Poll

Hoe goed is dit verhaal?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)  (gelezen 106950 keer)

Offline (Verborgen)

• Pappa's en Mamma's
  • Toplid
  • Geslacht: Man
  • ook DL :-)
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1994
  • Ik ben: Papa
Re: Sofie (ML, WL, NL, BP)
Reactie #30 september 27, 2013, 07:48:49 07:48*
Yup, ik had nog een tweede adem over!

Echt super weer, en benieuwd naar het vervolg!

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • voornamelijk PVC en Diaper lover
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
  • Ik ben: DL
Reactie #31 september 27, 2013, 11:29:35 11:29*
weer een heerlijk lekker wegleesdeel (positief bedoeld)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #32 september 27, 2013, 12:10:07 12:10*
goed verhaal doe zo voort !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • A Simple Hello Could Lead To A Million Things.
Reactie #33 september 27, 2013, 13:02:41 13:02*
Super verhaal weer, ik betrap me zelf er op dat ik in gedachte mee denk.
En ook denk wat gemeen ;-). Mooi geschreven dus
Weep not for roads untraveled
Weep not for sights unseen
May your love never end and if you need a friend,
There's a seat here along side me.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • ik in m'n tena maxi o yeah
    • beste luiers ooit zelf ontworpen samen met een vriend van hier
  • Geboortejaar: 1992
Reactie #34 september 27, 2013, 20:45:53 20:45*
weer die cliffhanger gaaf kerel wat kan jij schrijven
lekker lui op de bank met luier en een kinder film aan is de beste manier om je luier te benutten:P verder met luier onder de douche is ook GEWELDIG:P:P

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geslacht: Vrouw
  • This is who i am
  • Geboortejaar: 1989
Reactie #35 september 27, 2013, 20:50:30 20:50*
En dan te bedenken dat we nog minstens 10 van zulke mooie hoofdstukken krijgen

Offline (Verborgen)

• Jongeren
  • Toplid
  • blij zijn we allemaal op onze eigen manier
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Geboortejaar: 2000
Reactie #36 september 27, 2013, 22:27:06 22:27*
fantastisch! !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1
why wait if you can do it now

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • 33, interesse in contact
Reactie #37 september 28, 2013, 11:04:54 11:04*
Topverhaal, bedankt voor je contributie(s) aan ons forum. Vele zullen je heel erg dankbaar zijn.
Graag eerst PM voordat je me toevoegt.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • be yourself no matter what they say!
  • Geboortejaar: 1990
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #38 september 28, 2013, 19:41:27 19:41*
En hoe zeldzaam ik hem ook geef hier geef ik hem zonder aarzeling een 10
Be yourself no matter what they say.

bij contact graag even een pm.

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
  • Outwit - Outplay - Outlast
Reactie #39 september 29, 2013, 00:44:55 00:44*
Wow! Ik had niet verwacht om opnieuw zó veel toffe reacties te zien. :D

Yup, ik had nog een tweede adem over!
Echt super weer, en benieuwd naar het vervolg!

Gelukkig maar! ;)

weer een heerlijk lekker wegleesdeel (positief bedoeld)

Thanks - dat is precies hoe het moet zijn. :)

goed verhaal doe zo voort !1

Thanks! Zal ik zeker doen. ;)

Super verhaal weer, ik betrap me zelf er op dat ik in gedachte mee denk.
En ook denk wat gemeen ;-). Mooi geschreven dus

Mooi compliment om te horen dat ik iemand echt mee kan nemen 'in het verhaal'. Thanks! :)

weer die cliffhanger gaaf kerel wat kan jij schrijven

Thanks! Die cliffhangers zijn altijd leuk om te schrijven, haha. ;)

En dan te bedenken dat we nog minstens 10 van zulke mooie hoofdstukken krijgen

Minstens? :P Misschien houd ik het wel bij 12. ;)

fantastisch! !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1

Thanks! :)

Topverhaal, bedankt voor je contributie(s) aan ons forum. Vele zullen je heel erg dankbaar zijn.

