Poll

Hoe goed is dit verhaal?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)  (gelezen 109090 keer)

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • Outwit - Outplay - Outlast
  • Contact behoefte: iedereen
  • Ik ben: Papa
Re: Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)
Reactie #105 oktober 14, 2013, 21:00:56 21:00*
super weer deze clifhanger was weer erg scherp hoor

en weer een topdeel :)

Een geweldig vervolg kan weer niet wachten op het vervolg ;)

Vanavond is het zo ver. De vorige keer dat ik het hoofdstuk wilde afmaken, ontdekte ik namelijk dat ik hier anderhalf jaar behoorlijk ben bedonderd door een faker, dus dat heeft het even voor me verzuurd. Heb er inmiddels weer echt zin in! :)
Daar zijn er helaas een heleboel van en je komt er meestal te laat achter maar gelukkig dat je er weer zin in hebt.

waaaw ik wordt gek weer een cliffhanger ondanks dat wel weer prachtig geschreven ben jaloers op je talent al lees ik liever dan ik schrijf
blijf schrijven en posten zolang ik leef en ik leef in de wolken

Bedankt voor de fijne reacties, allemaal! ^-^
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---
Voor een lijst van mijn verhalen, kun je terecht op mijn profiel. :)

Offline (Verborgen)

• Dom Blondjee :P
  • Jongeren
  • Toplid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als je hard genoeg werkt, kan je alles bereiken!
  • Geboortejaar: 1999
  • Ik ben: TB & DL
Re: Sofie (DL, ML, WL, NL, BP, VN)
Reactie #106 oktober 14, 2013, 22:42:32 22:42*
1 woord: GEWELDIG!!!!!
We want more! :) Weer zo'n cliffhanger! :)

Ha! Dat waren zeven woorden! :P

Dankjewel, zal niet lang duren tot het vervolg. Overmorgen, ofzo. En, ja, die cliffhangers beginnen een beetje mijn handelsmerk te worden. xD

Ja, met één woord bedoelde ik eigenlijk alleen het woord geweldig xD
De kriebels die ik voel als ik aan luiers denk zijn kriebels die ik kan beschouwen als een fijn geschenk :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Ik hou zoveel van luiers
  • Contact behoefte: alle tieners
  • Geboortejaar: 1980
  • Ik ben: TB
Reactie #107 oktober 17, 2013, 17:19:24 17:19*
Geweldig meer meer  ,./ !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1 dance dance dance dance
Luiers dragen is hetzelfde voor iedereen maar alleen ik heb er genot van.
Ik ben geboren in 1997 en dus niet in 1980 zoals op mn profiel staat.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
  • Geboortejaar: 1997
  • Ik ben: DL
Reactie #108 oktober 17, 2013, 21:35:05 21:35*
Heel spannend einde weer! Ben weer benieuwd hoe dit verder gaat.

Ik denk dat mijn mailtje weer bedolven is onder je overige mailtjes, Snakebite?  ;)
Proud to be part of the hard

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • wees lief vor elkaar
  • Contact behoefte: tieners meisje
  • Geboortejaar: 1994
Reactie #109 oktober 23, 2013, 01:57:36 01:57*
wacht nog steeds  met smart op het volgende deel hoop dat het binnenkort komt
als je me wilt toevoegen als vriend leer me dan eers kennen en voeg me dan pas toe.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • A Simple Hello Could Lead To A Million Things.
Reactie #110 oktober 27, 2013, 12:48:30 12:48*
 !1 mooi, maar dat spreekt voor zich bij jou  dance
Weep not for roads untraveled
Weep not for sights unseen
May your love never end and if you need a friend,
There's a seat here along side me.

