De nieuwe jongen in de klas (JL BP WL KL PB)  (gelezen 46504 keer)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geslacht: Man
  • be yourself no matter what they say!
  • Contact behoefte: iedereen
  • Geboortejaar: 1990
  • Ik ben: AB & DL
Re: De nieuwe jongen in de klas (JL BP WL KL PB)
Reactie #45 juli 10, 2013, 13:29:56 13:29*
Enige tijd moeten wachtten op dot nieuwe top stuk.
Heb alleen 1 vraagje wat betekend nou precies het onderstaande stukje:

Werd het Scylla, of Charybdis?
Be yourself no matter what they say.

bij contact graag even een pm.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Plasticbroekjesfan!
  • Contact behoefte: niet opgegeven
  • Geboortejaar: 1991
  • Ik ben: DL
Reactie #46 juli 10, 2013, 13:40:46 13:40*
Bedankt dat je het verhaal leuk vindt!
Charybdis is een zeemonster in de Griekse mythologie. Ze is de dochter van Poseidon en zuster van Scylla. Samen met haar zuster huist ze in een spelonk, ieder aan een kant van een zeeëngte (de Straat van Messina). Charybdis verzwelgt driemaal per dag het zeewater met de voorbijvarende schepen. De uitdrukking betekent hier dus zoveel als moeten kiezen tussen twee grote gevaren.
Maar ik zal dat regeltje maar even uit het verhaal halen. Voegt niet echt wat toe. Het zal mijn ene jaartje gymnasium wel zijn  ;)
"Ben je klaar voor de nacht, jongen? Luier om, je plasticbroekje aan?"
"Ja, ma!"
"Goed zo, want je zal wel weer in bed plassen...."

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #47 juli 10, 2013, 15:40:14 15:40*
Bedankt voor je uitleg had al een vermoeden dat het om iets mythologisch ging en laat het maar staan voegt terdege wat toe aan het verhaal.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Plasticbroekjesfan!
Reactie #48 oktober 22, 2013, 16:31:27 16:31*
Sorry dat het zo lang duurt voor het vervolg komt. Mijn computer was gecrasht en ik was het vervolg helemaal kwijt  :'( . Duurde even voor ik er weer zin in had om het opnieuw te schrijven! Maar nu ben ik weer begonnen! Nog even geduld...
"Ja, ma!"

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #49 oktober 23, 2013, 11:08:29 11:08*
Goed dat je het meld nu weten we hier in ieder geval waar we aan toe zijn. Vind het verhaal erg goed. En dat een computer crasht daar kan je vaak niets aan doen.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Plasticbroekjesfan!
Reactie #50 november 03, 2013, 14:40:31 14:40*
De nieuwe jongen in de klas - Deel XI
Gelmar's afgang

We doken de bosjes in. Wat moesten we anders? Ik zag er nog het gewoonste uit in m'n spijkerbroek en donkere jas. Hooguit wat te warm voor de tijd van het jaar. Maar Ivan droeg alleen een kort gymbroekje, niet echt gewoon voor dit tijdstip ver na middernacht, zelfs niet in een hoogzomerse nacht. En Tom zou zéker wat uit te leggen hebben, met zijn skeletkostuum, masker, zwart gezicht en cape, en dat alles gedrapeerd over een luier en een plasticbroekje, allebei overduidelijk doorweekt en volgeplast.
Er stond een soort van hekje om het gemeentegroen. Erg zichtbaar was dat niet in het duister, en Tom stootte dan ook behoorlijk zijn scheenbeen. Hij kon een luid 'AU!' niet onderdrukken. Ik duwde hem vooruit en we struikelden, meer dan dat we liepen, het struikgewas in. Ivan was de laatste, en helaas had de kreet van Tom de aandacht van Gelmar en Fien getrokken. Wij konden hen horen, dus het was niet meer dan logisch dat ze ons ook konden horen. En Ivan, de laatste om in het gebladerte te verdwijnen, was ook het meest zichtbaar met z'n magere, bleke jongenslijf, omdat hij immers alleen maar in een gymbroekje gekleed was.

