Poll

Hoe goed is dit verhaal?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)  (gelezen 121128 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geslacht: Man
  • Ik hou zoveel van luiers
  • Contact behoefte: alle tieners
  • Geboortejaar: 1980
  • Ik ben: TB
Re: Sofie (ML, WL, NL, BP, VN)
Reactie #90 oktober 09, 2013, 17:18:04 17:18*
Ok dankjewel zie ook juist dat je de schrijver bent van peetoom. Je kunt fantastisch schrijven weet je dat? Kan bijna niet wachten tot na het avondeten.
Luiers dragen is hetzelfde voor iedereen maar alleen ik heb er genot van.
Ik ben geboren in 1997 en dus niet in 1980 zoals op mn profiel staat.

Offline (Verborgen)

• Dom Blondjee :P
  • Jongeren
  • Toplid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als je hard genoeg werkt, kan je alles bereiken!
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1999
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #91 oktober 09, 2013, 22:44:02 22:44*
Hoelang doe je over avondeten???  ::) ::) ::) ::) ::)
De kriebels die ik voel als ik aan luiers denk zijn kriebels die ik kan beschouwen als een fijn geschenk :)

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
  • Outwit - Outplay - Outlast
  • Ik ben: Papa
Reactie #92 oktober 09, 2013, 22:52:07 22:52*
Ok dankjewel zie ook juist dat je de schrijver bent van peetoom. Je kunt fantastisch schrijven weet je dat? Kan bijna niet wachten tot na het avondeten.

Haha, aan de reacties te zien, doe ik het inderdaad niet slecht. Ik ga nog een keer naast mijn schoenen lopen, joh. ;)

Hoelang doe je over avondeten???  ::) ::) ::) ::) ::)

Niet zo lang; werd halverwege gebeld, en moest n.a. daarvan wat zaken regelen, dus ben nu pas aan het verhaal toegekomen. Ben nu het hoofdstuk aan het bijwerken. :)
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---
Voor een lijst van mijn verhalen, kun je terecht op mijn profiel. :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • wees lief vor elkaar
  • Contact behoefte: tieners meisje
  • Geboortejaar: 1994
Reactie #93 oktober 09, 2013, 23:55:10 23:55*
hopen dat het snel komt ik wacht met verlangen af
en je bent echt een geweldige schrijver

ps komt je verhaal vanavond nog anders ga ik slapen dan is de nacht eerder om en kan ik morgen lezen
als je me wilt toevoegen als vriend leer me dan eers kennen en voeg me dan pas toe.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1989
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #94 oktober 10, 2013, 15:27:57 15:27*
Vandaag zeker wel wat meer hij zal gisterenavond gewoon ff wat dinge hebbe moetten afwerken ;0

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1974
  • Ik ben: DL
Reactie #95 oktober 11, 2013, 13:15:35 13:15*
Leuk verhaal alleen jammer dat we nu moeten wachten ;)
Kan niet wachten op het vervolg :D

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Gewaardeerd lid
  • Geboortejaar: 1989
Reactie #96 oktober 12, 2013, 12:12:39 12:12*
Een mooi verhaal kerel, ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Reactie #97 oktober 13, 2013, 16:54:16 16:54*
hopen dat het snel komt ik wacht met verlangen af
en je bent echt een geweldige schrijver

ps komt je verhaal vanavond nog anders ga ik slapen dan is de nacht eerder om en kan ik morgen lezen

Thanks! Ook nog voor je berichtje in de chat. Ik zag het helaas pas toen je alweer weg was. :)

Leuk verhaal alleen jammer dat we nu moeten wachten ;)
Kan niet wachten op het vervolg :D

Vanavond is het zo ver. De vorige keer dat ik het hoofdstuk wilde afmaken, ontdekte ik namelijk dat ik hier anderhalf jaar behoorlijk ben bedonderd door een faker, dus dat heeft het even voor me verzuurd. Heb er inmiddels weer echt zin in! :)

Een mooi verhaal kerel, ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

Thanks, dude! ^-^
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Sofie (Hoofdstuk 06)
Reactie #98 oktober 13, 2013, 19:37:55 19:37*
Hoofdstuk 06:   Afhankelijk

Als de volgende morgen het alarm op Sofie’s telefoon van zich laat horen, heeft ze grote moeite om op te staan. Nog nooit heeft ze zo slecht geslapen. Daar is een duidelijke oorzaak voor aan te wijzen, aangezien Sofie de hele nacht heeft liggen piekeren. Over vanalles. Of eigenlijk, maar over één specifiek iets, met vele kanten.