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Re: Sofie (DL, ML, WL, NL, BP, VN)
Reactie #111 oktober 28, 2013, 16:17:21 16:17*
Ja, met één woord bedoelde ik eigenlijk alleen het woord geweldig xD

Vooruit dan maar. ;)

!1 mooi, maar dat spreekt voor zich bij jou  dance

Haha, was dat maar zo. Dan kon iedere éérste versie gelijk 't internet op. :P

Geweldig meer meer  ,./ !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1 !1 dance dance dance dance

Thanks! Woensdag, woensdag, woensdag. ;)

Heel spannend einde weer! Ben weer benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik denk dat mijn mailtje weer bedolven is onder je overige mailtjes, Snakebite?  ;)

Ik was zelf ook wel benieuwd hoe het verder zou gaan. De cliffhanger was eigenlijk een spontane twist, haha. :P
Je mailtje staat bovenaan mijn prioriteitenlijst voor als je terug bent. :)

wacht nog steeds  met smart op het volgende deel hoop dat het binnenkort komt

Nog maar twee nachtjes slapen. ;)
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • wees lief vor elkaar
Reactie #112 oktober 30, 2013, 13:34:04 13:34*
waaw het is woensdag ik wil zo graag lezen
als je me wilt toevoegen als vriend leer me dan eers kennen en voeg me dan pas toe.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • voornamelijk PVC en Diaper lover
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #113 oktober 30, 2013, 19:47:15 19:47*
Zelfde, een van de weinige verhalen naast Luna en daan dan, die ik regelmatig check op updates, en waarvan ik ook op updates hoop

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • wees lief vor elkaar
Reactie #114 oktober 30, 2013, 22:33:27 22:33*
snakebite het is bijna donderdag de dag is bijna voorbij denk je dat het nog gaat lukken vandaag  ,./

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Sofie (Hoofdstuk 07)
Reactie #115 oktober 31, 2013, 10:49:29 10:49*
Hoofdstuk 07:   Dreiging

“Ik weet precies waar jij mee bezig bent”, bijt het vreemde meisje Sofie toe.

Geschrokken neemt Sofie een paar passen afstand van haar. De bundel kleren houdt ze stevig tegen zich aan, vrezend dat het broekje te zien is. Alleen de geur kan alles al verraden.

“Hoe .. hoe bedoel je?”, stamelt Sofie. Uit alle macht probeert ze te begrijpen waar het meisje vandaan is gekomen. Wie het is. En vooral: waar het meisje denkt dat Sofie mee bezig is.

“Wat denk je nou zelf?”, antwoordt het meisje. “Hoe dom denk je dat ik ben? Er gebeuren hier rare dingen sinds jij op deze verdieping bent komen wonen. Dingen die absoluut niet kunnen. Die letterlijk onmogelijk zouden moeten zijn. En nu zie ik je hier met de loper in je hand? Dat verklaart alles.”

Sofie snapt er niets van. Het klopt dat ze betrapt is met de loper van Femke in haar handen, maar het is de eerste keer dat ze dat ding vastheeft. Sterker nog, het is de eerste keer dat ze ‘m ziet. Hoe komt dat meisje erbij dat de zaken anders liggen? Welke rare dingen gebeuren hier?
Nou, Sofie heeft zelf natuurlijk een aantal rare dingen meegemaakt. Maar als ze daar iets over laat doorschemeren, dan kan ze het natte luierbroekje net zo goed gelijk onder de neus van dat meisje duwen. Dat is het laatste wat iemand wilt.

Terwijl allerlei vragen door Sofie’s gedachten spelen, neemt ze het meisje goed in zich op. Het is tenslotte de eerste keer dat ze haar ontmoet.
Het meisje is duidelijk nog maar net wakker, want ze loopt ook nog rond in haar pyjamabroek en een zwart hemdje. De toilettas in haar hand, en de handdoek over haar schouder zijn natuurlijk ook een duidelijke aanwijzing.
Ze is even groot als Sofie, ongeveer een meter vijfenzestig, maar wel forser gebouwd. Niet dik, maar wel een voorgevel waar Sofie niet omheen zou kunnen zonder een atlas. Haar zwartgeverfde haren hangen tot net boven haar schouders. De schouder die niet door de blauwe handdoek bedekt wordt, toont een grote tatoeage van een bloem. Het meisje heeft bovendien een piercing net onder haar lip, en een paar kleinere in haar oren. Op haar oren rust een bril met een fors, zwart frame, waaronder haar mooie, groene ogen goed uitkomen.