'Dat lijkt m'n broertje wel!' schreeuwde Fien geestdriftig.
'Er heen, Gelmar! Die beddepisser heeft wat uit te leggen!'
Ivan, goedzak die hij was, bleef staan en wachtte op zijn zus. Maar het was Gelmar die het eerst wat zei, en uit zijn woorden sprak een mateloze verachting.
'Kijk hem nou. Zestien en in zijn broek gepist. Alles nat. Dat is toch je slaapbroekje, pissebed?'
'Ja Gelmar, dat is het!' deed Fien weer een duit in het zakje.
'Hij pist altijd in zijn bed in dat broekje!'
Demonstratief kneep ze haar neus dicht, alsof ze wat onaangenaams rook.
'Weet je niet dat baby's luiers om moeten hebben?' sneerde Gelmar. 'Luierkind! Beddepisser!'
Ivan bleef verbazend rustig en stond met z'n armen over elkaar het misbaar van Gelmar en Fien aan te horen. Hij stak z'n hand uit in een stop-gebaar en Gelmar hield zowaar even z'n mond.
Tom en ik stonden in de bosjes te kijken en te luisteren. Tot nu toe had niemand ons ontdekt, en waren we veilig! Maar we lieten Ivan niet in de steek en bleven hier.

Ivan zei: 'Ik ben geen baby. Ik ben een tienerjongen van zestien, net als jij. Alleen heb ik 's nachts soms nog een probleem: ik plas nog in bed. Dat gebeurt als je slaapt. Kan je niets aan doen.'
Gelmar liet zich niet zo maar de les lezen:
'Je wil toch niet beweren dat het gewoon is om op je zestiende nog in je nest te zeiken, wel?!'
'Er zijn genoeg jongens van mijn leeftijd die het ook nog doen.'
'Die gasten waar je tegenwoordig mee omhangt zeker! Die Tom. En dat vriendje van 'm, hoe heet 'ie ook alweer. Dat lijken me ook echt van die bedpissers!'
Hoewel Gelmar daar gelijk in had - ook al wist hij het niet en riep hij maar wat om Ivan te kwetsen - toch voelde ik mezelf rood worden. Om door een jongen van zo'n beetje je eigen leeftijd voor bedplasser te worden uitgemaakt komt hard aan, vooral als het waar is. Ik voelde m'n natgeplaste spijkerbroek en hoopte dat Gelmar niet de kans zou krijgen om dat te ontdekken. En Tom stond hier nota bene in een natte luier onder een plastic broekje!
Fien dacht ineens terug aan de luiergeest.
'Gelmar, vraag hem eens wat hij van dat spook weet!'
'Doe niet zo stom, wijf!' zei Gelmar ruw. 'Spoken bestaan niet!'
Fien keek beledigd.
'Jawel hoor! Ik heb het zelf gezien! Hij spuugde vuur en rook en er was zo'n raar rood licht!'
'Kletskoek!'
'Niet waar, Gelmar! Hij was er echt! Hij zei dat Ivan luiers om moest 's nachts.... '
'Daar had hij wel een punt. Die pissebed heeft ze nodig, hahahaa!'
'… en dat pa hem niet meer mocht slaan.... '
'Jammer, Dat had ik nou juist wel willen zien, dat die bedpisser met de riem kreeg!'
'Pa zei dat hij het niet meer zou doen. Hij was doodsbenauwd!'
'Je pa is een bijgelovige idioot. Dat weet je toch!'
Misschien wist Fien dat wel, maar het was toch niet echt wat ze wilde horen.
'Hee! Je hebt het wel over mijn vader, Gelmar! En dat spook..... '
'Ach, hou toch je bek met je gezeur!'

