zijn luier.. en ik probeer droog te zijn maar dat ging nu niet. Het verhaaltje was uit en ik werd naar mijn eigen kamer gestuurd. Ik lag in bed en wacht op een kus van mijn mama. Ze kwam naast me zitten en vroeg “schat zie jij je broertje wel eens in zijn broek plassen? Ik keek haar verbaast aan en zei “nee mam, maar hoezo?. “Nou ik heb het idee dat hij het soms express doet, en dat wil ik voorkomen. Als je het ziet wil je het me dan zeggen?””ja zal ik doen mam”. Ik kreeg een kus en ze ging naar beneden toe. Ik wachtte weer even en trok de bak onder mijn bed vandaan. Pakte een schone luier en legde deze op bed. Ik deed mezelf de luier weer om en ging uit bed om de rest van mijn pyjama aan te doen. Ik zag mezelf in de spiegel en keek even naar mijn zelf. Een 10-jarige jongen die daar stond met een luier om met beertjes erop.. het zag er heel lief uit, maar ik schaamde me ook wel. Morgen zou Charlotte komen en moesten we het er over hebben.. ik kan het even niet los laten maar viel uiteindelijk wel in slaap.

“Lieverd je bent te laat” Ik schrok… mijn moeder stond naast me. “je hebt je wekker niet gehoord denk ik”. Ik was even in schok en keek mijn moeder aan. Ik zei snel “ik kom er zo aan”. Mijn moeder ging de slaapkamer uit maar liet de deur open. Snel trok ik onder de dekens mijn luier uit en stopte hem in mijn bak. Ik ging snel douchen, aankleden en rende met een boterham in mijn hand de deur uit. Op school was ik nog even van slag.. hoe kon dit zo mis gaan… Gelukkig zou Charlotte er vanavond zijn.  Uit school kwam ik thuis, gooide mijn tas in de hoek en plofte op de bank. Ik was moe. “Gaat het schat?” Ik ben moe mam. “Ik zal wel tegen Charlotte zeggen dat jullie op tijd naar bed moeten”. Het was 16.00 uur en Charlotte kwam binnen lopen, mijn broertje was lekker aan het kleuren en ik staarde vooruit. “Lieverds ik ga, ik zie jullie morgen ochtend weer” We kregen allebei een zoen en mama ging de deur uit. “Zo donderstenen zullen we vanavond eens lekker patatjes eten?” “Ja” riepen we samen in koor! “Robin blijf jij even thuis ga ik samen met je grote broer even patat halen”. Charlotte gaf me een knipoog en ik begreep wat ze wilde. “Samen liepen we de deur uit naar de snackbar en ze opende het gesprek al op de oprit. “Kanjer hoe zit het nu? Hoe lang plas je al in bed en waarom denk je? En hoe gaan we dit oplossen en vertellen aan je mama?” Een hoop vragen rustig begon ik het te vertellen “ Ik plas nog maar net in bed, heb nu 3 luiers gebruikt en 2 keer mijn bed nat, ik weet niet waardoor het komt.. en ik weet ook niet hoe ik het aan mama moet zeggen…  we liepen de snackbar in en bestelde onze patat. Daar in de zaak waren we stil om niet meeluisterende mensen een kans te geven iets op te vangen. Op de terug weg zei ze “Lieverd ik ga vanavond tegen je mama zeggen dat je last hebt van bedplassen en dat ik dat heb ontdekt omdat ik s’ avonds altijd nog even jullie controleer omdat ik gewend ben bij mijn andere oppas kindjes. En dat ik je daarom vannacht een luier heb omgedaan in overleg me jou en we het er samen over gehad hebben. Omdat jij je mama geen verdriet wil doen en het heel naar vindt, heb je het stiekem gehouden. Morgen ochtend gaat ze vast met je praten en dan zeg je het zelfde verhaal.. komt het vast goed.  Bel ik morgen avond even met je onder het mom of je niet boos op mijn bent en kan je eventueel nog wat dingen aan mij vragen oké?” Ik knikte van ja. “ik vind het wel spannend Charlotte”. “Snap ik lieverd, maar komt goed!”

