Poll

Hoe goed is dit verhaal?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)  (gelezen 104891 keer)

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • Outwit - Outplay - Outlast
  • Contact behoefte: iedereen
  • Ik ben: Papa
Sofie (TB, ML, TL, WL, NL, GL, VN, BP)
juni 26, 2013, 20:40:50 20:40*
Laat me via de comments en de poll maar graag weten hoe jullie het verhaal vinden! Feedback is altijd welkom. :)
Wil je op de hoogte blijven van nieuwe hoofdstukken? Dan kun je je het beste abonneren op dit topic. Bij iedere nieuwe post krijg je dan een e-mailtje. De meest handige manier om niets te missen. ;)

Enjoy! ^-^

SOFIE: Kennismaking (Serie 1):

'Sofie' is een meisje van achttien, dat voor een nieuwe studie op kamers gaat. Niet alleen verruilt ze het Drentse landschap voor de drukke stad Maastricht, maar ook staat ze voor het eerst op zichzelf. Terwijl Sofie probeert om haar eigen, nieuwe leventje op te bouwen, blijft een groot geheim haar achtervolgen. Dan rijst de vraag hoe lang het nog een geheim kan blijven.

Proloog: Verderop in deze post.
Hoofdstuk 01: "Spiegelbeeld" *klik*;
Hoofdstuk 02: "Betrapt?" *klik*;
Hoofdstuk 03: "Wantrouwen" *klik*;
Hoofdstuk 04: "Paniek" *klik*;
Hoofdstuk 05: "Schuldig" *klik*;
Hoofdstuk 06: "Afhankelijk" *klik*;
Hoofdstuk 07: "Dreiging" *klik*;
Hoofdstuk 08: "Nattigheid" *klik*;
Hoofdstuk 09: "Vriendschap" *klik*;
Hoofdstuk 10: "Kleinigheid" (Komt 22 januari.);
Hoofdstuk 11: "Begrip" (Komt 29 januari.).

-------------------------

PROLOOG

Ondanks dat het een heerlijk warme dag is, staat er een behoorlijke windkracht. Als je dan ook nog midden op een hoge brug staat, voel je de wind extra goed.

Sofie vindt het echter een heerlijk idee, als haar haren wild dansen in de wind. Het geeft toch even, héél even, een gevoel van absolute vrijheid. De onderkant van haar jurkje wappert vrolijk met de wind mee, terwijl Sofie eens diep inademt.

Het is hier zo anders, in Maastricht. De geuren, de geluiden en de mensen. Totaal niet wat Sofie zo enorm gewend is. Het leven is in deze stad natuurlijk anders dan in een klein dorpje in Drenthe. Het is een wereld van verschil, en dat vindt Sofie heerlijk.

Na een goed kwartier te hebben genoten van het uitzicht vanaf de Sint Servaasbrug, stapt Sofie weer op haar fiets. Ze heeft nog een hoop werk te doen. Haar studentenkamer staat nog vol met verhuisdozen.

Sofie’s moeder en zusje zijn twee keer vanuit Drenthe op en neer gereden om al haar spullen op tijd voor het nieuwe schooljaar in Maastricht te hebben. Nu staan alle dozen er, maar heeft Sofie geen zin om alles uit te pakken.

“Het bed staat”, denkt ze bij zichzelf. “De rest kan wachten.”

Ondanks dat Sofie ontzettend benieuwd is naar haar nieuwe woonplaats, besluit ze om de vaart er eens goed in te zetten. De schemering begint al langzaam in te vallen, en Sofie wil liever niet in het donker over straat.

Voor het verkennen van Maastricht heeft Sofie dan ook nog genoeg tijd. Overmorgen begint ze aan het eerste jaar van een nieuwe studie. European Studies, zoals dat zo mooi heet. Talen, economie en recht; de opleiding is zo breed dat Sofie zelf ook nog niet goed weet wat ze ervan moet verwachten.

Maar ze heeft er wel ontzettend zin in!

Als Sofie bij haar studentenhuis aankomt, moet ze even zoeken naar de sleutel van de fietsenberging. Met vier nieuwe sleutels aan haar bos, gaat dat allemaal niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk vindt Sofie de goede, en zet ze haar fiets veilig weg.

Daarna de nieuwe sleutel voor de hoofdingang, en die van de verdieping waarop haar kamer ligt. Ten slotte de sleutel van Sofie’s kamer zelf. Haar eigen plekje; dat vindt ze erg spannend. Het is zo’n beetje voor het eerst dat Sofie echt op zichzelf is.

Eenmaal binnen, doet Sofie de deur direct weer op slot. Haar moeder heeft, voordat ze terugreed naar Drenthe, er op gehamerd dat Sofie voorzichtig moet zijn. Ze maakt zich waarschijnlijk teveel zorgen. Dat is precies één van de redenen dat Sofie heeft gekozen voor een studie aan de andere kant van het land.

