Poll

Hoe goed is dit verhaal?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)  (gelezen 104759 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • voornamelijk PVC en Diaper lover
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
  • Ik ben: DL
Re: Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)
Reactie #135 november 07, 2013, 00:12:43 00:12*
vast vergeten, maar vandaag (donderdag) nieuwe kansen voor dit topverhaal

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • A Simple Hello Could Lead To A Million Things.
  • Contact behoefte: iedereen
Reactie #136 november 07, 2013, 00:44:53 00:44*
ahh ooh de woensdag is voorbij en geen deel zou snakebite dood zijn
Okeeeee, vreemde reactie.

Maar zo als eens aan gegeven. Het komt als het komt.
Hij zegt woensdag maar dat is een datum voor hem zelf.
Als er iets tussen komt of er gebeurt wat dan kan ik me voorstellen dat hij niet bergen verzet om toch nog te plaatsen.
Daarnaast vind ik het ook wel leuk als je niet weet wanneer er een nieuw stuk komt.
Al eens eerder aangegeven. Zo lang ik maar weet dat het er komt.
Voelt weer als vroeger, dat je iets kreeg en dat kwam dan met de post.
Ik stond dan wel 20 keer op een dag voor het raam. Komt bij al?
En als je dan denkt. He jammer het komt niet meer, op dat moment kwam hij dan toch nog.
Dat maakte het nog mooier.

Dus zo als al vaker hier en bij peetoom gezegt. Doe rustig aan. Zet het er op als je denkt, nu ben ik te vreden. Ik ben hoe dan ook altijd blij geweest met elk nieuwe hooftstuk wat je ons cadeau doet.
Niet om te slijmen ;-) maar zo heb ik het nu eenmaal.
Weep not for roads untraveled
Weep not for sights unseen
May your love never end and if you need a friend,
There's a seat here along side me.

Offline (Verborgen)

• stuur eerst even een berichtje als je vrienden wil worden geen vragen over wat voor luiers draag je enzo svp
  • Jongeren
  • Forum Held
  • Geslacht: Vrouw
  • Contact behoefte: alle tieners
  • Geboortejaar: 2000
Reactie #137 november 07, 2013, 17:11:08 17:11*
ahh ooh de woensdag is voorbij en geen deel zou snakebite dood zijn
Okeeeee, vreemde reactie.

Maar zo als eens aan gegeven. Het komt als het komt.
Hij zegt woensdag maar dat is een datum voor hem zelf.
Als er iets tussen komt of er gebeurt wat dan kan ik me voorstellen dat hij niet bergen verzet om toch nog te plaatsen.
Daarnaast vind ik het ook wel leuk als je niet weet wanneer er een nieuw stuk komt.
Al eens eerder aangegeven. Zo lang ik maar weet dat het er komt.
Voelt weer als vroeger, dat je iets kreeg en dat kwam dan met de post.
Ik stond dan wel 20 keer op een dag voor het raam. Komt bij al?
En als je dan denkt. He jammer het komt niet meer, op dat moment kwam hij dan toch nog.
Dat maakte het nog mooier.

Dus zo als al vaker hier en bij peetoom gezegt. Doe rustig aan. Zet het er op als je denkt, nu ben ik te vreden. Ik ben hoe dan ook altijd blij geweest met elk nieuwe hooftstuk wat je ons cadeau doet.
Niet om te slijmen ;-) maar zo heb ik het nu eenmaal.
goed gezegt

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
  • Outwit - Outplay - Outlast
  • Ik ben: Papa
Reactie #138 november 18, 2013, 03:00:19 03:00*
Aanstaande woensdag sowieso weer een nieuw deel. :)

Bedankt voor alle berichten in mijn PM-box!
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---
Voor een lijst van mijn verhalen, kun je terecht op mijn profiel. :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Gewaardeerd lid
  • Geboortejaar: 1989
Reactie #139 november 18, 2013, 10:24:16 10:24*
Oei, nog twee nachtjes slapen dus. Dat moet mij wel gaan lukken  !1

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Sofie (Hoofdstuk 08)
Reactie #140 november 20, 2013, 13:43:59 13:43*
Hoofdstuk 08:   Nattigheid

“Hé, gaat het wel een beetje?”, vraagt Thijs, terwijl Sofie haar handen voor haar gezicht houdt. Ze probeert uit alle macht de tranen binnen te houden, maar het wil maar niet lukken. Bovendien wordt haar ademhaling onregelmatig.