Thuis ging we snel aan tafel en gezellig patatjes eten en praten over koetjes en kalfjes. We plofte met zijn 3tjes op de bank en keken nog even naar klokhuis onder het genot van een glaasje limo. “Mannen het is tijd om naar bed te gaan” Ze drukte de tv uit en we liepen naar boven toe. Onder het tanden poetsen merkte ik dat ze 2 luiers pakte en beide op bed legde. We werden beide geroepen naar de slaapkamer van mijn broertje. Charlotte keek mijn broertje aan en zei “lieverd je grote broer heeft in bed geplast en daarom krijgt hij ook een luier om, ik ga dit morgen met jullie mama overleggen dus wil je nog even je mond houden?” Hij knikte gelukkig ja. Eerst werd mijn broertje op bed gelegd en kreeg de luier om, nu was het mijn buurt, gespannen keek ik Charlotte aan. Ik ging op bed liggen en voelde de zachte luier onder mijn billen geschoven worden.. ze legde mijn piemeltje naar beneden en deed snel de luier dicht.. ik voelde me ongemakkelijk en voelde dat mijn piemeltje stijf werd. Charlotte merkte dit op maar deed er niks op uit. Ze trok mijn broertje zijn pyjama aan en deed daarna het zelfde bij mij. We nestelde ons tegen haar aan tijden het verhaaltje en werden daarna nog even gekieteld… stoeiend lagen we op bed. Het feest was voorbij en ik werd naar mijn kamer gestuurd. Mijn broertje werd ingestopt en ik hoorde zijn deur dicht gaan. Nu kwam ze bij mij binnen. “Hoe is het met je lieverd?” “Gaat wel goed, voel me alleen gespannen en ben bang voor morgen”. “Lieverd hoeft toch niet, alles komt goed.” Ze legde haar hand op het dekbed en wreef een keer over mijn luier “je hoeft je geen zorgen te maken je bed blijft droog vannacht”. Ze gaf me een kus op mijn voorhoofd  “als er iets is kom je maar even naar beneden oké?”. Ik knikte en pakte mijn beer er bij en drukte hem strak tegen mij aan. Charlotte schoof de bak onder mijn bed vandaan en pakte de vieze luier van gister. “Die gooi ik nog even voor je weg schat, kan je morgen met een schone lei beginnen” en gaf me een knipoog. Gespannen dacht ik aan morgen en langzaam viel ik in slaap.

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geboortejaar: 1991
Reactie #21 november 22, 2015, 12:17:16 12:17*
Wat een leuk verhaal    herken het een klein beetje van vroeger  kijk uit naar het vervolg !1

Offline (Verborgen)

• Tieners
  • Toplid
Reactie #22 november 25, 2015, 16:47:02 16:47*
luirikl zou je vaker willen schrijven ik zit er helemaal in en kijk elke dag of je geschreven hebt

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
Reactie #23 november 25, 2015, 17:43:12 17:43*
--- deel 3 --