Afstand.

Afstand van haar oude school, bekenden, haar moeder en vader. Nou, ja, die afstand tot haar vader is er altijd al geweest. Maar toch brengt deze afstand Sofie veel meer rust. De enige die ze echt zal missen is haar jongere zusje.

Met de schemering, begint ook de honger in te zetten. Het is niet de eerste keer dat Sofie zelf moet koken, maar het is wel voor het eerst dat ze in haar eentje eet. Ze vindt het leuk om te koken, het kan zo’n fijn rustmoment zijn. Daarom snapt Sofie ook niet dat studenten meestal zo ongezond eten. Gewoon een half uurtje afschakelen tijdens het koken; zo moeilijk is dat toch niet?

Maar goed, het is dan ook pas de eerste dag van haar eigen studentenleven. Wie weet hoe Sofie er zelf over vier jaar aan toe is.

Niet veel later heeft Sofie zich op haar bed genesteld met een kom soep. Haar laptop staat vlak naast haar, zodat ze iets kan kijken tijdens het eten.

Ondanks dat Sofie aan een compleet nieuw leventje is begonnen, blijft één ding hetzelfde. Acht uur: GTST. Ze zegt altijd dat ze het gewend is om met haar moeder te kijken, maar stiekem kijkt ze best wel graag naar die jongen met de lange haren.

Tijdens het kijken dwalen Sofie’s ogen soms af naar de vele dozen en planken die meer dan de helft van haar kamer in beslag nemen. Dat wordt morgen echt doorwerken, als ze plaats wil maken voor haar bureau. Laat staan, om dat ding nog in elkaar te schroeven.
Gelukkig is Sofie zo slim geweest om de dozen met kleding en beddengoed vooraan te zetten, zodat ze niet eerst over de rest moet klimmen als ze iets nodig heeft.

Zodra de eindtune van GTST wordt gespeeld, besluit Sofie dat het tijd begint te worden om haar bed op te maken. Als ze morgen de hele dag gaat uitpakken en inrichten, kan ze maar beter op tijd gaan slapen.

Bij het openen van de eerste doos is het meteen raak. Terwijl Sofie de hele dag heeft genoten van de verhuizing en haar nieuwe woonplaats, is er één ding dat ze verdrongen heeft. Nu ze het weer ziet, is er geen weg meer omheen.

Met een diepe zucht pakt Sofie haar beddengoed uit de verhuisdoos. Kussensloop, dekbedhoes, matrashoes en ten slotte een plastic zeiltje. Sofie vindt het zo vernederend dat ze dat ding mee heeft moeten nemen. Maar niet zo vervelend als het pak luierbroekjes dat ze daarna nog uitpakt.

Bedplassen is altijd al een vervelend onderdeel van Sofie’s leven geweest. Een onderdeel dat ze liever ook in Drenthe had achtergelaten. Maar het is niet anders.
Haar moeder heeft er nooit echt moeilijk over gedaan. Zelfs niet toen het ruim drie keer in de week fout ging. Maar nu Sofie op kamers ging, was het toch tijd voor een goed gesprek. Want in Maastricht zou Sofie niet zomaar een matras kunnen drogen. Of elke dag gewassen lakens buiten kunnen hangen.

Sofie was het er toen mee eens; dit is de beste oplossing. Maar leuk is anders. Héél anders. “Stomme dingen met hun bloemetjesmotief”, moppert Sofie zachtjes. Toch is er van binnen een klein deel dat niet klaagt. Nu weet Sofie in ieder geval zeker dat ze morgen droog wakker wordt. Daar kijkt ze dan ook wel weer naar uit.

Gemotiveerd maakt Sofie haar bed op. Des te eerder ze gaat slapen, des te eerder is het morgen. De eerste echte dag van een nieuw leven. Ze kan niet wachten om te zien hoe dat zich gaat ontvouwen. Zelfs luierbroekjes nemen Sofie die voorpret niet af.
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---
Voor een lijst van mijn verhalen, kun je terecht op mijn profiel. :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Superlid
  • Geslacht: Vrouw
  • This is who i am
  • Geboortejaar: 1989
  • Ik ben: DL
Re: Sofie (ML, WL, NL, BP)
Reactie #1 juni 26, 2013, 20:47:37 20:47*
Klinkt als een leuk verhaal Snakebite!

Offline (Verborgen)

• Jongeren
  • Forum Held
  • Contact behoefte: alleen bekenden
  • Geboortejaar: 1997
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #2 juni 26, 2013, 20:50:44 20:50*
Wow, al een goed begin!!! !1
Hoop snel op een vervolg!!!
Ben benieuwd!!
Wat is het verschil tussen een tienerbaby en een biggetje?