Thijs knielt naast Sofie neer en legt een hand op haar schouder. Rustig probeert hij te ontcijferen wat er in vredesnaam met haar aan de hand is. Maar dat wil Sofie niet, en in een nutteloze poging dat te voorkomen, draait ze haar hoofd weg. Maar Thijs heeft haar tranen al gezien, en het feit dat haar ademhaling niet meewerkt geeft ook een duidelijke hint.

“Wat is er, Thijs?”, hoort Sofie ineens iemand vragen. Het is een meisje, dat haar fiets naast die van Thijs heeft neergezet.
Thijs antwoordt dat hij het ook niet weet, maar dat het meisje aan het hyperventileren is. Sofie krijgt het als in een roes mee. Normaal nadenken kan ze even niet meer. Eigenlijk denkt ze helemaal nergens meer aan.

“Laat mij maar even. Mijn broertje heeft daar ook wel eens last van. Ik weet wat ik moet doen”, zegt het meisje tegen Thijs. Ze wisselen snel van plaats, en het meisje pakt Sofie’s hand vast. Voorzichtig knijpt ze erin, in de hoop dat Sofie haar hoofd weer terugdraait. Dat doet ze, waardoor er eindelijk oogcontact is.

“Thijs, is dit niet het meisje dat pas bij jullie is komen wonen?”, vraagt het meisje verbaast. Thijs knikt, maar Sofie krijgt het nog steeds maar amper mee. Haar ademhaling wordt steeds enger, en de paniek begint langzaam in te zetten.

Het meisje kijkt Sofie strak aan. Haar blik is bezorgd, en haar stemgeluid streng. “Oké, meid. Luister goed naar me. Als je precies doet wat ik zeg, dan is het zo voorbij. Je gaat nu vier tellen lang inademen door je neus, en dan vier tellen uitademen door je mond, oké? Snap je wat ik bedoel?”

De woorden dringen vaag door tot Sofie, en ze knikt. Samen met het meisje begint ze het proces van in- en uitademen. De cyclus wordt steeds herhaald. Vier seconden in door de neus, en dan opnieuw vier seconden uit door de mond. Misschien doen ze het wel twintig keer. Maar het helpt. Langzaam maar zeker stabiliseert de ademhaling van Sofie, en ebt de paniek weg uit haar lichaam.

En ineens is het weg.

Alles voelt weer normaal. Het is alsof Sofie uit een roes is wakker geworden. Haar ademhaling is weer normaal, en de paniek is verdwenen. Maar daarvoor komt iets heel anders in de plaats. Schaamte.

Opnieuw barst Sofie in tranen uit, en ze laat haar hoofd tegen de muur van de fietsenstalling hangen.

“Ik denk dat het nu wel goed komt”, zegt het meisje tegen Thijs. “Ga maar naar de les; ik blijf even bij haar. Kun je dat doorgeven aan de docent?”

Thijs zegt dat hij dit zal doen, en geeft het meisje een zoen. “Tot straks, Lieverd.” Even kijkt hij Sofie nog aan.

“Ik hoop dat je je snel weer goed voelt”, zegt hij.

Zodra Thijs weg is, veegt Sofie de tranen van haar gezicht af. Ze probeert zo stoer als ze kan om weer op te staan, maar halverwege haar poging zakt ze terug.

“Ik zou nog even wachten”, reageert het meisje. “Zo’n hyperventilatie slaat een hoop energie uit je lichaam.”

Voorzichtig durft Sofie haar weer aan te kijken. “Dankjewel”, fluistert ze. “Ik heb zoiets nog nooit eerder gehad. Ik zou niet weten wat ik had moeten doen.”

“Kan gebeuren”, reageert het meisje. Ze is totaal niet onder de indruk van de situatie, terwijl Sofie stiekem helemaal van slag is. Blijkbaar is ze het echt gewend.

Het meisje pakt haar tas bij zich en rommelt er even doorheen. Al snel vindt ze een flesje water en geeft het aan Sofie. “Neem jij die maar mee. Je moet nu veel drinken. Dat is goed voor je. Des te eerder ben je weer een beetje op krachten.”
Sofie pakt het flesje dankbaar aan en begint gretig te drinken. Pas nu merkt ze hoeveel dorst ze hiervan heeft gekregen.

“Ik heet Debbie, trouwens”, lacht het meisje ineens. “Mijn vriendje Thijs woont bij jullie in het gebouw. Volgens mij heb ik je daar wel eens rond zien lopen.”

“Sofie”, stelt ze zich voor. “Dat kan, maar ik kom eigenlijk niet zo heel vaak van mijn kamer af. Druk met uitpakken, en ..”
“En één van je huisgenoten is een kolossaal kreng?”, maakt Debbie de zin af, waarna ze allebei in de lach schieten.
“Behoorlijk, ja”, antwoordt Sofie.