Ik schrok wakker, ik hoorde mijn deur open gaan, ik draaide me om en keek ineens in de ogen van mijn broertje. “ga je mee naar beneden?” “Ik keek hem nog wat slaperige ogen aan en knikte ja. Het was zaterdag natuurlijk, dus we mogen in onze pyjama beneden tv kijken. Ik sloeg het dekbed van me af en stapte uit bed. Oh ja, ik heb een luier om, de natte luier hing wat zwaar in mijn pyjamabroek. Mijn broertje keek me aan en zei “geeft niet, ik heb ook een natte luier hoor”. Ik liep naar de keuken en maakte voor ons beide een kopje thee. Samen zaten we op de bank tv te kijken en namen we kleine slokjes van de thee. Na een poosje hoorde ik ineens iets en keek mijn broertje aan “ja moest plassen van de thee” zei hij. Hij had gewoon bewust in zijn luier geplast, ik keek hem verwonderlijk aan. “Goedemorgen lieverds klonk het achter ons” Mama was wakker. Ik voelde ineens de spanning terug komen. Ik zat nu voor het eerst met een luier aan beneden. “Ze aaide me over mijn bol en zei lieverd, heb je nu wel lekker geslapen?” “ik knikte van ja” “Dat is fijn schat, praten we straks even verder, komen jullie ontbijten?”. Samen liepen we naar de tafel en namen plaats. Gezellig zaten we met z’n drieën te kletsen en te ontbijten. Ik voelde dat de thee mijn blaas aan het werk had gezet.. zou ik de plas laten lopen of zou ik mama vragen om mijn luier uit te doen.  “Gaan jullie mee naar boven, stop ik jullie even onder de douche” Beide stapte we van tafel en liepen achter mama aan naar boven. Mijn broertje werd uigekleed en zijn enorm natte luier werd afgedaan. Hij stapte onder de douche. “ga jij je even wassen, kom ik zo terug met je grote broer” Ik werd aan de hand meegenomen naar mijn slaapkamer. “Lieverd je hoeft je echt niet te schamen dat je nog in bed plast, dat gebeuren nog heel veel kinderen en je hoeft het zeker niet voor mij verborgen te houden, Charlotte heeft me gister alles verteld, je bent echt een schatje om mij te sparen, maar ik ben je mama, bij mij kan je alles kwijt. We doen je voorlopig gewoon een luier om, kan je lekker slapen en hoef je je geen zorgen te maken, oke”. Ik knikte ja en keek haar beetje verlegen aan. “Kom we gaan je onder de douche zetten”. We liepen de badkamer in en mijn broertje stond al te wachten onder de douche. Hij werd er onderuit gehaald en ik sprong er onder. Na gewassen te hebben ging ik eronderuit en kleedde me aan.

Beneden was mijn broertje al druk in de weer met zijn treinbaan. Ik had nog niet zo zin en ging op de bank even naar buiten kijken. Vrolijk zag ik mijn buurmeisjes al zwaaien naar me. Onze telefoon rinkelt en mijn moeder neemt op “het is voor jou schat”. Ik loop er naar toe en pak de hoorn op “Kom je spelen bij ons?” Ik kijk uit het raam en ziet de buurmeisjes aan de telefoon. “Ja ik kom er aan!” “Mam ik ga spelen bij Mindy en Anne..” “Is goed schat, ben je om 15.00 uur terug?” “ja doe ik mam”. Ik ren naar de overkant. Beide lopen ze nog in hun pyjama en ik zie duidelijk dat Anne haar luier nog om heeft.  Ze pakte mens-erg-je-niet uit de kast en we begonnen met spelen. Anne werd midden in ons spel geroepen, ze ging voor haar mama staan. De buurvrouw deed haar hand in haar broek en voelde aan de luier. "Jij kan nog wel heel eventjes spelen, na dit spelletje gaan jullie beide in bad hoor." We speelde rustig verder en het precies uitkomen bleef lastig. Mindy was het als eerste gelukt en sprong op. "Mam we zijn klaar!" Haar moeder kwam van de keuken de woonkamer in en zei "Hup naar de badkamer jullie dan!"  "Mam wat moet Rik nu doen?" "Wil Rik misschien mee in bad?" Mindy keek mij vragend aan. "Ik heb al gedoucht vanochtend" zei ik.  "Maar dat geeft niet, we gaan spelen met de bootjes het is zaterdag namelijk". "Vooruit dan!" Ik liep mee naar boven. In de badkamer kleedde Mindy zich uit en sprong het bad vast in. Ik stond er beetje twijfelachtig te kijken, met twee meisjes in bad, dat had ik nog nooit gedaan. Ik trok snel mijn kleding uit en plonsde ook in het bad. Anne stond daar nu alleen nog met haar luier aan. Haar mama kwam binnen en zette in bad de kraan uit en deed de luier af bij Anne. "Goed hoor lieverd, de luier is minder nat dan gisteren" Anne sprong met een blij gezicht ook het bad in. Door vlokken schuim zagen we niet meer dan alleen onze bovenlijven. De bak met bootjes werd in bad omgekieperd en we begonnen met alle bootjes te spelen. We vermaakte ons enorm. "Lieverds het is tijd om uit bad te komen, het is al begin van de middag" Mindy stapte als eerste uit bad en werd meteen door haar moeder afgedroogd. Vanuit bad zat ik te kijken hoe een meisje er eigenlijk uitzag, ik had zelf alleen maar een broertje immers. Ze werd met een tik tegen de billen naar haar slaapkamer gestuurd om zich aan te kleden. Daarna was Anne aan de beurt, ze werd uit bad getild en ook afgedroogd. Met een handdoek om haar heen holde ze naar haar badkamer. Nu was het de beurt aan mij. Ik stapte ook uit bad, de buurvrouw droogde mij af en gaf me mijn eigen kleding terug. Ik kleedde me aan en stond op de overloop te wachten. Mindy kwam aangekleed in een roze jurkje de overloop op. "Ik moet volgens mij naar huis Mindy" zei ik beetje droevig. "Zullen we morgen weer spelen zei ze?" Ik knikte en ging naar beneden toe. Ik bedankte de buurvrouw en liep weer naar huis.