Vanaf het moment dat Sofie gisteravond haar luierbroekje aantrok, heeft ze dat niet meer los kunnen laten. Allerlei zorgen bleven maar door haar hoofd spoken. Het feit dat iemand op haar kamer is geweest en het pak met broekjes heeft gestolen. Dat die persoon – om welke reden dan ook – een speentje achter heeft gelaten. En vooral over de manier waarop Sofie daarop gereageerd heeft; met diefstal.

Aan de ene kant kan Sofie nog wel verantwoorden wat ze gedaan heeft. Het was een wanhoopsdaad. Maar stelen blijft stelen. Zelfs als je van plan bent om alsnog te gaan betalen, blijft het fout. En dat is precies wat Sofie dwars zit. Ze is helemaal fout geweest.
Het is iets dat Sofie behoorlijk stoort, omdat ze altijd haar best heeft gedaan om op het rechte pad te lopen. Ze heeft als kind zelfs nooit een koekje uit de trommel gepikt. Natuurlijk zijn twee luierbroekjes nog lang geen groot misdrijf, maar voor Sofie voelt het wel zo. Waarschijnlijk omdat het de eerste keer is.

Bovendien voelt Sofie zich hypocriet. Natuurlijk is ze boos op wie er dan ook op haar kamer heeft ingebroken. Die persoon is ook fout geweest, en had verre van goede bedoelingen. Sofie stond in haar recht om boos te zijn, totdat ze zelf de fout in is gegaan. Wat moet ze nu zeggen als ze ontdekt wie het is geweest?

“Jij hebt de Wet overtreden en dat was fout. Goed, ik heb het daarna ook gedaan, maar dat telt niet.”
Nee, zo werkt het niet. Dat weet Sofie ook.

En het ergste van allemaal? Dat is iets dat Sofie zich pas halverwege de nacht realiseerde. De dief had geen goede bedoelingen; zoveel is duidelijk. Sofie verdenkt hem of haar zelfs ervan het doel te hebben om haar te willen vernederen. Door een nat bed, of de luiers uit te laten komen op een plek waar iedereen het kan zien. Dan zou Sofie een groot probleem hebben.

Maar nu? Heeft die persoon het doel van vernedering bereikt?

Ja, maar op twee andere manieren dan Sofie zich had voorgesteld. Om te beginnen heeft Sofie zich zonder echte noodzaak toestemming gegeven om de Wet te overtreden. Ze had ergens anders naartoe kunnen gaan om de broekjes te kopen. In het uiterste geval had Sofie de hele nacht wakker kunnen blijven. Maar ze kóós er bewust voor om te stelen. En dat is vernedering één.

Vernedering twee kwam toen Sofie eenmaal thuis was, en zich klaarmaakte om naar bed te gaan. Om de één of andere reden kan ze het niet laten om zichzelf in de spiegel te bekijken, zodra ze een luierbroekje aanheeft.
En pas gisteravond realiseerde Sofie zich hoe zeer ze die broekjes nodig heeft. Hier, in Maastricht, kan ze gewoon niet zonder. Het ontbreken van de broekjes gaf haar zelfs de impuls om ze desnoods maar te stelen.

Dat is echt een afhankelijkheid. En normaal gesproken vernedering nummer twéé.

Maar wat Sofie pas echt vernederend vond aan die hele realisatie? Niet de afhankelijkheid op zich, maar het feit dat die afhankelijkheid haar totaal niet stoorde.
Sofie, een meisje van achttien, stond met een luierbroekje om naast haar bed. Een luierbroekje dat ze écht nodig had. En dat deed niets met haar. Volgens alle logica zou het broekje haar enorm moeten storen. Het gekraak, het uiterlijk, de geur zodra hij nat wordt, en het feit dat ze er eigenlijk veel te oud voor is.

Maar dat deed het niet.

En dat was voor Sofie vernedering nummer twéé: het voelt alsof ze zich erbij heeft neergelegd om voorlopig iedere avond als een klein kind naar bed te moeten gaan. Als een mak lammetje. Om het maar ingewikkeld te zeggen: het stoort Sofie dat de luierbroekjes haar niet storen.

De ultieme conclusie van Sofie is dat de persoon die ingebroken heeft, in zijn of haar opzet is geslaagd. Vanmorgen voelt Sofie zich namelijk uitermate vernederd. En dat heeft ze uiteindelijk helemaal zelf gedaan.

Veel tijd om hier verder over na te denken, heeft Sofie echter niet meer. Omdat ze zo slecht in slaap kwam, heeft ze zichzelf al twee uur extra slaaptijd gegund. Inmiddels is het elf uur geweest, en om half één moet ze voor het eerst in een collegezaal zijn. Het is dus echt tijd om op te staan.