“Ja, ik ken Nathalie wel”, vertelt Debbie. “Ze is zo paranoïde. Om de zoveel tijd is ze haar spullen kwijt en dan beschuldigt ze daar jan en alleman van. Echt belachelijk. Niet goed voor de sfeer. Thijs is blij dat hij op de zolderverdieping zit en er niet veel van meekrijgt.”
“Dat kan ik me voorstellen”, reageert Sofie snel. Maar intussen schieten er andere gedachten door haar hoofd. “Dus, dáárom was Nathalie zo boos op me. Ze maakt hetzelfde mee als ik. Er verdwijnen bij haar ook spullen. Ongetwijfeld heel persoonlijke.”, denkt Sofie.
Maar echt helder nadenken lukt Sofie nog niet helemaal. Misschien kan ze beter wachten tot een later moment om die informatie eens goed te overdenken.

“Komt het door haar dat je zo gestrest bent?”, vraagt Debbie bezorgd.

Sofie schudt snel haar hoofd. Ze wil er niet nog meer mensen bij betrekken. Zeker als die een connectie hebben met huisgenoten, zoals Thijs.

“Wil je erover praten? Het hoeft niet, maar als je alles maar wegstopt, dan krijg je situaties als deze”, legt Debbie uit. “Dan komt alle stress in één keer naar boven en loopt het de spuigaten uit.”

Sofie weet dat Debbie gelijk heeft, maar het lukt haar niet om te vertellen wat er allemaal aan de hand is.
“Oké, waar is je mobiel?”, vraagt Debbie, zodra ze merkt dat Sofie nu niet zal gaan praten.

Sofie haalt haar telefoon uit haar broekzak en geeft hem aan Debbie. Even later krijgt ze hem terug. “Ik heb mijn nummer in je toestel geprogrammeerd”, legt Debbie uit. “Je kunt me altijd bellen, als je er wel klaar voor bent om te praten. Of als er niemand anders is. Ik beloof je dat ik er verder mijn mond over zal houden.”
“Dan beloof ik om je te bellen”, zegt Sofie. De bezorgdheid van Debbie raakt haar. Dat een vreemde zo vriendelijk voor haar is, heeft Sofie nog nooit meegemaakt. Misschien is het de stad wel. In Drenthe zou zoiets niet snel voorkomen.

“Gaat het inmiddels weer een beetje?”, informeert Debbie. Sofie knikt, en veegt nog een laatste, verdwaalde traan van haar wang.
“Nou, dan houd dat flesje water bij je. Stap op de fiets, ga naar huis en kruip in bed. Rust uit en als je wakker bent, kun je de dingen een beetje overdenken. En mij een app’je sturen over hoe het met je gaat”, instrueert Debbie haar.
“Zal ik doen”, zegt Sofie. Maar in bed kruipen is het laatste waar ze nu behoefte aan heeft. Dat levert alleen maar meer stress op. Dan moet ze een luierbroekje aantrekken, en dat herinnert haar toch weer constant aan alles wat er fout gaat. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit laatste broekje gestolen is.
Nee, Sofie heeft geen behoefte om herinnerd te worden aan al die nattigheid.

Nattigheid ..

“Ah, nee, toch”, roept Sofie ineens uit, terwijl ze haar blik op haar broek richt. Tussen haar benen is een flinke donkere plek te zien. De realisatie dringt langzaam door – ze heeft in haar broek geplast.

Debbie merkt het ook pas op het moment dat Sofie ervan schrikt. Maar ze reageert opnieuw ijzig kalm.
“Rustig maar, Sofie”, sust ze. “Dat kan wel eens gebeuren. Ik heb het zovaak bij mijn broertje gezien. Je bent door de stress nog maar gefocust op één ding: je ademhaling. Dan kunnen dit soort .. ongelukjes gebeuren.”
De tranen dreigen opnieuw bezit te nemen van Sofie’s wangen, maar deze keer kan ze het met heel veel moeite voorkomen.
“Kom”, zegt Debbie. “Sla je jas gewoon om je heup heen. Het is toch niet zo koud, en voor je het weet ben je thuis. Je hoeft je niet te schamen, oké?”
Maar dat doet Sofie natuurlijk wel. De hele weg naar huis kijkt ze bezorgd om zich heen, of er niemand is die de natte plek op haar broek kan opmerken. Uiteraard gebeurt dat niet, nu de jas om haar middel is geknoopt, maar het voelt alsof iedereen het ziet.
Eenmaal terug op haar kamer, sluit Sofie de deur gelijk af. Snel doet ze haar kleren uit, en gooit ze direct op de vloer. “Debbie heeft gelijk”, denkt ze bij zichzelf. “Ik moet slapen.”