Via de achterdeur liep ik naar de woonkamer waar mijn broertje nog steeds druk met zijn trein bezig was, de baan liep bijna door de hele kamer heen. "Hoi lieverd, lekker gespeeld? Hoe kom je aan het natte haar?" Ik vertelde wat we gedaan hadden en plofte naast mijn moeder op de bank.  "Lieverd we gaan zo naar opa en oma, ze vroegen of jullie bleven slapen vannacht, ik heb gezegd dat ik even met jullie zou overleggen. Durf je dat schat? Om daar te slapen?" Ik begon een beetje te snikken en kroop tegen mijn moeder aan. "Lieverd toch, het hoeft niet he".  Ik vertelde wel te willen omdat het altijd groot feest was bij opa en oma, maar ik bang was voor een ongelukje. "Schat je krijgt toch gewoon een luier om dan". Dan durf ik het wel zeg ik. "heel knap schat". Pak ik zo even de tas voor je in. Ik zapte de tv aan en ging wat tekenfilms kijken. Een uurtje later zaten we in de auto onderweg naar opa en oma.

----

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1996
  • Ik ben: Weet niet
Reactie #24 november 25, 2015, 21:17:41 21:17*
 !1luek verhaal

Offline (Verborgen)

• Tieners
  • Toplid
Reactie #25 november 25, 2015, 21:28:07 21:28*
het wordt steeds beter, ook al is hij bijna op zijn best, deze keer geen spelfouten geloof ik ga zo door luierikl
ik heb een tip, als de hoofdpersoon bij de opa en oma is dat hij dan ook een grote boodschap doet en wordt verschoond door moeder

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
Reactie #26 november 25, 2015, 21:35:06 21:35*
het wordt steeds beter, ook al is hij bijna op zijn best, deze keer geen spelfouten geloof ik ga zo door luierikl
ik heb een tip, als de hoofdpersoon bij de opa en oma is dat hij dan ook een grote boodschap doet en wordt verschoond door moeder

Dat moet je maar afwachten mat! Maar leuk dat je het een mooi verhaal vindt!

Offline (Verborgen)

• Tieners
  • Toplid
Reactie #27 november 25, 2015, 21:37:56 21:37*
zou echt leuk zijn als hij meer dan alleen plassen in luier, en ook nog bij opa en oma, het is maar een tip om je verhaal leuker te maken denk ik

Offline (Verborgen)

• Tieners
  • Toplid
Reactie #28 november 26, 2015, 20:06:32 20:06*
of luierikl dat hij dan naar een park gaat bij opa en oma en daar vriendje s leert kennen die ook een luier dragen
En dat hij wordt verschoond door iemand uit dat park bij haar/hem thuis

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ben bedplasser
Reactie #29 november 28, 2015, 08:41:46 08:41*
--- deel 4 ---