My pleasure. :) En mocht er iemand heel erg dankbaar zijn, dan kan ik altijd even mijn rekeningnummer doorgeven. ;)

En hoe zeldzaam ik hem ook geef hier geef ik hem zonder aarzeling een 10

Thanks, Silver! ^-^
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---
Voor een lijst van mijn verhalen, kun je terecht op mijn profiel. :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #40 september 29, 2013, 07:39:22 07:39*
Wanneer kunnen we het volgende hoofdstuk verwachten?

Ik wacht iig al in spanning!

Wou dat ik ooit zo op kamers had kunnen zitten!

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Reactie #41 september 29, 2013, 14:02:39 14:02*
Wanneer kunnen we het volgende hoofdstuk verwachten?

Ik wacht iig al in spanning!

Wou dat ik ooit zo op kamers had kunnen zitten!

Nou, in de loop van morgen ga ik eerst een nieuw hoofdstuk van 'Peetoom' posten. Maar ik verwacht dat deze week nog wel twee of drie delen van Sofie online zullen komen. Ik heb ze allemaal al klaar staan, dus het is niet zo veel moeite meer om ze te posten. Al zal ik niet alles in één keer erop zetten, want dan vallen die 'leuke' cliffhangers ook zo in het niets. :P
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Sofie (Hoofdstuk 03)
Reactie #42 september 30, 2013, 12:47:16 12:47*
Hoofdstuk 03:   Wantrouwen

Later die middag is Sofie druk bezig met het uitpakken van haar spullen. Ze zit op de grond, tussen stapels boeken en kleding. Maar haar gedachten zijn ergens anders.

Afgeleid van het werk dat voor haar ligt, staat Sofie op en loopt ze naar haar bureau. Ze maakt de afsluitbare, bovenste lade open en haalt de speen er weer uit. Voor misschien wel de tiende keer inspecteert ze het ding grondig.
Maar, het ziet er natuurlijk nog precies hetzelfde uit als toen Sofie hem vond. Ongeveer net zo groot als de speen die haar zusje een paar jaar geleden nog had. Alleen was die blauw. Deze is knalroze. Alleen het ringetje, en het stuk waaraan deze bevestigd zit, zijn wit.
Ook het zuiggedeelte wordt nog eens goed door Sofie bekeken. Ze houdt het zelfs tegen het licht. Er zit geen smetje op. Dit is duidelijk een gloednieuwe speen.

“Hoe kom jij toch hier?”, vraagt Sofie zich opnieuw hardop af.

Sofie komt er maar niet uit. Om te beginnen weet ze zeker dat ze de speen niet zelf heeft meegenomen. Zelfs al was de oude speen van haar zusje op magische wijze in één van de dozen beland, dan nog lijkt het Sofie sterk dat deze spontaan van kleur veranderd is. Laat staan dat hij heeft besloten om op haar bed te springen.
Nee, het kan niet anders. Iemand heeft die speen daar neergelegd. Midden op Sofie’s kussen. Zo’n prominente plek? Sofie weet dat het de bedoeling van die persoon is geweest dat ze de speen zeker zou vinden.

Maar waarom zou iemand dat doen? Heeft die persoon dan toch doorgehad dat Sofie luierbroekjes op haar kamer heeft staan? En speelt hij of zij dan nu een walgelijk spelletje met haar?

Sofie bedenkt zich dat er maar twee opties zijn. Óf iemand heeft haar broekjes ontdekt en wil zeggen dat het oké is, en misschien zelfs schattig. Dan is de sprong van luiers naar een speen snel gemaakt. Niet dat Sofie daar blij mee zou zijn.

Nee, optie nummer twee lijkt haar waarschijnlijker. Nog steeds lijkt het voor de hand te liggen dat iemand haar broekjes heeft opgemerkt, maar nu is de speen bedoeld als vernedering. Als in: “Ik heb gezien wat jij draagt en hiermee laat ik je dat weten.”

Hoe dan ook; het is een ziek spelletje. Waarom zou die persoon dan niet gewoon naar haar toekomen? Waarom moet dit zo?

Sofie kan wel huilen. Natuurlijk is ze niet blij met haar luierbroekjes, maar ze helpen haar wel om het verleden af te sluiten. Geen natte bedden meer. Natte luiers zijn ook niet fijn, maar het is nog altijd een grote stap vooruit. Het leek zo ideaal; niemand die het zou merken.

En nu dit.