Pas als het luierbroekje zijn plek heeft gevonden om haar lichaam, keert er enige vorm van kalmte terug. Met verder alleen een hemdje aan, zit Sofie op de rand van haar bed. Snel neemt ze nog een paar slokken water uit het flesje van Debbie. Inmiddels is het bijna leeg. Het is lang geleden sinds Sofie voor het laatst zoveel heeft gedronken voor het slapen.

Na een half uur woelen, beseft Sofie dat ze de slaap niet zal vatten. Ze besluit om Debbie een berichtje te sturen, om haar gerust te stellen. Dan ziet ze dat haar mobiel bijna leeg is. Haar oplader ligt in de afgesloten bureaulade, met het speentje ernaast.

Terwijl Sofie de telefoon en de oplader insteekt, blijft het speentje haar aankijken. Wat het precies is, kan Sofie niet uitleggen. Iets intrigeert haar. Eigenlijk al sinds ze het speentje vond.
“Op dit moment wil ik alles wel proberen om in slaap te komen”, mompelt Sofie. Zo snel als ze kan, stopt ze de speen in haar mond. Het is bijna alsof ze een pleister wegtrekt. Echt lekker smaakt het niet, merkt ze, terwijl ze weer in bed gaat liggen. Maar om de één of andere reden werkt het sabbelen sussend.

Enkele minuten later valt Sofie eindelijk in slaap.
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Stay wet! xD
  • Geboortejaar: 1995
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #141 november 20, 2013, 16:05:50 16:05*
Echt een erg mooi verhaal! Je hebt echt talent, complimenten!  !1

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #142 november 20, 2013, 18:52:07 18:52*
vind het weer geweldig, compliment!! snakebite.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
  • Geboortejaar: 1997
Reactie #143 november 20, 2013, 22:18:46 22:18*
Mooi hoofdstuk weer. Ik heb laatst ook voor het eerst zo'n hyperventilatie meegemaakt op Schiphol, dus ik kan oprecht zeggen dat je het heel mooi beschreven hebt!
Proud to be part of the hard

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #144 november 21, 2013, 00:44:05 00:44*
Altijd fijn zo'n verhaal voor het slapen gaan

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • ik in m'n tena maxi o yeah
    • beste luiers ooit zelf ontworpen samen met een vriend van hier
  • Geboortejaar: 1992
Reactie #145 november 21, 2013, 17:29:06 17:29*
super weer
lekker lui op de bank met luier en een kinder film aan is de beste manier om je luier te benutten:P verder met luier onder de douche is ook GEWELDIG:P:P

Offline (Verborgen)

• Jongeren
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1997
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #146 november 21, 2013, 23:57:23 23:57*
Fantastisch verhaal! Bijna net zo goed als Peetoom! Beste schrijver deze site!

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geboortejaar: 1994
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #147 november 22, 2013, 06:53:51 06:53*
Leuk super mooi verhaal!!

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Reactie #148 november 22, 2013, 07:25:18 07:25*
Echt een erg mooi verhaal! Je hebt echt talent, complimenten!  !1

Dankjewel! :) Ik weet niet of het een talent is, om eerlijk te zijn. Het is gewoon een passie.  ^-^

vind het weer geweldig, compliment!! snakebite.

Blij dat ik je na al die tijd nog niet teleur heb kunnen stellen. ;)

Mooi hoofdstuk weer. Ik heb laatst ook voor het eerst zo'n hyperventilatie meegemaakt op Schiphol, dus ik kan oprecht zeggen dat je het heel mooi beschreven hebt!

Thanks! Ik heb het zelf nooit gehad, maar mijn ex-vriendin wel. Met 'dank' aan enige ervaring kunnen beschrijven, dus. :)

Altijd fijn zo'n verhaal voor het slapen gaan

Fijn om te horen! Hopelijk is het niet omdat het verhaal zo saai is, dat je ervan in slaap valt. :P

super weer

Thanks! ^-^

Fantastisch verhaal! Bijna net zo goed als Peetoom! Beste schrijver deze site!

Dankjewel! Groot compliment, maar er zit veel talent op deze site. Al zou ik natuurlijk wel eens willen weten hoe díé verkiezing zou aflopen. :P

Leuk super mooi verhaal!!

Thanks, dude! :)

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #149 november 22, 2013, 11:14:15 11:14*
Nee hoor, niet omdat het zo saai is.
Meer omdat ik zo verslaaft ben dat ik elke avond voor ik ga slapen kijk of er een nieuw hooftstuk is :-)