Anne en haar moeder  (gelezen 114083 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geslacht: Man
  • Contact behoefte: volwassen vrouw
  • Ik ben: Papa
Anne en haar moeder (nieuw hoofdstuk)
Reactie #75 juli 04, 2014, 13:23:54 13:23*
Hoofdstuk 7

Inge hield het achterportier voor haar dochter open. “Baby's mogen helaas nog niet voorin,” was het antwoord van Inge op Anne's fronsende blik. Anne ging zitten en haar moeder maakte de gordel vast. Vervolgens ging Inge op de bestuurdersstoel zitten en samen vertrokken ze naar de andere kant van de stad om te voorkomen dat ze bekenden tegenkwamen. Daar aangekomen hielp Inge haar dochter met uitstappen en hand in hand liepen ze naar de winkels. Ze liepen een levensmiddelenzaak binnen en pakten een karretje. Inge toverde haar boodschappenlijstje tevoorschijn en samen liepen ze naar de kinderafdeling. Daar aangekomen pakte Inge wat ze nodig had: “babyshampoo, babydouchegel, billetjeszalf, talkpoeder en haarspeldjes.” Een luieremmer zag ze niet staan. “Die moet ik dan maar online aanschaffen,” dacht ze. Ze liep het gangpad door en kwam nog andere dingen tegen die van pas konden komen, zoals: “snoetenpoetsers, billendoekjes, fruithapjes en leuke elastiekjes voor in Anne's haar.” Ze stopte ook deze spullen in haar winkelwagentje. Ze bekeek alle items  en zag dat ze alles had. Ze keek haar dochter aan en vroeg: “Wil je nog iets leuks voor jezelf uitzoeken?”
“Ja mama, dat wil ik wel.” Anne liep langs de schappen en controleerde steeds of niemand haar zag. Al zal niemand denken dat de spullen haar bedoeld waren, toch voelde ze zich niet op haar gemak. Aan het einde van het gangpad lag een schap met knuffels. Ze keek er een poosje naar en pakte er uiteindelijk een schaapje uit. Ze nam hem mee terug naar haar moeder. Ze keek haar moeder aan en er verscheen een glimlach op Inge's mond.
“Die wordt het dus,” zei Inge.
“Ja mama, mag dat? Oh ja, en dit wil ik ook graag hebben!” Ze pakte een flesje met babyolie uit het schap. Ze maakte het flesje open en rook eraan. “Oh mama, dit ruikt zo lekker, mag dit ook mee?”
“Natuurlijk schat, leg het maar in het wagentje.”
Samen liepen ze met de winkelwagen naar de kassa. Plotseling pakte Anne haar moeder vast bij haar bovenarm. “Mama, ik moet plassen,” fluisterde ze tegen haar moeder.
“Goed dan, plas maar even, dan lopen we daarna weer verder.”
“Hier???!,” zei Anne geschrokken.
“Niemand zal het merken, lieverd, er is namelijk niets van te zien en je weet dat je luier alles opvangt. Doe je plasje maar en dan verschoon ik je zodra we weer thuis zijn.”
Anne pakte het winkelwagentje vast met beide handen, deed haar benen een stukje uit elkaar en staarde naar de grond. Ze voerde de druk op haar blaas op en begon te plassen. Het geluid was hoorbaar, maar niet als je niet in de directe omgeving stond. Haar moeder stond toe te kijken en zag dat haar dochter langzaam van kleur veranderde. Zo was het net of haar kleine meid van vroeger weer voor haar stond. Dit vervulde haar met een trots en warm gevoel.