We reden de oprit op van opa en oma. Mijn broertje en ik klommen uit de auto en liepen op opa en oma af. We kregen beide een knuffel. Mijn moeder pakte de tas achter uit de auto en liep op ons af. Snel gingen we naar binnen en namen we meteen plaats aan de eettafel. De tafel was al gedekt en het huis rook al helemaal naar het eten. Oma zette het eten op tafel en met z’n allen gingen we heerlijk smullen van de maaltijd. Mijn broertje en ik hielpen met afdrogen terwijl mijn moeder met mijn oma aan het praten was. Er kwamen flarden voorbij en ik ving iets op over mijn bedplassen en een luier. Dat stemde mij wel een beetje gerust en ik ging rustig verder met afdrogen. Het laatste bord passeerde mijn theedoek en snel liepen we naar de woonkamer. Mijn broertje ging meteen op het vloerkleed voor de tv zitten. Ik plofte op de bank bij oma. Ze gaf me een knuffel en verluisterde in mijn oren “komt goed schatje, maak je maar geen zorgen”. Ik knuffelde terug en pakte daarna met iets meer opluchting mijn glas drinken. “Lieverd ik ga, geef me nog even een knuffel”. Beide gaven we mijn moeder een knuffel en kregen een dikke zoen. Voor het raam zwaaide we haar uit.  “Zullen we eens een spelletje doen?” Beide knikte we ja. Opa pakte de krant en ging lekker in de stoel zitten. Wij gingen samen met oma aan tafel en speelde triominos. Oma pakte er wat chipjes bij en vulde onze glazen nog eens met limo. Tegen 21.00 uur was het tijd om naar bed te gaan. We gaven opa een kus en liepen achter oma aan naar boven. Mijn broertje sliep in het kleine kamertje voor en ik sliep zoals altijd op zolder. Oma had de bedden al opgemaakt. Oma pakte onze toilettassen en hielp ons beide aan de tandenborstel met tandpasta. We poetsten ijverig want oma controleerde dat altijd erg goed. “Lieverd ga jij vast naar zolder?, stop ik eerst je broertje even in bed”. Ik liep de trap op naar zolder en kleedde me vast uit tot aan mijn onderbroek. Ik hoorde mijn oma mijn broertje welterusten zeggen en hoorde haar nu de trap op komen. In haar hand de tas die mama gepakt had voor ons. Ze legde de tas op de grond en haalde mijn pyjama er uit. Oma liep naar me toe en wilde me in mijn pyjamabroek helpen. “Oma ik moet eerst nog een luier om” zei ik heel zacht. “Oh ja lieverd, sorry, zal ik eens even kijken waar je mama de luier in de tas heeft gestopt.” Oma keek alle vakjes na, maar er kwam geen luier uit de tas. De tranen kwamen al in mijn ogen te staan.  “Ik ben bang dat ze er per ongeluk eentje vergeten is in te doen voor jou schat, oma gaat even kijken of ik er toevallig nog eentje heb liggen, ga maar eventjes in bed liggen”.  Al starend naar het plafond maakte ik me zorgen dat ik vannacht weer een nat bed zou krijgen, waarom heeft mama geen luier meegegeven? Alles spookte door mijn hoofd heen. Ik hoorde oma de trap naar zolder weer op komen. Ze kwam naast me staan en zei “Kijk eens, ik heb nog 3 luiers gevonden van één van je andere neefjes, hopelijk pas je er eentje”  Ze sloeg het dekbed open en deed mijn onderbroek uit. Legde de luier onder mijn billen, legde mijn piemeltje naar beneden en vouwde de luier dicht, pakte de plakkers en wilde hem dicht doen, maar de plakkers raakte net niet de de juiste plek. “Niet getreurd we proberen die andere”. Ze pakte de luier onder mij vandaan en pakte de andere. Het zelfde ritueel deed ze weer en bij de plakkers aangekomen lukte deze gelukkig wel. De luier zat dicht. Ik voelde me opgelucht. Oma deed mijn pyjamabroek erover en gaf me mijn shirt aan. Ik trok hem snel aan. Oma kwam op het randje van mijn bed zitten en gaf me een knuffel. “Geen zorgen maken lieverd, het komt goed. Je kan lekker slapen. Als er iets is kom je maar naar benden oké?” Ik knikte en ging lekker liggen. Oma gaf me een kus en liep naar beneden. Ik lag te staren en maakte me toch een beetje zorgen maar viel uiteindelijk in slaap. Langzaam werd