Het is nu al geen geheim meer. Nog geen twee dagen heeft het positieve gevoel de overhand gehad. En het probleem is niet alleen dat er iemand is die Sofie’s geheim ontdekt heeft. Het is dat die persoon er bovendien ook nog een spelletje van wil maken. Van Sofie’s diepste schaamte. Ze heeft zich nog nooit zo vernederd gevoeld.

En dat heeft die persoon allemaal weten te bereiken met een simpel, klein speentje.

“Is er een kans dat ik me aanstel?”, vraagt Sofie zich stil af. “Dat dit allemaal één groot misverstand is?”

Want – wie zou er zo gemeen zijn om dit te doen? Sofie heeft net twee mensen leren kennen, hier in Maastricht. Femke en Veerle. Ze heeft nog niet eens de tijd gehad om kennis te maken met de vierde studente op deze gang.

Maar hoe goed kun je iemand leren kennen in anderhalve dag? Sofie weet eigenlijk net niets over Femke en Veerle, beseft ze. Hun voornaam en hun studie. En dat ze iedere morgen staan te zwijmelen over die langharige jongen buiten.
Dat laatste kan Sofie ze niet echt kwalijk nemen; het is tenslotte een knappe jongen. Maar dat is ook echt alles dat ze over die meiden weet.

Bovendien is Femke op Sofie’s kamer geweest, toen het pak luierbroekjes zichtbaar was. Femke had er goed voor moeten zoeken, maar in theorie had ze die kunnen zien. En aangezien Sofie toen op het toilet was, kan ze dat niet uitsluiten. Ook niet dat Femke toen Veerle erbij heeft geroepen. In principe kunnen ze het allebei weten.

Maar Sofie heeft niet echt de indruk dat één van hen zulke spelletjes zou spelen. Ze hebben vanmorgen juist heel aardig tegen haar gedaan, en geprobeerd haar erbij te betrekken. Was dat dan misschien uit medelijden, ofzo? Of was het niet oprecht?

Inmiddels begint Sofie aan alles en iedereen te twijfelen.

Dan is er natuurlijk ook nog dat natte luierbroekje, dat ze vanmorgen op het toilet heeft weggegooid. Of, beter gezegd, dat is er niet meer. Sofie had zich nog zo voorgenomen om dat ding zo snel mogelijk weg te werken.
Waarom heeft ze hem niet gewoon meegenomen naar buiten? Ze is toch boodschappen gaan doen. Dan had ze onderweg net zo goed even een prullenbak kunnen gaan zoeken, waar ze het onopvallend had kunnen wegwerken. Ze was toch op de fiets, dus er waren mogelijkheden genoeg.

“Mijn eigen stomme schuld”, verwijt Sofie zichzelf.

Wie de prullenbak op de wc ook heeft leeggemaakt, moet het natte luierbroekje hebben opgemerkt. Dan kan niet anders; het lag helemaal bovenop. Bovendien zou de geur gelijk opvallen, en is het broekje nou niet iets dat je verwacht in het afval van een studentenhuis. Juist daarom wilde Sofie het stiekem wegwerken.

Sofie kan niets anders doen dan hopen dat het niet één van haar huisgenoten is geweest die de prullenbak leeg heeft gemaakt. Maar dat lijkt ijdele hoop – wie anders zou dat doen? Voor zover Sofie weet zijn de studenten hier zelf verantwoordelijk voor het huishouden. Helaas is er geen poetsvrouw die alles even snel komt schoonmaken. Niet alleen vanwege deze situatie, maar ook omdat Sofie toch al niet van poetsen houdt.

Een poetsvrouw zou wel kunnen verklaren waarom het speentje op haar kamer terecht is gekomen, zonder kwade bedoelingen. Van zo iemand zou je kunnen verwachten dat ze de sleutels zou hebben van alle kamers in het studentenhuis.
En de persoon die op Sofie’s kamer is geweest had een sleutel. Dat kan niet anders, want Sofie weet zeker dat ze haar deur op slot had gedaan.

Alleen al het idee dat er iemand is met een sleutel van haar kamer, geeft Sofie een heel onbehaaglijk gevoel. Dat zou betekenen dat die persoon in theorie op ieder moment haar kamer op zou kunnen komen.
En dat is niet iets dat je wilt, indien de persoon in kwestie mogelijk niet het beste met je voorheeft.