'Zo praat je niet tegen mijn zuster!' zei Ivan opeens.
Gelmar begon hatelijk te lachen.
'Wat zou jij nou, bedpisser! Waar bemoei je je mee!'
Ivan leek te groeien. Zijn ogen fonkelden.
'Je hebt me wel gehoord!'
Gelmar had ineens een mes in zijn hand. Maar Ivan was niet onder de indruk.
Tot ons aller verbazing zei hij luid en duidelijk:
'Gelmar, je hebt mijn spijkerbroek aan. Kan ik die even terugkrijgen?'
'Jouw spijkerbroek?' deed Fien verwonderd.
'Ja' zei Ivan, 'en hij weet het nog wel! In het bos! Hij wou mijn spijkerbroek aan omdat hij zelf in zijn eigen broek gepist had!'
'Gelmar! Had JIJ in je broek gepist??'
Fien keek geschokt.
Ze dacht terug.
'Ik weet nog dat Ivan thuis kwam met een natte broek! En ik dacht al, wat vreemd. Hij plast wel in bed, maar ik had hem nog nooit met een natte broek gezien. Nou ja, tenminste niet meer na de basisschool.'
'Dank je, zusje!'
'Hij wou wat uitleggen, maar pa was buiten zichzelf van woede. Dat Ivan in zijn broek had gepist. En gek, ik dacht toen al een seconde dat die natte spijkerbroek eigenlijk van jou was, Gelmar. Maar dat kon niet, dacht ik. Maar nu....'
'Als jullie niet allebei je bek houden, dan.... dan …. '
Gelmar smoorde er zowat in van woede, en zwaaide met het mes.

Het leek Tom een goed moment voor actie.
Hij knipte de zaklamp met het rode filter aan en hield die onder zijn kin. Het masker met de grote, zwarte dode ogen, dat hij van een oude katoenen luier had gemaakt, had hij nog op. Het skelet lichtte op bij het schijnsel van de straatlantaarn. Hij slaakte een ijzingwekkende kreet en sprong zo uit het struikgewas de straat op.
Gelmar schrok, en deinsde achteruit. Hij wist net zo min als wij dat hadden geweten, dat er een laag hekje rond de struiken stond, en viel er dan ook pontificaal overheen. Hij klapte languit voor mijn voeten en lag daar schuimbekkend tussen de brandnetels. Ik zat meteen bovenop hem en Ivan kwam er bij. Samen hielden we Gelmar tegen de grond. Gelmars schoenen vlogen zonder ceremonieel de bosjes in en Ivan trok hem behendig de spijkerbroek uit.
'Zo, die heb ik terug!' hijgde hij triomfantelijk, zwaaide zijn spijkerbroek boven zijn hoofd en trok hem meteen aan over zijn korte rode gymbroekje.

Gelmar lag in de struiken te schelden en te vloeken. Hij tastte naar zijn mes, dat in het donker weggevlogen was, maar vond het pas toen ineens een fel witte schijnwerper aanging. Hij greep het mes, maar voordat hij overeind kon komen en er onheil mee kon aanrichten, stond er een maatje 48 op zijn arm.
'Wel wel wel!' zei de boswachter, 'Wie hebben we hier! Had ik jou niet gewaarschuwd dat ik geen messen meer wou zien?!
Tom's vader plukte het mes uit Gelmars hand en trok de jongen overeind. Gelmar probeerde zich een houding te geven, beet nog even van zich af en zei: 'Blijf met je poten van me af!' maar het maakte geen indruk meer. Zonder schoenen en in je onderbroek in een bos op de aarde liggen is niet echt vet cool. Meer een afgang.