Maar op dit moment schieten die ogen vuur.

“Ik weet echt niet waar je het over hebt. Sorry”, probeert Sofie zich onder de confrontatie uit te maken. Er is geen enkele uitkomst denkbaar die goed is voor Sofie zelf. Ze heeft tenslotte niets te zoeken op Femke’s kamer. Hier kan alleen maar ellende van komen, en die kan beperkt worden door zich hier zo snel mogelijk vandaan te maken.

Maar zo makkelijk laat het meisje Sofie er niet mee weg komen. Op het moment dat Sofie zich langs haar probeert te wurmen pakt ze met haar vrije hand Sofie’s bovenarm vast. Met een pijnlijke beweging draait ze de arm zo terug, dat Sofie haar wel weer aan moet kijken.

“Luister, kreng”, sist ze naar Sofie. “Wat jij in je eigen tijd en op je eigen kamer doet, dat moet je helemaal zelf weten. Maar zorg dat je mij met rust laat. Als je nog één keer bij mij in de buurt komt, dan vreet ik je op. En geloof maar dat ik de informatie heb om die belofte waar te maken.”

Compleet overdonderd door deze bedreiging laat Sofie de loper uit haar hand vallen. Geschrokken, blijft ze bij haar eerdere conclusie: weg hier!
Vastbesloten rukt Sofie haar arm los uit de houdgreep van het meisje, en verlaat ze de kamer van Femke. Zonder om te kijken baant ze zich een weg naar haar eigen kamer. Eenmaal binnen doet ze de deur op slot, gooit het stapeltje kleding in een hoek en gaat op haar bed zitten.

Het duurt even voordat Sofie op adem is gekomen. “Wat is er nou net gebeurd?”, vraagt ze zich hardop af. Dat meisje moet de vierde bewoonster van deze verdieping zijn; dat kan haast niet anders.
Sofie is al sinds het moment van de inbraak op haar kamer benieuwd geweest naar het vierde meisje dat op een kamer in deze gang woont. Sterker nog, het is haar hoofdverdachte geweest. Femke heeft haar naam een keer genoemd, maar het duurt even voordat Sofie er weer op komt.

“Nathalie”, mompelt ze.

Maar de confrontatie die zojuist plaats heeft gevonden doet Sofie denken dat Nathalie juist meer interesse had in háár, dan andersom. Maar waarom? Het is de eerste keer dat ze elkaar ontmoet hebben. Het is gewoon onmogelijk dat Sofie ooit iets heeft gedaan om Nathalie dwars te zitten. Integendeel: het is waarschijnlijk dat juist Nathalie iets heeft gedaan om Sofie te saboteren. Inbreken op haar kamer, een speen achterlaten en haar luierbroekjes stelen.

Sofie werpt een blik naar de hoek waar ze het stapeltje kleding achter heeft gelaten. Het opengescheurde broekje is nu duidelijk zichtbaar. Terwijl ze het broekje van de grond raapt, kan Sofie alleen maar hopen dat dit tijdens de confrontatie met Nathalie niet het geval is geweest.

Als het natte broekje in haar prullenbak verdwijnt, beseft Sofie hoe weinig moeite ze er zelf nog mee heeft. Voordat ze de luierbroekjes ging dragen, zag Sofie er enorm tegenop. Ze zou nooit hebben verwacht dat het maar twee dagen heeft geduurd, voordat de luiers een normaal onderdeel van haar dagelijkse routine zijn geworden.
Maar het is wel háár routine, en Sofie heeft er absoluut geen behoefte aan om die met iemand anders te delen. Zeker niet binnen het studentenhuis. En al helemaal niet met zo’n type als Nathalie. Zelfs als Nathalie niets te maken heeft met de inbraak op Sofie haar kamer, dan nog kan ze haar niet vertrouwen. Ze heeft zo snel over Sofie geoordeeld dat het nooit goed zou kunnen uitpakken. En bovendien: Nathalie is gewoon een bitch.