Sofie beseft dat er op dit moment geen mogelijkheid is om te beredeneren wie het is geweest. Daar heeft ze nu gewoon niet genoeg informatie voor. Om mensen uit te kunnen sluiten, of juist niet, zal ze met hen moeten praten.

Dat is wel het laatste waar Sofie zin in heeft. Mooi weer spelen, en dan voorzichtig aftasten of iemand al dan niet weet dat ze luierbroekjes in huis heeft. En een speen. Ook al heeft ze die niet zelf aangeschaft.

Maar, er zit niets anders op. Als Sofie erachter komt wie op haar kamer is geweest, dan kan ze iets verzinnen om ermee om te gaan. Het niet weten; dat is nog veel enger.

Opnieuw bekijkt Sofie de roze speen. “Zou ik jou ook zo stom hebben gevonden, als iemand nu niet zo’n raar spelletje zou spelen?”, vraagt ze zich af. “Of als ik die luiers niet zou hebben?”

Sofie moet aan zichzelf toegeven dat het de noodzaak is, die de broekjes stom maken. Als ze ze niet zou hoeven dragen, dan zou ze die misschien best schattig vinden. En voor die speen geldt dat eigenlijk ook.
Het moeten dragen en de natte bedden, dat associeert Sofie met kleine kinderen. Iets dat ze niet wil zijn. Dat gevoel sijpelt ook door naar die speen. Als ze zich er niet zo klein door zou voelen, had Sofie hem misschien nog wel een keer geprobeerd. Ze betrapt zich er nu al op, dat ze zich afvraagt hoe de speen zou smaken.

Maar dat is niet iets dat ze nu uit wil zoeken. Misschien ooit nog eens. In een melige bui. En dan zeker niet deze speen. Net zoals bij haar zusje het geval was, moet zo’n ding voor rust zorgen. Deze speen doet dat zeker niet. Nog nooit heeft Sofie zoveel zorgen gehad door zoiets kleins.

“Weg ermee”, mompelt Sofie, voordat ze de speen weer opbergt en de lade afsluit.

Nog snel neemt Sofie een slok van haar icetea, voordat ze verder gaat met het uitpakken sorteren van haar spullen. Even haar gedachten verzetten. Totdat de andere meiden thuis zijn, heeft het toch geen zin om erover te blijven piekeren. Nu kan Sofie toch niets aan de situatie veranderen.

Nee, gewoon wachten tot Femke en Veerle terug zijn, en dan even afzonderlijk met ze praten. Sofie heeft altijd al een goed instinct gehad, dus waarschijnlijk kan ze de juiste persoon eruit pikken. Wie het ook is. Wat dat betreft moet Sofie ook zorgen dat ze de vierde huisgenote te spreken krijgt.

Ineens schiet Sofie nog iets anders te binnen. Het zal vast nog wel eens voorkomen dat iemand haar oplader wil lenen. Of om een andere reden op haar kamer moet zijn. Dan kan Sofie zich er maar beter van verzekeren dat haar luierbroekjes niet zichtbaar kunnen zijn.

En dan is de afsluitbare lade natuurlijk de perfecte oplossing.

“Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht”, zucht Sofie, terwijl ze op haar knieën voor de grote kledingkast gaat zitten. Vanmorgen heeft ze het pak luiers daaronder verstopt. Daar was het precies klein genoeg voor.

Maar dan slaat de schrik Sofie om het hart. Het pak met de broekjes is weg.

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geslacht: Vrouw
  • This is who i am
  • Geboortejaar: 1989
Reactie #43 september 30, 2013, 13:22:54 13:22*
Weer een leuk verhaaltje om te lezen tijdens de lunch  !1

Offline (Verborgen)

• Pappa's en Mamma's
  • Toplid
  • ook DL :-)
  • Geboortejaar: 1994
Reactie #44 september 30, 2013, 16:00:45 16:00*
Super!! Ik kan me echt helemaal inleven in Sofie.
Ik schrok zelf ook toen ik las dat de luiers wegwaren :O kan je nagaan!

Wanneer komt het volgende deel?