Maar nog was Gelmars gifbeker niet helemaal leeggedronken. Hij trok zijn t-shirt en hoodie zo ver mogelijk naar beneden, alsof hij zich schaamde dat hij in zijn onderbroek stond. En nu pas viel het mij op. Bekende opschriften: Rip it up. 29. De motorfiets die een wheelie doet. 65. Patching air. Gelmar had een drynite boy aan! De 8 tot 15 jaar zonder twijfel, die pasten mij ook nog.
Tom was katoenen luiers gewend, biologische ook nog wel. Ivan mocht van zijn pa geen luiers om en moest in een nat bed slapen om sneller van het bedplassen af te komen. Tom en Ivan herkenden dan ook niet wat Gelmar aan had – wat voor een goede eigenschap van drynites spreekt: ze vallen niet direct als luierbroekjes op. Maar ik wist het wel degelijk.
'Zijn wij een beetje DL, Gelmar?' vroeg ik vilein maar zachtjes. 'Of heb je die drynites echt nog nodig?' Dat laatste leek me niet waarschijnlijk, want Gelmars luierbroekje was droog. En daarmee was hij, onder ons gezegd, de enige van ons jongens.
Gelmar keek nu ineens bijna smekend.
'Je houdt je toch stil hč?'
'ALS jij Ivan nooit meer pest met z'n bedplassen....'
'Nee, nee, heus niet! Ik zal hem er nooit meer mee pesten!'
'En ALS jij je verder altijd netjes gedraagt tegen ons, en tegenover iedereen bij ons op school....'
'Ja, ja! Ik beloof het!'
'En ALS je NU die drynite vol plast.... '
Gelmar keek ronduit angstig.
'Ik moet niet' piepte hij.
'Nou, laat dat dan maar!' zei ik genadig. En verheugde me er nu al op dat ik dit straks allemaal aan Tom kon vertellen.

Tom had zich in zijn wondere vermomming weer in de bosjes teruggetrokken, toen zijn vader ten tonele verscheen. Hij begreep wel dat hij nog wel wat had uit te leggen! Maar dit leek hem niet helemaal het goede moment daarvoor. En hij wilde ook liever niet dat Gelmar en Fien in het schijnwerperlicht zouden ontdekken dat hij een luier en een plasticbroekje aan had, die, drijfnat, overduidelijk waren gebruikt waar ze voor gemaakt waren.
Fien stond met Ivan te fluisteren.
'Dat was Tom toch? Die luiergeest zo net?'
Ivan haalde zijn schouders op.
'Als ik voortaan nou maar luiers om mag, zo lang ik nog in bed plas. Fien, ik kan er echt niks aan doen als ik nat ben. En ik wil niet altijd in een nat bed liggen.... '
'Ik denk dat Pa het nu wel snapt' zei Fien. 'Hij was echt bang voor die luiergeest. En het eerste pak luiers heb je immers al? Dat gooide de geest de kamer in.....'
'Inderdaad', zei Ivan, en lachte weer bij de gedachte. Die Tom!
'En anders praat ik wel eens met pa' zei Fien. 'Ik wil je wel eens luieren!'
'Als je het maar uit je hoofd laat!' riep Ivan. 'Dat kan ik zelf wel, hoor! Ik ben geen babypop!'
Ze lachten samen.

De boswachter keek om zich heen. Fien en Ivan hadden het naar hun zin. Ik stond er tevreden bij. Tom stond wat achteruit, en de boswachter gebaarde dat dat goed was. Tegen Tom zei hij: 'Klim op de fiets jongen, en ga naar huis.' En tegen mij: 'Blijf jij vannacht maar bij ons slapen, het is al veel te laat om jouw ouders nog wakker te maken! Je kan wel je-weet-wel van Tom lenen vannacht!'
Toch netjes dat de boswachter het niet over luiers en zo had waar anderen bij waren. Hij kon tenslotte niet weten dat Ivan ook nog in bed plaste, en dat ik Gelmar zojuist in een drynite luierbroekje betrapt had.
Hij richtte zich tot Gelmar.
'Dit is de laatste keer dat ik van jou last wil hebben! Volgende keer ga ik naar je ouders en naar je school, en dan zwaait er wat. Duidelijk?!!'
Vanachter de rug van de boswachter wees ik naar Gelmars drynite'je. Ik hield m'n wijsvinger voor m'n mond van ssttt, wees weer op het luierbroekje dat Gelmar aanhad en haalde daarna mijn vinger over mijn keel. De boodschap kwam over. Gelmar rende weg in het donker, op blote voeten en zonder spijkerbroek aan. Hij struikelde naar zijn brommertje, trapte het kavalje aan en suisde weg, de nacht in. We lachten allemaal.
Fien en Ivan waren dicht bij huis en liepen samen, dicht naast elkaar, die kant op.
Tom en ik pakten onze fietsen.
De boswachter keek ons aan.