Hoewel Sofie in eerste instantie verwacht had dat Nathalie schuldig was aan de inbraak, hoopt ze nu vurig dat ze er helemaal niets mee te maken heeft. Ze ziet geen enkele mogelijkheid om het tegen iemand als Nathalie op te nemen.

Inmiddels geeft Sofie’s telefoon aan dat het tijd is om haar spullen te pakken en richting school te vertrekken. Binnen twintig minuten is er een welkomstcollege voor alle eerstejaarsstudenten. Het is niet verplicht. Maar Sofie, als iemand uit een compleet ander deel van het land, verwacht dat er nogal wat relevante informatie voorbij zou kunnen komen.
Snel grijpt Sofie haar rugzak uit de kast, en stopt er een pen en wat papier in. Lunch laat ze maar even voor wat het is. Er is niet genoeg tijd meer om boterhammen te smeren, en bovendien wil ze niet te lang in de keuken hangen terwijl Nathalie hier ook nog rondloopt.

Voorzichtig steekt Sofie haar hoofd om de hoek van haar kamer. Normaal gesproken kun je het goed horen wanneer iemand onder de douche staat, vanwege het stromende water en de vrij dunne deuren. Maar dat geluid is er nu niet. Nathalie staat dus niet onder de douche, en Sofie heeft geen idee waar ze wél uithangt.

Zo stil als ze maar kan, sluit Sofie haar kamer af en struint ze door de gang. Voorzichtig kijkt ze steeds even naar de gezamenlijke ruimtes, om te zien of Nathalie daar misschien nog is. Maar het meisje is nergens te bekennen.

“Waarschijnlijk heeft ze zich ook snel uit de voeten willen maken”, bedenkt Sofie zich hardop. Wel vreemd, want Nathalie lijkt haar nu niet iemand die de confrontatie uit de weg zou willen gaan. Ze kan natuurlijk ook gewoon een college hebben, en daarom zo snel zijn vertrokken.
Hoe dan ook – Sofie heeft geen tijd meer om te treuzelen. Ze wil niet te laat komen op haar eerste dag. Dat zou op school ook direct al negatieve aandacht op Sofie vestigen, en daar heeft ze vandaag al meer dan genoeg van gehad.

Terwijl ze richting haar nieuwe school fietst, bedenkt Sofie zich dat ze vandaag haar kans moet grijpen om een nieuw pak luierbroekjes te gaan kopen. Ze weet tenslotte zeker dat Veerle vandaag niet hoeft te werken, en dus is het kleine Kruidvat-filiaal een perfecte gelegenheid. Afgelegen en er zijn geen bekenden. Snel probeert Sofie uit te rekenen of ze nog genoeg contant geld heeft, want ze wil er geen seconde langer blijven dan nodig is. Pinnen zou onnodig veel tijd kosten. Hoe dan ook, daar moet ze zich na het college maar druk om maken.

Het duurt niet zo lang voordat Sofie bij haar nieuwe school aankomt. Dat gebouw is een stuk groter dan de middelbare school waar Sofie jaren heeft doorgebracht. Alleen de fietsenstalling is er al enorm.
Gelukkig is het gebouw zelf wel overzichtelijk ingericht. Sofie was al even bang dat ze verdwaald zou raken, op weg naar de collegezaal. Maar de wegwijzers geven aan dat ze alleen nog recht door het cafetaria hoeft te lopen, en dan ligt de zaal aan haar rechterkant. Veel simpeler kan het niet zijn, dus Sofie heeft er vertrouwen in dat het zelfs háár zou moeten kunnen lukken.