Toen Anne klaar was, liepen ze samen verder naar de kassa. Het gaf Anne een onbehaaglijk gevoel om in een dikke, natte luier door een openbare gelegenheid te lopen. Maar niemand scheen er iets van te merken. Bij de kassa aangekomen legden ze samen alle artikelen op de loopband. Toen ze aan de beurt waren, werden alle artikelen gescand en Inge deed ze in een boodschappentas. Er werden verder geen woorden gewisseld. Inge betaalde en samen liepen ze terug naar de auto. Inge opende de kofferbak en legde de boodschappentas erin. Ze zocht even door de tas en haalde de knuffel eruit. Vervolgens opende ze het achterportier en liet Anne instappen. Ze gaf haar het schaapje en maakte haar gordel vast. Anne merkte weinig meer van haar natte luier. Alles was inmiddels goed opgenomen door de luier en het voelde droog aan. Wel merkte ze dat de luier een stuk dikker was geworden, maar dit ze vond ze eigenlijk wel een heel fijn gevoel.
Inge startte de auto en samen reden ze naar huis. Onderweg zei Inge: “Zo schat, dat viel wel mee toch? Als we zo thuis komen, gaan we direct naar boven. Ik doe je vieze luier af en dan mag je daarna even gaan douchen.” Voor dit moment is je babytijd dan even voorbij zoals afgesproken. Na de lunch kwam Julia langs, toch?”
“Ja, mama, dat klopt. Ik denk dat ze er rond een uur of één wel zal zijn.”
“Prima, dan kunnen we eerst nog even samen wat eten. Dan kijken we wel weer wanneer we dit nog een keer doen. Tenminste, als je dat nog wilt?”
“Heel graag, mama. Ik heb er echt van genoten, hoe vreemd ik dat zelf ook vind.”
“Dat is goed om te horen schat, ik vond het zelf ook heerlijk. Ik ben blij dat ik weer op die manier voor je mag zorgen.”

De rest van de autorit verliep in stilte. Thuis aangekomen, gingen Inge en Anne naar boven. Inge tilde haar dochter weer op de commode. Anne ging liggen en speelde met haar knuffeltje die ze nog steeds vasthield. Inge pakte haar speentje en deed hem in Anne's mond.
“Zo, daar gaan we dan, de laatste luierverschoning van vandaag,” zei Inge. Ze schoof het jurkje van Anne omhoog, maakte de drukkertjes van haar rompertje los en schoof deze ook omhoog. De luier was flink verkleurd. “Zo dame, dat was duidelijk weer een flinke plas!”
Anne giechelde en keek vervolgens naar hoe haar moeder de plakstrips losmaakte en de luier openvouwde. Ze tilde Anne's benen op, pakte een paar billendoekjes en veegde haar luiergebied schoon. Vervolgens vouwde ze de luier op en plakte hem dicht. Ze bedacht zich weer dat ze vanmiddag nog even een luieremmer moest zoeken op internet. Ze liep met de vieze luier naar de badkamer en gooide hem in de afvalbak. Eenmaal terug in de slaapkamer liet ze Anne weer rechtop zitten. Ze trok het jurkje en het rompertje van Anne uit. Ze zat nu naakt voor haar moeder. Inge tilde haar van de commode en gaf haar dochter een dikke knuffel. “Onwijs bedankt hiervoor, lieverd. Mijn droom is werkelijkheid geworden.”
“Jij ook bedankt, mama. Het was erg fijn.”
“Graag gedaan. Ga nu maar even lekker douchen, dan zie ik je zo beneden.”
“Goed, tot zo.”
Anne liep naar de badkamer en zette de douche aan. Ze zocht de juiste temperatuur alvorens er onder te gaan staan. Er verscheen weer een grote glimlach op haar gezicht. Wat had ze toch een lieve moeder. Ze dacht ook aan vanmiddag. Wat zou ze samen met Julia gaan doen. Ze kenden elkaar al lang en deelden alles met elkaar. “Zou ze dit ook vertellen?” Anne dacht erover na, maar verwierp de vraag al snel. “Ik wil om zoiets niet mijn beste vriendin kwijtraken, wat zal ze wel niet van me denken!”