Met frisse tegenzin slaat Sofie de deken van zich af, en verzamelt ze wat kleren uit haar kast. Zoals ieder meisje heeft ze al dagen van tevoren nagedacht over wat ze op haar eerste dag aan zou moeten trekken. Uiteindelijk heeft ze gekozen voor een simpele outfit. Iets dat leuk bij elkaar past, maar niet echt op mag vallen.

Tevreden over haar keuze, vist Sofie nog snel haar toilettasje en handdoek mee, voordat ze richting de badkamer vertrekt. Halverwege de lange gang, beseft ze dat ze iets vergeten is. Direct slaat de schrik Sofie weer om het hart.

Ze is vergeten haar luierbroekje uit te trekken. Hoe blijven deze dingen haar toch gebeuren?

Gelukkig heeft ze een lange pyjamabroek aan, en valt het broekje totaal niet op als je naar Sofie kijkt. Al snel herinnert Sofie zich dat Femke al om negen uur les had, en Veerle aan het werk is. De kans dat ze die vierde huisgenoot uitgerekend nu tegen het lijft zou lopen, is wel erg klein.

Hoewel? In Sofie’s geval is die kans ongeveer 99 procent.

Met een zucht zet Sofie zich over die angst heen, en stapt zelfverzekerd door tot de badkamer. Aandachtig luistert ze of ze haar broekje kan horen kraken, maar de rinkelende inhoud van haar toilettas overstemt dat gelukkig.
Bovendien blijkt de badkamer leeg te zijn. Dat is even mazzel!

Snel sluit Sofie de deur achter zich, en stalt ze haar spulletjes handig uit. Zodra ze haar pyjamabroek uit heeft gedaan, controleert ze haar luierbroekje. Teleurgesteld constateert Sofie dat deze opnieuw kletsnat is.
Natuurlijk is haar bed gewoon droog gebleven, maar Sofie had stiekem gehoopt dat ze in die paar uurtjes die ze heeft kunnen slapen, helemaal droog had kunnen blijven.

Het is niet anders.

Even later staat Sofie onder de douche. Gelukkig wordt deze goed schoongehouden. Dat is iets waar Sofie eigenlijk niet naar uitkeek – het delen van een badkamer en toilet. En al helemaal niet met onbekenden. Maar het is haar hier – wat dat betreft – ontzettend meegevallen.

Het enige dat Sofie op dit moment stoort zijn de onhandige douchegordijnen. Er hangen twee kleine gordijnen, in plaats van één lange. Als je dan een beetje beweegt, terwijl je onder de douche staat, vormt zich al snel een kier tussen de gordijnen.
Nu is het niet zo dat er iemand naar Sofie kan staan gluren, omdat de badkamer toch op slot is. Maar de koude lucht kan op deze manier wel erg gemakkelijk bij Sofie komen. “Misschien vanmiddag eens kijken of ik een goedkoop gordijn kan kopen”, denkt Sofie bij zichzelf.

Op dat moment ziet ze haar luierbroekje weer op de grond liggen, bij de wastafel. Hij is echt goed nat. Dat kan gebeuren. Sterker nog, het zál vaak gebeuren. Maar Sofie vindt het raar dat ze eigenlijk geen moment heeft gevoeld wat de situatie was. Dat het broekje niet meer droog is, en hoe nat het daadwerkelijk was. Is ze er dan zo snel aan gewend geraakt?

Uiteindelijk besluit Sofie het maar aan de slaperigheid toe te wijzen, en stapt ze onder de douche vandaan. Niet veel later is ze afgedroogd, aangekleed en verzorgd. Met het natte broekje verstopt in een bal van pyjamabroek, loopt ze weer terug naar haar slaapkamer.

Onderweg probeert Sofie te bepalen of ze alleen thuis is. Er is echt geen geluid te horen. Niet uit de slaapkamers, maar ook niet in de gezamenlijke ruimtes. Blijkbaar heeft dat laatste meisje dan ook vroeg les.
Die houdt zich echt goed op zichzelf, vindt Sofie. Op al die dagen dat ze hier nu woont, heeft het meisje haar gezicht nog niet één keer laten zien. Sofie kan het niet anders dan een beetje verdacht vinden.

Als Sofie langs de slaapkamer van Femke loopt, valt haar op dat de deur daar op een kiertje staat. De kamer is duidelijk niet afgesloten. Vreemd; zou Femke zich misschien verslapen hebben?