Een tienerbaby poept in een luier en een biggetje luiert in de poep.
Hahahaha :P

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Reactie #3 juni 26, 2013, 21:23:24 21:23*
Klinkt als een leuk verhaal Snakebite!

Thanks! :)

Ben benieuwd!!

Thanks! Dat vervolg komt wel goed. Ik heb dit al een hele tijd geleden (af)geschreven. Het zijn twaalf hoofdstukken geworden, naast de proloog. Mocht het aanslaan, dan kan daar altijd nog wat bijkomen. :)
If you want a happy ending, that depends, ofcourse, on where you stop your story.

---

Offline (Verborgen)

• Jongeren
  • Forum Held
  • Contact behoefte: alleen bekenden
  • Ik ben: TB & DL
Reactie #4 juni 26, 2013, 21:42:56 21:42*
Ben benieuwd!!

Thanks! Dat vervolg komt wel goed. Ik heb dit al een hele tijd geleden (af)geschreven. Het zijn twaalf hoofdstukken geworden, naast de proloog. Mocht het aanslaan, dan kan daar altijd nog wat bijkomen. :)

Yeeeeeeeaah! 12 hoofdstukken, heb er nu al zin in!!! ,./
Ben reuze nieuwsgierig, kom maar op, zou ik zeggen!!! :P
Wat is het verschil tussen een tienerbaby en een biggetje?

Een tienerbaby poept in een luier en een biggetje luiert in de poep.
Hahahaha :P

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Reactie #5 juni 26, 2013, 21:51:24 21:51*

Haha, komt wel goed. Moet ze een beetje over de zomervakantie spreiden tot ik weer tijd heb voor Peetoom. :P

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • A Simple Hello Could Lead To A Million Things.
Reactie #6 juni 27, 2013, 00:27:14 00:27*

Haha, komt wel goed. Moet ze een beetje over de zomervakantie spreiden tot ik weer tijd heb voor Peetoom. :P
Mocht het aanslaan?? Welk verhaal van jou slaat niet aan??
Je bent er maar druk mee  :-)
Ik zag een nieuw verhaal en je naam. Nou dat zit je goed :-)
Weep not for roads untraveled
Weep not for sights unseen
May your love never end and if you need a friend,
There's a seat here along side me.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Reactie #7 juni 27, 2013, 02:23:42 02:23*
Leuk begin! Ik ben benieuwd welke kant dit verhaal op gaat  ;)
Proud to be part of the hard

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geboortejaar: 1966
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #8 juni 27, 2013, 08:56:52 08:56*
Snakebite,

In ieder geval veelbelovende start, hopelijk lukt het je om er verder mee te gaan en ben eens benieuwd welke richting dit verhaal zal uitgaan.
Beter een natte luier aan de kont, dan een plas op de grond.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • be yourself no matter what they say!
  • Geboortejaar: 1990
  • Ik ben: AB & DL
Reactie #9 juni 27, 2013, 12:08:25 12:08*
Snakebite je zorgt altijd weer voor een leuke verrassing als het om verhalen gaat.
Weer een fris en nieuw verhaal waarvan ik moet zeggen dat ik graag meer wil lezen.
Ben een groot fan van je verhalen.
Be yourself no matter what they say.

bij contact graag even een pm.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Beginneling
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #10 juni 27, 2013, 17:42:46 17:42*
erg benieuwd naar de volgende hoofdstukken...

ik kan niet wachten !!!

Offline (Verborgen)

• Daddy & Schrijver
  • Pappa's en Mamma's
  • Forum Held
Reactie #11 juni 27, 2013, 20:38:36 20:38*
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Het zijn er té veel om allemaal te quoten, maar het blijft fijn om ze te lezen. Ik zal morgen een nieuw hoofdstuk uploaden. :)

---

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #12 juni 27, 2013, 22:29:20 22:29*
ziet er weer weergaloos uit! ben benieuwd waar het heen loopt, zijn er bij dit verhaal ook stemmings inbrengen? (je weet vast wel wat ik bedoel;))

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1995
Reactie #13 juni 28, 2013, 12:25:40 12:25*
weer zo mooi verhaal van snakebite :D
ben benieuwd naar het vervolg :)
Be happy and proud of yourself

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Stamgast
  • Geboortejaar: 1994
  • Ik ben: AB
Reactie #14 juni 29, 2013, 17:18:53 17:18*
hey zijn er mensen die luiers zouden willen kopen ik heb 3verschillende soorten luiers te koop en allemaal van plastiek heb de tena slip maxi de molicare super plus en de attends m10 en zijn medium en kosten per pak 10euro dus valt mee he en woon in de buurt van eindhoven kijk me profiel maar dan hoor ik het wel gr doei diaperboy 31 ;)

uhhhhh verkeerde topic misschien,

Maar wat zeker op meer van het verhaal