Na het douchen kleedde Anne zich aan en liep naar beneden. Haar moeder had inmiddels de tafel al gedekt, dus Anne kon direct aanschuiven. Ze had al flinke trek gekregen. Ze smeerde vier boterhammen voor zichzelf en at ze in no-time op. Na de lunch praatten zij en haar moeder over dingen die ze tijdens de vakantie samen zouden kunnen gaan doen. Samen shoppen en misschien een leuk dierenpark bezoeken stonden bij beiden hoog op het verlanglijstje. Zowel Anne als Inge hielden beiden van dieren. Ze waren de afgelopen jaren al in menig dierenpark op bezoek geweest.

Plotseling ging de deurbel. Inge liep naar de deur, deed open en daar stond Julia. “Kom binnen,” zei Inge.
Julia stapte over de drempel en liep de woonkamer in. Ze gaf Anne een zoen op haar wang en samen gingen ze op de grote bank in de woonkamer zitten. Inge was inmiddels terug naar de keuken gegaan om op te ruimen.
“Hoe is het met je?” vroeg Julia.
“Goed,” zei Anne. Ze keek Julia recht in haar ogen aan. Ineens kreeg ze weer het gevoel dat ze alles van de afgelopen dag aan Julia wilde vertellen. Ze deelden tenslotte alles met elkaar en Julia was altijd zo lief voor haar. Maar tegelijkertijd besefte ze ook weer dat Julia het misschien niet zo goed zou opvatten. Anne overwoog beide opties en zei na een lange stilte tussen beide: “Juul, ik moet je iets vertellen...........................”

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • ik ben eigenlijk nog heel klein
  • Contact behoefte: niet opgegeven
Re: Anne en haar moeder
Reactie #76 juli 04, 2014, 18:21:09 18:21*
meer meer !1 !1

Offline (Verborgen)

• schattig
  • Volwassen
  • Forum Held
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1997
  • Ik ben: Babyfur
Reactie #77 juli 04, 2014, 18:22:10 18:22*
wat een pracht verhaal dit zeg verdient een 11+

ga vooral zo verder

greeds Luca

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #78 juli 04, 2014, 19:49:47 19:49*
gaaf en goed verhaal kom maar weer met het vervolg

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
Reactie #79 juli 24, 2014, 02:38:22 02:38*
gaaf en goed verhaal kom maar weer met het vervolg

volledig mee eens  :D

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • mijn naam radiotijger of dj teddybeer
Reactie #80 juli 24, 2014, 10:05:27 10:05*
meer meer meer meer

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Beginneling
  • Contact behoefte: alle tieners
  • Geboortejaar: 1999
  • Ik ben: DL
Reactie #81 juli 24, 2014, 17:50:26 17:50*
supper verhaal komt er meer ?  !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Gewaardeerd lid
  • Contact behoefte: alle tieners
  • Geboortejaar: 1998
Reactie #82 juli 24, 2014, 22:58:00 22:58*
Super verhaal blijf door schrijfen  !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #83 juli 24, 2014, 23:08:28 23:08*
Veel meer het verhaal eist dat  !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geslacht: Vrouw
Reactie #84 juli 25, 2014, 14:17:59 14:17*
Blijven doorgaan   !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Gewaardeerd lid
  • Geboortejaar: 1996
Reactie #85 juli 25, 2014, 15:38:22 15:38*
Geweldig verhaal!   Meer!   !1 !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
Reactie #86 juli 27, 2014, 13:59:28 13:59*
Mooi verhaal, ben erg benieuwd en nieuwsgierig hoe het verder gaat hopelijk komt het vervolg snel

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Beginneling
  • Geslacht: Vrouw
  • Geboortejaar: 1992
  • Ik ben: Mama
Reactie #87 juli 27, 2014, 14:15:33 14:15*
Leuk!!! Ben benieuwt naar het vervolg!!

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • heb je een vraag voor me? stuur me een pm :)
  • Geboortejaar: 1992
Reactie #88 augustus 18, 2014, 16:44:45 16:44*
Heerlijk!  !1 Ben benieuwd naar een vervolg!  ;D
heb je een vraag voor me? stuur me een pm :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1981
Reactie #89 augustus 20, 2014, 08:42:25 08:42*
Heel leuk verhaal, ga vooral lekker door!!