ik wakker en zag dat het al licht was buiten. Ik had geen idee hoe laat het was, wreef de slaap even uit mijn ogen en stapte uit bed. Ik voelde mijn natte luier meteen zakken in mijn pyjamabroek. Stilletjes liep ik naar beneden. De deur van het kamertje waar mijn broertje lag was al leeg, dus ik besloot nu maar helemaal naar beneden te lopen. In de woonkamer aangekomen zag ik mijn broertje alweer lekker voor de tv zitten. Mijn oma zat ik de stoel de krant te lezen en opa was druk de tafel te dekken. “Goedemorgen lieverd, heb je lekker geslapen?” “Ja oma ik heb lekker geslapen”. “Kom eens hier lieverd” zei ze. Ik ging bij haar staan en ze deed haar hand in mijn pyjamabroek en voelde aan mijn luier. “Volgens mij kan jij wel een schone gebruiken net zoals je broertje” Ik keek haar beetje verward aan, ik had toch al geslapen waarom zou ik dan een nieuwe nodig hebben? Ik keek naar mijn broertje en zag dat hij wel nog een luier om had. “Kom maar even op het kleed liggen”. Met mijn beetje slaperige hoofd deed ik gewoon wat oma zei. Ze deed mijn pyjamabroek naar beneden en maakte mijn luier los. Ze schoof een nieuwe onder mijn billen en wilde deze dicht doen, maar dit was degene die gisteravond ook al niet dichtwil. “Blijf even liggen schat”. Ze liep naar de kast en pakte een rolletje tape. Scheurde er 2 stukjes af en plakte daarmee de luier dicht. “Kan jij er weer eventjes tegen”. Ik stond op en ging bij mijn broertje zitten. Mijn oma liep de kamer uit. Heb jij ook een schone luier gekregen? Vroeg ik mijn broertje, hij knikte en vertelde dat hij dat altijd hier kreeg. Zo kunnen we nog even in onze pyjama blijven zei hij. Hij fluisterde in mijn oor dat hij alweer een plas er in gedaan had. Opa en oma kwamen de kamer in en we werden verzocht om aan tafel te gaan zitten. We peuzelde een broodje naar binnen en dronken een kopje thee. Na het ontbijt gingen we lekker spelen in de woonkamer met de lego en we vermaakte ons prima. Ik voelde een plasje opkomen en liet deze in mijn luier lopen. Mijn broertje keek me aan en zei “lekker he”. Mijn broertje was gewoon aan het genieten van zijn luier, ik genoot er nog niet echt van.. maar nu de luier lekker warm was snapte ik wel een klein beetje wat hij er fijn aan vindt. We gingen rustig verder met de lego. Oma kwam aangekleed en wel de woonkamer binnen. Mijn broertje stond op en liep naar oma toe. “Oma ik moet naar de wc toe”. “Lieverd je hebt nog je luier om, doe het daar maar in, we gaan zo douchen daarna mag je weer als een grote jongen naar de wc”. “Maar oma…” “Lieverd ga maar gewoon spelen, oma komt straks bij jullie”. Hij kwam weer bij me zitten en ik zag zijn hoofd rood worden. Ik keek naar zijn luier en zag dat er bobbel aan de achterzijde kwam. Hij zat gewoon in zijn luier te poepen…. Vol verwondering keek ik hem aan. Ik begon zijn gevulde luier nu ook te ruiken. Oma kwam onze kant op. “Tijd om te douchen, gaan jullie mee?” We liepen achter oma aan naar boven. Boven gekomen zei oma “Volgens mij heeft er eentje van jullie een grote Bah gedaan in zijn luier” Mijn broertje werd helemaal rood en keek naar beneden. Oma kleedde mij eerst uit en maakte mijn natte luier los, ze zette de douche aan en ik stapte er onder. Vanuit de douche zag ik dat ze mijn broertje neer legde en hem uit kleedde, toen de luier los gemaakt werd rook ik zelfs onder de douche de stank van zijn poep. Oma maakte hem een beetje schoon en zette hem daarna bij mij onder de douche. We werden beide gewassen door oma en na het douchen aangekleed. We liepen naar beneden en daar was Mama weer. Ik liep op haar af en gaf haar meteen een knuffel. “Hoi lieverd, je hebt lekker geslapen hoorde ik van opa, knap hoor”. Mijn broertje kreeg ook een knuffel. We dronken een glaasje limo en mijn moeder een kopje koffie. De tas werd weer in de auto gezet, we zeiden opa en oma dag en we reden weer naar huis.

----