Voor de zekerheid werpt Sofie een blik naar binnen, maar het bed is leeg. Net als de rest van de kamer. Hoewel, misschien kun je beter zeggen dat de kamer vol is.
“Wat een rommel”, fluistert Sofie, terwijl ze de bende op Femke’s kamer bekijkt. Als Femke degene is die haar broekjes heeft weggenomen, dan heeft ze er een jaar voor nodig voordat Sofie die op deze kamer kan terugvinden.

Gerustgesteld wil Sofie de slaapkamerdeur weer dichtmaken, als plotseling haar oog ergens op valt. Op een haakje aan de muur – direct naast de deur – hangt een sleutel. Daaraan hangt een kaartje, waar duidelijk “LOPER” op staat geschreven. Sofie pakt de sleutel van het haakje en bekijkt hem eens goed. Het ding komt haar bekend voor.
Sofie beseft dat dit de sleutel is waarmee Femke op haar kamer is gekomen, toen ze de oplader heeft teruggebracht. Zou deze zelfde sleutel ook zijn gebruikt om haar broekjes te stelen? En die speen achter te laten? Als Femke haar deur vaker open laat staan, dan is die kans groot. Iedereen die het maar wil kan eraan komen. En als ze snel genoeg zijn, kunnen ze het ook nog ergens laten kopiëren. Dan hebben ze voor altijd overal toegang tot. Het maakt Sofie een beetje boos dat Femke er zo onverantwoordelijk mee omgaat.

Ineens voelt Sofie een hand op haar schouder. Geschrokken draait ze zich om, terwijl ze haar pyjama – met daarin het natte broekje – stevig tegen zich aandrukt.
Sofie’s ogen ontmoeten die van een vreemd meisje. Ze heeft haar nog nooit gezien.

“Ik weet precies waar jij mee bezig bent”, bijt ze Sofie toe.

---

Offline (Verborgen)

• Dom Blondjee :P
  • Jongeren
  • Toplid
  • Als je hard genoeg werkt, kan je alles bereiken!
  • Geboortejaar: 1999
  • Ik ben: TB & DL
Re: Sofie (DL, ML, WL, NL, BP, VN)
Reactie #99 oktober 13, 2013, 20:28:06 20:28*
1 woord: GEWELDIG!!!!!

We want more! :) Weer zo'n cliffhanger! :)
De kriebels die ik voel als ik aan luiers denk zijn kriebels die ik kan beschouwen als een fijn geschenk :)

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Re: Sofie (DL, ML, WL, NL, BP, VN)
Reactie #100 oktober 13, 2013, 20:43:44 20:43*
1 woord: GEWELDIG!!!!!
We want more! :) Weer zo'n cliffhanger! :)

Ha! Dat waren zeven woorden! :P

Dankjewel, zal niet lang duren tot het vervolg. Overmorgen, ofzo. En, ja, die cliffhangers beginnen een beetje mijn handelsmerk te worden. xD

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • ik in m'n tena maxi o yeah
    • beste luiers ooit zelf ontworpen samen met een vriend van hier
  • Geboortejaar: 1992
Re: Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)
Reactie #101 oktober 13, 2013, 20:53:13 20:53*
super weer deze clifhanger was weer erg scherp hoor
lekker lui op de bank met luier en een kinder film aan is de beste manier om je luier te benutten:P verder met luier onder de douche is ook GEWELDIG:P:P

Online (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • voornamelijk PVC en Diaper lover
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #102 oktober 13, 2013, 21:26:51 21:26*
en weer een topdeel :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1974
Reactie #103 oktober 13, 2013, 22:28:51 22:28*
Een geweldig vervolg kan weer niet wachten op het vervolg ;)

Vanavond is het zo ver. De vorige keer dat ik het hoofdstuk wilde afmaken, ontdekte ik namelijk dat ik hier anderhalf jaar behoorlijk ben bedonderd door een faker, dus dat heeft het even voor me verzuurd. Heb er inmiddels weer echt zin in! :)
Daar zijn er helaas een heleboel van en je komt er meestal te laat achter maar gelukkig dat je er weer zin in hebt.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • wees lief vor elkaar
  • Contact behoefte: tieners meisje
  • Geboortejaar: 1994
Reactie #104 oktober 13, 2013, 23:05:52 23:05*
waaaw ik wordt gek weer een cliffhanger ondanks dat wel weer prachtig geschreven ben jaloers op je talent al lees ik liever dan ik schrijf

blijf schrijven en posten zolang ik leef en ik leef in de wolken
als je me wilt toevoegen als vriend leer me dan eers kennen en voeg me dan pas toe.