'Wat er hier allemaal gebeurd is, is me nog niet recht duidelijk. Dat moeten jullie me morgen maar eens vertellen. Maar het schijnt dat jullie toch iets goed gedaan hebben, en zeker als die pestkop voortaan die Ivan met rust laat. Die arme jongen heeft het niet makkelijk met die vader. Al begrijp ik niet dat de kerkklok dertien sloeg? En Tom, carnaval is pas over een paar maanden, hoor! Naar huis en naar bed, jongens, en zachtjes. Niet je moeder wakker maken, Tom!'
We fietsten door het staartje van de nacht en kwamen niemand meer tegen. Bij Tom's huis aangekomen gingen we zo stil mogelijk naar boven en naar bed. Ik kreeg van Tom een biologisch katoenen luier en een plasticbroekje. Tom deed zijn spookkostuum uit en verwisselde zijn natte luier voor een droge.
Ondanks de opwinding van die nacht sliepen we meteen en werden pas uren later wakker, toen het allang weer licht was. Dat we 's morgens alletwee weer in bed geplast hadden, verbaasde ons dan ook niets. Vrolijk gingen we richting ontbijt.
Een nieuwe dag brak aan.

Einde

"Ja, ma!"

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #51 november 03, 2013, 20:55:42 20:55*
Slot conclusie: fantastisch verhaal een verdiende 9.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • voornamelijk PVC en Diaper lover
  • Contact behoefte: alle volwassenen
  • Geboortejaar: 1986
Reactie #52 november 03, 2013, 22:36:07 22:36*
Leuk slot :)

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Geboortejaar: 1996
  • Ik ben: Weet niet
Reactie #53 mei 13, 2014, 19:22:23 19:22*
 !1 !1 !1 !1 !1 dance

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Plasticbroekjesfan!
Reactie #54 maart 29, 2015, 11:57:31 11:57*
Wow, meer dan 25.000 keer gelezen! Boven verwachting en dat voor mijn eerste verhaal. Lezers allemaal bedankt!  !1
"Ja, ma!"

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • mooi zijn zit niet van buiten...maar van binnen
  • Contact behoefte: volwassen vrouw
  • Ik ben: Geen van allen
Reactie #55 juni 14, 2015, 12:08:33 12:08*
Ehhhmmmm , ik draag alleen maar katoen ^-^
Ik ook dikke vouw luiers van Teddy
Gooi geen dingen weg die nog bruikbaar zijn
altijd blijven lachen

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1987
Reactie #56 augustus 07, 2015, 23:40:05 23:40*
I Love Tom. Had ik vroeger ook maar zo iemand ontmoet. Ik wil hem klonen zodat ik ook beste vrienden met hem kan zijn. :D
Mooie verhalen, vooral de eerste drie.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
  • Plasticbroekjesfan!
Reactie #57 augustus 08, 2015, 15:40:30 15:40*
I Love Tom. Had ik vroeger ook maar zo iemand ontmoet. Ik wil hem klonen zodat ik ook beste vrienden met hem kan zijn. :D
Mooie verhalen, vooral de eerste drie.

Ja, Tom is een goeie jongen. En bedankt voor het compliment! Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt. Maar even puur uit nieuwsgierigheid als de schrijver, waarom vind je de eerste drie verhalen beter dan de rest?
"Ja, ma!"

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Toplid
  • Geboortejaar: 1987
Reactie #58 augustus 08, 2015, 17:01:04 17:01*

Ja, Tom is een goeie jongen. En bedankt voor het compliment! Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt. Maar even puur uit nieuwsgierigheid als de schrijver, waarom vind je de eerste drie verhalen beter dan de rest?

Omdat de eerste drie verhalen, waarvan de eerste zeker, gaan over de opbouw van een vriendschap tussen twee personen die elkaar proberen te ontdekken. Daarna zijn het vooral (heb nog niet alle hoofdstukken gelezen), avonturen die ze samen beleven.

Offline (Verborgen)

• Volwassen
  • Forum Held
Reactie #59 augustus 10, 2015, 17:42:10 17:42*
Leuk verhaal! Ik heb het met veel plezier gelezen!  !1