Maar, zoals met zoveel dingen, is het voor Sofie niet zo simpel als het in eerste instantie lijkt. Terwijl ze door het cafetaria loopt, ziet Sofie ineens een bekend gezicht. Nathalie zit met een klein groepje vrienden aan een tafeltje. Ze ziet Sofie ook direct, en schiet haar direct een vernietigende blik toe.
Sofie staat als genageld aan de grond. Ze wist dat er een kans was dat ze Nathalie op school tegen het lijf zou lopen, maar het blijkt toch een enger moment dan Sofie had verwacht. Ze ziet hoe Nathalie een vriendin aanstoot en richting Sofie wijst.
Het meisje heeft dezelfde kledingstijl als Nathalie. Sofie weet niet hoe het precies heet, maar het heeft iets weg van emo, punk of gothic. Totaal niet haar ding. Maar aan die tafel zitten er vijf die wel die interesse hebben. En nu hebben ze ook interesse in Sofie. Nathalie vertelt iets aan de groep, waarna ze allemaal Sofie’s kant opkijken en een enkeling begint te lachen.

Sofie heeft geen idee wat Nathalie ze verteld heeft, maar ook niet de behoefte om daar achter te komen. Snel draait ze zich om en loopt het schoolgebouw uit. Zonder ook maar één keer om te kijken, en met steeds snellere passen.
Het is een drastische reactie op Nathalie. Sofie weet ook niet goed waar het vandaan is gekomen, maar ze kan gewoon niet anders. Het werd haar veel te benauwd.

Terwijl Sofie het slot van haar fiets open probeert te krijgen, wordt het haar allemaal even teveel. Ze laat zich tegen de muur van de fietsenstalling tot op de grond zakken. Uit alle macht probeert ze zichzelf te kalmeren, totdat iemand haar onverwacht aanspreekt.

“Hé, gaat het wel goed?”

Als Sofie omhoog kijkt, ziet ze Thijs. De jongen met de lange haren, die op de zolderverdieping woont.

“Wat is er aan de hand?”, vraagt hij vriendelijk, voordat Sofie in tranen uitbarst.

Sorry voor het wachten; ik was gistermiddag na het eten op de bank in slaap gevallen, en werd midden in de nacht pas wakker. Heb er toen niet meer aan gedacht dat ik nog iets moest posten. :)
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties - voel je vrij om eens een gokje te wagen! Wie heeft er ingebroken op de kamer van Sofie, en, waarom?

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • voornamelijk PVC en Diaper lover
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #116 oktober 31, 2013, 11:51:29 11:51*
top nieuw deel, altijd wachtende op nieuwe delen..  Ik vindt Nathalie te veel voor de hand liggend, en geef dus Thijs als hoofdverdachte aan...

Offline (Verborgen)

• Tieners
  • Gewaardeerd lid
  • the one and only
  • Geboortejaar: 1998
Reactie #117 oktober 31, 2013, 14:36:47 14:36*
Ik waag een gokje op de huisbazin mss om duidelijk te.maken dat nieuwe zich moeten gedragen en dat zij het heft in handen heeft ? Leuk stuk weer daddy <3 
When life is survive it isn't a life

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • ik in m'n tena maxi o yeah
    • beste luiers ooit zelf ontworpen samen met een vriend van hier
  • Geboortejaar: 1992
Reactie #118 oktober 31, 2013, 19:10:06 19:10*
gokje veerle heeft de speen om het bed gelegd en de luierbroekjes zijn weg gehaald door nathalie
verder weer leuk deel en het laatste stukje kon je zien aan komen
lekker lui op de bank met luier en een kinder film aan is de beste manier om je luier te benutten:P verder met luier onder de douche is ook GEWELDIG:P:P

Offline (Verborgen)

• Dom Blondjee :P
  • Jongeren
  • Toplid
  • Als je hard genoeg werkt, kan je alles bereiken!
  • Geboortejaar: 1999
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #119 oktober 31, 2013, 22:49:18 22:49*
Ik denk, een onbekend persoon, een oude vijand uit het verleden die wraak wilt :)
De kriebels die ik voel als ik aan luiers denk zijn kriebels die ik kan beschouwen als een fijn geschenk :)